Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

DS3 Crossback
 

Mitsubishi L200 v šesté generaci

Mitsubishi Motors Corporation (MMC) 40 let po uvedení svého prvního jednotunového pick-upu představila vloni šestou generaci modelu L200. Celosvětově se tak zatím prodalo přes 4,7 milionu vozů a z toho 416 000 je v Evropě stále v provozu. Nyní přichází na český trh.

L200 se prodává ve 150 zemích světa a je současně celosvětově druhým nejprodávanějším modelem Mitsubishi (mezi Outlanderem a ASX) a sehrává klíčovou roli především pak ve strategickém regionu ASEAN (cca 30 % globálního trhu s pick-upy, napříč všemi značkami).
L200 nové generace spojuje spolehlivost, vylepšené schopnosti na silnici i v terénu – především díky přídavné rozdělovací převodovce systému pohonu všech kol Super Select 4WD II, nebo rozšířenému novému režimu „Off Road“ a systému HDC pro sjíždění svahů a pohodlí i výbavu na úrovni osobních automobilů.

L200 se chlubí zbrusu novou karoserií v přední i zadní části kabiny, ale současně si zachovává typické rysy Mitsubishi, jako je okenní čára, zaoblený přechod mezi kabinou a ložnou plochou nebo robustní horizontální charakteristické křivky, které podtrhují vzezření karoserie jako celku:Bez ohledu na robustní vzhled věnovali designéři nemalé úsilí vylepšení aerodynamiky L200, o čemž vypovídá např.:

Nový spoiler v prostoru mezi kabinou a ložnou plochou pro hladší proudění vzduchu a snížení aerodynamického hluku (provedení Club Cab);

Nový design vnějších zpětných zrcátek

Nové designové prvky přední části vozu

Vyšší kapota (+40 mm)

Užší a vyšší maska chladiče se dvěma širokými lištami (horní je protažena až do štíhlých světlometů), které vůz opticky rozšiřují – oproti tenkým a šikmým vertikálním lištám předchozího provedení L200

Vyšší, hranatější a více otevřený otvor přívodu vzduchu pod maskou chladiče, orámovaný z obou stran chromovým tvarem dynamického štítu ve tvaru bumerangu
Skupinové světlomety přesunuté z okrajů spodního přívodu vzduchu do velkých vertikálních „pouzder“, opticky definující široká ramena předních blatníků s návazností na výrazné tvary podběhů kol

Zcela přepracovaná ložná plocha je hranatější a působí robustněji; zadní světla nyní téměř dosahují nejvyšší úrovně výklopné zádě a svým protažením do zadních blatníků působí jako širší, hlubší a stabilnější.

Důležitá je také skutečnost, že L200 šesté generace zůstává v „pětimetrové kategorii“ (5225 mm u provedení Double Cab – bez zadního nárazníku, oproti 5205 mm přechozího modelu), což má pozitivní dopad na parkování, manévrování (stále s nejmenším poloměrem otáčení v dané třídě – 5,9 m).

V rámci uvedených rozměrů se však konstruktéři MMC skvěle popasovali s délkou ložné plochy (1520 mm – stejně jako předtím), odpovídající takřka třetině celkové délky vozu.


Systém pohonu všech kol

L200, jakožto předchůdce moderní éry systémů 4WD od Mitsubishi Motors z počátku 80. let, si po všech pět následných generací uchoval konkurenční výhodu, zejména pak uvedením první přídavné rozdělovací převodovky Super Select v roce 1991 – jediného podobného systému na trhu, který dokázal nabídnout stálý pohon 4WD na silnici A ZÁROVEŇ stálý pohon všech kol 4WD (s redukcí) pro jízdu v terénu.

Systém Super Select (nyní s označením „Super Select 4WD-II“) umožňuje řidiči zvolit nejvhodnější nastavení podle aktuálního terénu a jízdních podmínek. Lze jej přepínat mezi režimy 2WD a 4WD bez nutnosti zastavovat (až do rychlosti 100 km/h – s výjimkou režimů 4WD Low / Lock pro jízdu v extrémních podmínkách), a to na jakémkoli povrchu.
Systém Super Select 4WD II pak výrazně zlepšuje trakční schopnosti při jízdě s prázdnou korbou. Součástí je uzávěrka mezinápravového diferenciálu, která zajišťuje mimořádné schopnosti při jízdě v terénu. Když není zařazena uzávěrka, pikap využívá samosvorných schopností mezinápravového diferenciálu Torsen LSD, který je jeho součástí, a který velmi citlivě reguluje rozdělení točivého momentu mezi nápravami v režimu 4H. Tím přispívá k výtečné ovladatelnosti a snadné jízdě na nejrůznějších površích, od kvalitního asfaltu až po obtížné terénní úseky.

Systém Super Select 4WD-II je oproti konkurenčním řešením rovněž vybaven redukcí 1:2,566 (4LLc) pro extrémní terén, kdy samotná elektronika obvykle naráží na své limity.
Pro maximální záběr na nezpevněném povrchu se na přání dodává i zadní samosvorný diferenciál nebo uzávěrka zadního diferenciálu.

Nový režim OFF-ROAD

Nový režim Off-road se aktivuje spínačem vedle otočného voliče 4WD a je k dispozici pro vozy vybavené manuální i automatickou převodovkou; v závislosti na jízdních podmínkách umožňuje volit z jízdních režimů GRAVEL (štěrk), MUD/SNOW (bahno/sníh), SAND (písek) a ROCK (kamení, pouze v režimu 4LLc).

Integrované řízení výkonu motoru, automatické převodovky a brzdění je sladěno se systémem aktivního řízení stability a řízení trakce, kdy vůz reguluje míru prokluzu kol v závislosti na rychlosti vozu s cílem co nejvíce zlepšit schopnosti v terénu a vyproštění vlastními silami na nepříznivém povrchu:

Pomocník pro sjíždění svahů, který se rovněž ovládá spínačem vedle kruhového ovladače 4WD a je k dispozici u vozů s manuální i automatickou převodovkou, udržuje stabilní rychlost vozu při sjíždění svahu za situací, kdy nestačí samotné brzdění motorem. Systém dokáže při jízdě ze svahu udržovat konstantní rychlostí jízdy 2 až 20 km/h (3 až 20 km/h u vozů s manuální převodovkou). Konkrétní rychlost nastavuje řidič a nad jejím udržováním bdí systém aktivního řízení stability (ASC) a systém řízení trakce – hydraulická jednotka ECU ovládající tlak v brzdové soustavě.

L200 šesté generace si zachovala uspořádání rámu a podvozku předchozí generace (vinuté pružiny vpředu / listová pera vzadu), aby dokázalo nabídnout přiměřenou kombinaci pohodlí a vysoké nosnosti za reálných provozních podmínek, nicméně i v tomto případě přichází s vylepšenými vlastnostmi:

Vpředu: zvýšení tuhosti pružin + zvětšení tlumičů
Vzadu: zvýšení tuhosti pružin + zvýšení počtu listů pružin (z 5 na 6) + optimalizace tlumicí síly tlumičů

U vozů na 18" kolech se přední brzdové kotouče zvětšily z 294 na 320 mm a zároveň se zde objevují dvoupístkové brzdové třmeny (2x 45 mm namísto dříve používaných jednopístkových třmenů 60 mm).


Nový diesel

Nová jednotka je vylepšením agregátu Mitsubishi 4N1: celohliníkového čtyřválce 16v se dvěma vačkovými hřídeli a vysokotlakým přímým vstřikováním paliva typu common rail s novou generací vstřikovačů a nízkým kompresním poměrem.

Výkon: 110 kW (150 k) při 3500/min
Točivý moment 400 Nm při 1750-2250/min


Konstruktéři zohlednili vlastnosti naftového motoru 2268 cm3 a nahradili předchozí pětistupňovou samočinnou převodovku (původem z modelu Pajero) šestistupňovou, která přináší lepší odstupňování a nižší otáčky motoru při jízdě vysokou rychlostí např. na dálnici.

Funkce všesměrového sledování
Tato funkce používá čtveřici kamer v přední i zadní části vozidla a ve vnějších zpětných zrcátkách ke sledování prostoru kolem vozidla, čímž zprostředkuje plný rozhled v úhlu 360° se zobrazením všech překážek na displeji.
Díky tomuto systému může řidič snadno zkontrolovat slepé úhly výhledu vpředu, vzadu i po obou stranách vozidla.Po zařazení zpátečky se pak na displeji zobrazí v obrazu ze zadní kamery virtuální mřížka s vodícími čarami pro snazší couvání.

Ceny:
Double Cab:
735 250 Kč až 935 650 Kč

Club Cab
698 350 Kč


Mitsubishi 17.9.2019




Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout
Milotec logo


© 2019 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar