Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Mitsubishi Eclipse Cross plug in hybrid - česká premiéra v dubnu

Mitsubishi uvede v dubnu příštího roku na český trh nový model Eclipse Cross v plug-in hybridním provedení (PHEV) i variantu s klasickým benzínovým motorem. Nový přepracovaný model bude druhým plug-in hybridním zástupcem v modelové nabídce.

Vozidlo celosvětově uvedené v roce 2017 při příležitosti stoletého výročí založení MITSUBISHI MOTORS se pyšnilo stylovými tvary kupé a jízdní dynamikou. Po přepracování se dynamické vlastnosti SUV posouvají na novou úroveň, zatímco vůz získal uhlazenější tvary. Mitsubishi vůbec poprvé představil novou variantu PHEV se systémem pohonu 4WD s dvojicí elektromotorů, převzatým z modelu OUTLANDER PHEV.

Prodloužená karoserie zaujme přepracovanou přední i zadní partií s elegantním a vytříbeným vzhledem, stejně tak jako vylepšenou dynamikou SUV při pohledu zpředu i zezadu. Design přídě završuje modernizované uspořádání světel s ostřejším sportovním vzhledem. Charakter SUV potvrzují ochranné kryty pod předním i zadním nárazníkem.

Dvojité dělené zadní sklo z předchozího modelu návrháři zjednodušili na sklo jednodílné ve prospěch elegantního stylistického ztvárnění, půvabnější podoby a lepšího výhledu vzad.

Uvnitř kabiny se ve vyšších výbavách objevuje nový černý interiér se sedadly čalouněnými kombinací reliéfního materiálu na bázi veluru a umělé kůže; výrobce dále v případě koženého čalounění nabízí kromě tradiční černé i světle šedé provedení. S barvou čalounění kvalitního interiéru ve sportovním duchu jsou sladěny i čalounění dveří.

Nový ECLIPSE CROSS převzal z modelu OUTLANDER PHEV upravený systém pohonu 4WD PHEV s dvojicí elektromotorů. Použitá architektura zahrnuje jeden přední a jeden zadní výkonný elektromotor, velkokapacitní baterii pohonu a spalovací motor 2,4 MIVEC, čímž zajišťuje rychlé, tiché a zároveň dynamické zrychlování – pro elektromobily typické.

Baterie pohonu o kapacitě 13,8 kWh umožňuje čistě elektrický dojezd 57,3 km (podle WLTP). K dispozici jsou tři jízdní režimy: v režimu EV slouží k pohonu vozidla elektromotory, čerpající elektřinu z baterie soustavy pohonu; režim sériového hybridu využívá zážehový motor ke generování elektřiny pro elektromotory, které pohánějí vozidlo; režim paralelního hybridu zase využívá zážehový motor přímo k pohonu vozidla za asistence elektromotorů. Díky automatickému přepínání mezi těmito režimy v závislosti na jízdních podmínkách s prioritou režimu EV si může řidič vychutnávat radost z elektrického pohonu v nejrůznějších prostředích.

Palubní zásuvka o výkonu až 1500 W může napájet elektronická zařízení a spotřebiče při pobytu venku mimo dosah elektrické rozvodné sítě a poslouží též jako spolehlivý zdroj elektřiny v nouzových situacích. Vozidlo může plnit roli akumulátoru pohánějícího celou domácnost za pomoci uložené elektřiny – zařízení typu V2H se zde připojují k portu pro rychlonabíjení. Jelikož vozidlo si dokáže vyrábět elektřinu samo, po úplném nabití a natankování může běžné domácnosti zajistit dost energie po dobu až 10 dnů.



Pohon všech kol

Díky vysoké tuhosti karoserie a optimalizaci zavěšení předních i zadních kol se ještě zvýšila efektivita systému pohonu S-AWC (Super-All Wheel Control), což se odrazilo v lepším jízdním chování v souladu se záměry řidiče a ve prospěch pohodlnější a tišší jízdy.

Provedení PHEV kombinuje systém S-AWC s pohonem 4WD na bázi dvou elektromotorů se schopností libovolně rozdělovat hnací sílu mezi předním a zadním elektromotorem beze ztrát v převodovém ústrojí. Konstruktéři dále optimalizovali rozložení hmotnosti mezi nápravami a snížili těžiště vozu umístěním vysokokapacitní baterie pohonu pod podlahu přibližně uprostřed vozidla. Výsledkem úprav je ještě pohodlnější jízda s příkladnou stabilitou řízení.

Benzínové provedení je vybaveno systémem S-AWC s integrovanou aktivní kontrolou stáčení kolem svislé osy (AYC) pro úpravu brzdné síly mezi koly na levé a pravé straně ve prospěch precizního zatáčení; dále je zde systém ABS a aktivní řízení stability (ASC) pro regulaci brzdné síly v rámci elektronicky řízeného pohonu 4WD pro optimální rozdělování hnací síly mezi přední a zadní kola. Díky integrovanému řízení uvedených systémů je zajištěno mimořádně stabilní chování vozidla zcela v souladu se záměry řidiče. To ve spojení s optimálně nastaveným systémem odpružení propůjčuje modelu ECLIPSE CROSS vysokou míru stability a precizní jízdní chování pro každodenní používání, jakožto i lepší ovladatelnost na kluzkých cestách.

Pro majitele ECLIPSE CROSS jsou připraveny různé jízdní režimy v závislosti na stavu vozovky a jízdních podmínkách.

Režim Normal přináší přirozené nastavení řízení a stabilitu pro nejrůznější jízdní situace. Režim Snow usiluje o stabilitu pohybu vozidla na kluzkých površích, jako např. zasněžených cestách. Režim Gravel znamená vynikající ovladatelnost a stabilitu na nezpevněných površích. Provedení PHEV disponuje režimem Tarmac pro ještě lepší schopnosti a stabilitu v zatáčkách, zejména na suchých zpevněných površích pro radost z řízení se zvýšeným pocitem bezpečí.



Mitsubishi 8.12.2020

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar