Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Mitsubishi L200 v šesté generaci

Mitsubishi Motors Corporation (MMC) 40 let po uvedení svého prvního jednotunového pick-upu představila vloni šestou generaci modelu L200. Celosvětově se tak zatím prodalo přes 4,7 milionu vozů a z toho 416 000 je v Evropě stále v provozu. Nyní přichází na český trh.

L200 se prodává ve 150 zemích světa a je současně celosvětově druhým nejprodávanějším modelem Mitsubishi (mezi Outlanderem a ASX) a sehrává klíčovou roli především pak ve strategickém regionu ASEAN (cca 30 % globálního trhu s pick-upy, napříč všemi značkami).
L200 nové generace spojuje spolehlivost, vylepšené schopnosti na silnici i v terénu – především díky přídavné rozdělovací převodovce systému pohonu všech kol Super Select 4WD II, nebo rozšířenému novému režimu „Off Road“ a systému HDC pro sjíždění svahů a pohodlí i výbavu na úrovni osobních automobilů.

L200 se chlubí zbrusu novou karoserií v přední i zadní části kabiny, ale současně si zachovává typické rysy Mitsubishi, jako je okenní čára, zaoblený přechod mezi kabinou a ložnou plochou nebo robustní horizontální charakteristické křivky, které podtrhují vzezření karoserie jako celku:Bez ohledu na robustní vzhled věnovali designéři nemalé úsilí vylepšení aerodynamiky L200, o čemž vypovídá např.:

Nový spoiler v prostoru mezi kabinou a ložnou plochou pro hladší proudění vzduchu a snížení aerodynamického hluku (provedení Club Cab);

Nový design vnějších zpětných zrcátek

Nové designové prvky přední části vozu

Vyšší kapota (+40 mm)

Užší a vyšší maska chladiče se dvěma širokými lištami (horní je protažena až do štíhlých světlometů), které vůz opticky rozšiřují – oproti tenkým a šikmým vertikálním lištám předchozího provedení L200

Vyšší, hranatější a více otevřený otvor přívodu vzduchu pod maskou chladiče, orámovaný z obou stran chromovým tvarem dynamického štítu ve tvaru bumerangu
Skupinové světlomety přesunuté z okrajů spodního přívodu vzduchu do velkých vertikálních „pouzder“, opticky definující široká ramena předních blatníků s návazností na výrazné tvary podběhů kol

Zcela přepracovaná ložná plocha je hranatější a působí robustněji; zadní světla nyní téměř dosahují nejvyšší úrovně výklopné zádě a svým protažením do zadních blatníků působí jako širší, hlubší a stabilnější.

Důležitá je také skutečnost, že L200 šesté generace zůstává v „pětimetrové kategorii“ (5225 mm u provedení Double Cab – bez zadního nárazníku, oproti 5205 mm přechozího modelu), což má pozitivní dopad na parkování, manévrování (stále s nejmenším poloměrem otáčení v dané třídě – 5,9 m).

V rámci uvedených rozměrů se však konstruktéři MMC skvěle popasovali s délkou ložné plochy (1520 mm – stejně jako předtím), odpovídající takřka třetině celkové délky vozu.


Systém pohonu všech kol

L200, jakožto předchůdce moderní éry systémů 4WD od Mitsubishi Motors z počátku 80. let, si po všech pět následných generací uchoval konkurenční výhodu, zejména pak uvedením první přídavné rozdělovací převodovky Super Select v roce 1991 – jediného podobného systému na trhu, který dokázal nabídnout stálý pohon 4WD na silnici A ZÁROVEŇ stálý pohon všech kol 4WD (s redukcí) pro jízdu v terénu.

Systém Super Select (nyní s označením „Super Select 4WD-II“) umožňuje řidiči zvolit nejvhodnější nastavení podle aktuálního terénu a jízdních podmínek. Lze jej přepínat mezi režimy 2WD a 4WD bez nutnosti zastavovat (až do rychlosti 100 km/h – s výjimkou režimů 4WD Low / Lock pro jízdu v extrémních podmínkách), a to na jakémkoli povrchu.
Systém Super Select 4WD II pak výrazně zlepšuje trakční schopnosti při jízdě s prázdnou korbou. Součástí je uzávěrka mezinápravového diferenciálu, která zajišťuje mimořádné schopnosti při jízdě v terénu. Když není zařazena uzávěrka, pikap využívá samosvorných schopností mezinápravového diferenciálu Torsen LSD, který je jeho součástí, a který velmi citlivě reguluje rozdělení točivého momentu mezi nápravami v režimu 4H. Tím přispívá k výtečné ovladatelnosti a snadné jízdě na nejrůznějších površích, od kvalitního asfaltu až po obtížné terénní úseky.

Systém Super Select 4WD-II je oproti konkurenčním řešením rovněž vybaven redukcí 1:2,566 (4LLc) pro extrémní terén, kdy samotná elektronika obvykle naráží na své limity.
Pro maximální záběr na nezpevněném povrchu se na přání dodává i zadní samosvorný diferenciál nebo uzávěrka zadního diferenciálu.

Nový režim OFF-ROAD

Nový režim Off-road se aktivuje spínačem vedle otočného voliče 4WD a je k dispozici pro vozy vybavené manuální i automatickou převodovkou; v závislosti na jízdních podmínkách umožňuje volit z jízdních režimů GRAVEL (štěrk), MUD/SNOW (bahno/sníh), SAND (písek) a ROCK (kamení, pouze v režimu 4LLc).

Integrované řízení výkonu motoru, automatické převodovky a brzdění je sladěno se systémem aktivního řízení stability a řízení trakce, kdy vůz reguluje míru prokluzu kol v závislosti na rychlosti vozu s cílem co nejvíce zlepšit schopnosti v terénu a vyproštění vlastními silami na nepříznivém povrchu:

Pomocník pro sjíždění svahů, který se rovněž ovládá spínačem vedle kruhového ovladače 4WD a je k dispozici u vozů s manuální i automatickou převodovkou, udržuje stabilní rychlost vozu při sjíždění svahu za situací, kdy nestačí samotné brzdění motorem. Systém dokáže při jízdě ze svahu udržovat konstantní rychlostí jízdy 2 až 20 km/h (3 až 20 km/h u vozů s manuální převodovkou). Konkrétní rychlost nastavuje řidič a nad jejím udržováním bdí systém aktivního řízení stability (ASC) a systém řízení trakce – hydraulická jednotka ECU ovládající tlak v brzdové soustavě.

L200 šesté generace si zachovala uspořádání rámu a podvozku předchozí generace (vinuté pružiny vpředu / listová pera vzadu), aby dokázalo nabídnout přiměřenou kombinaci pohodlí a vysoké nosnosti za reálných provozních podmínek, nicméně i v tomto případě přichází s vylepšenými vlastnostmi:

Vpředu: zvýšení tuhosti pružin + zvětšení tlumičů
Vzadu: zvýšení tuhosti pružin + zvýšení počtu listů pružin (z 5 na 6) + optimalizace tlumicí síly tlumičů

U vozů na 18" kolech se přední brzdové kotouče zvětšily z 294 na 320 mm a zároveň se zde objevují dvoupístkové brzdové třmeny (2x 45 mm namísto dříve používaných jednopístkových třmenů 60 mm).


Nový diesel

Nová jednotka je vylepšením agregátu Mitsubishi 4N1: celohliníkového čtyřválce 16v se dvěma vačkovými hřídeli a vysokotlakým přímým vstřikováním paliva typu common rail s novou generací vstřikovačů a nízkým kompresním poměrem.

Výkon: 110 kW (150 k) při 3500/min
Točivý moment 400 Nm při 1750-2250/min


Konstruktéři zohlednili vlastnosti naftového motoru 2268 cm3 a nahradili předchozí pětistupňovou samočinnou převodovku (původem z modelu Pajero) šestistupňovou, která přináší lepší odstupňování a nižší otáčky motoru při jízdě vysokou rychlostí např. na dálnici.

Funkce všesměrového sledování
Tato funkce používá čtveřici kamer v přední i zadní části vozidla a ve vnějších zpětných zrcátkách ke sledování prostoru kolem vozidla, čímž zprostředkuje plný rozhled v úhlu 360° se zobrazením všech překážek na displeji.
Díky tomuto systému může řidič snadno zkontrolovat slepé úhly výhledu vpředu, vzadu i po obou stranách vozidla.Po zařazení zpátečky se pak na displeji zobrazí v obrazu ze zadní kamery virtuální mřížka s vodícími čarami pro snazší couvání.

Ceny:
Double Cab:
735 250 Kč až 935 650 Kč

Club Cab
698 350 Kč


Mitsubishi 17.9.2019




Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Prague Car Festival
Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar