Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Mitsubishi Eclipse Cross - konečně nový model

Na Ženevském autosalonu 2017 ohlásil Mitsubishi Motors Corporation (MMC) zásadní obrat v podobě nového kompaktního SUV Eclipse Cross, který se nejprve začne dovážet do Evropy. Tím rozšíří stávající modelovou řadu vedle modelů ASX a Outlander.

SUV v duchu kupé, s ostrým ztvárněním, pověstnou japonskou kvalitou, vytříbenou jízdní dynamikou, promyšleným obestavěním prostoru a pokrokovými funkcemi, by mělo rozšířit cílový trh Mitsubishi Motors o nové zákazníky…

Nová podoba mimořádně expresivní vizuální identity ‘Dynamic Shield’ s posunutím mlhových a směrových světel o něco níže do výrazných pouzder na přídi vozu, zatímco LED světlomety a světla pro denní svícení se nacházejí o něco výše.

Zachování klínového bočního profilu konceptu s cílem zdůraznit pocit pohybu příslušející variantě kupé – přičemž dynamický charakter je ještě zdůrazněn nápadným sklonem zadního okna, dlouhým rozvorem a krátkými převisy nebo vytaženými lemy předních i zadních blatníků;

Velké plochy v interiéru vozidla, jako např. přístrojová deska nebo výplně dveří, jsou pokryty kvalitním měkkým materiálem, jehož textura připomíná kůži – v kontrastu s ozdobnými dekory, které na dotek i na pohled působí jako stříbrné; čalounění pravou kůží (dostupnost závisí na konkrétním trhu a modelu) se kombinuje s markantním oranžovým prošíváním.
Řemeslné zpracování je ještě vylepšeno akcenty z uhlíkových vláken nebo v leskle černém laku na přístrojovém panelu, volantu, středovém panelu a ve výplních dveří; lesklé stříbrné dekory zase lemují spodní část přístrojové desky, lišty středového panelu, zahnuté hrany loketních opěrek předních dveří, výdechy ventilace atd.

Další premiérou v rámci řady Eclipse Cross je nový tvar přístrojové desky, která je rozdělena na funkcí na informační a ovládací. Toto uspořádání opticky rozšiřuje interiér a napomáhá lépe vnímat náklony během jízdy; k tomu ještě více napomáhá skvělý výhled vpřed díky nízko položené přístrojové desce a optimální výšce kapoty motoru v kombinaci s tvarem a sklonem čelního skla i polohou za volantem.

Z nových vyspělých technologií, poprvé představených v modelu Eclipse Cross, jmenujme displej HUD (Head Up Display) s projekcí na čelní sklo. Do řidičova zorného pole se tak promítají informace potřebné k ovládání vozidla, jako je např.:
- Rychlost
- Adaptivní tempomat (ACC)
- Systém zmírňování následků čelní kolize (FCM)
- Nastavitelný omezovač rychlosti (ASL)
- Varování při opuštění jízdního pruhu (LDW)
- Tempomat
- Rádce řazení
- Indikace zapnutí bezpečnostních pásů
- Upozornění na otevřené dveře
- Šipky navigace upozorňující na nutnost odbočení


I přes kompaktní rozměry karoserie dokáže Eclipse Cross nabídnout pasažérům vzdušnou a prostornou kabinu. Vstřícné prostředí, vycházející z rozvoru 2670 mm, šířky 1805 mm a délky 4405 mm, těží zejména z odlišného uspořádání, které využívá mj. nízko položenou přístrojovou desku a nastavitelná zadní sedadla.
Použitá konstrukce zadních sedadel s dělením 60:40 disponuje mechanizmem posouvání a úpravy sklonu v osmi různých polohách 16 až 32 stupňů. K celkové prostornosti přispívá i promyšlená konstrukce střechy, která nabízí dostatek prostoru pro hlavu i přes panoramatické střešní okno (na přání).


Přední i zadní tlumiče používají rychle reagující zpětné ventily, které přinášejí kvalitnější tlumení sil, včetně konstrukce s pružinami pérování, které účinně přispívají ke stabilitě celého systému odpružení.

Integrovaný stabilizační systém S-AWC slouží k regulování hnacích a brzdných sil všech čtyř kol, zejména rozdělováním točivého momentu mezi levými a pravými koly vozidla. Systém 4WD v podstatě dodává optimální točivý moment na zadní kola na základě otevření škrticí klapky, rychlosti vozidla a jízdních podmínek.
Systém S-AWC s pohonem 4WD využívá aktivní kontrolu stáčení kolem svislé osy vozidla, aktivovanou brzdovým pedálem. Díky tomu dokáže S-AWC přesně vyhodnocovat pokyny od řidiče a chování vozidla pomocí informací ze senzorů soustavy řízení, rychlosti stáčení vozidla, hnacího momentu, brzdné síly a rychlosti otáčení kol. Na základě zpětné vazby od senzorů rychlosti stáčení pak S-AWC dodává potřebný moment zatáčení příslušným komponentám soustavy tak, aby vozidlo co nejpřesněji následovalo záměry řidiče při otáčení volantem. Systém S-AWC zajišťuje přesnější projíždění zatáček, vyšší jízdní stabilitu v přímém směru nebo při změnách jízdního pruhu, stejně tak jako lepší ovladatelnost na kluzkém povrchu.

systém S-AWC je vybaven třemi jízdními režimy, mezi nimiž lze přepínat voličem na středovém panelu: AUTO, SNOW, GRAVEL. V závislosti na konkrétním trhu se bude Eclipse Cross nabízet i ve variantě 2WD (s pohonem předních kol).

Mitsubishi vyvinulo nový benzínový čtyřválec 1.5, který přináší lepší točivý moment za nízkých až středních otáček (v porovnání se současnými 2.0 a 2.4 od MMC) a vykazuje plochou křivku točivého momentu v celém rozsahu otáček. Díky přesnému řízení vstřikování paliva do válců a sacího kanálu podle jízdních podmínek motor vykazuje vynikající spotřebu paliva a úroveň produkovaných emisí.

Modernizovaný naftový motor 2.2 přináší výrazné snížení třecích sil pohyblivých dílů a podstatné zlepšení odezvy soustavy vstřikování. Provedená opatření přinesla nižší spotřebu paliva, čistší výfukové emise, nižší mechanickou hlučnost a vyšší výkon. Dále se snížením hmotnosti pístů, ojnic a klikového hřídele podařilo dosáhnout hladší a lineárnější akcelerace v celém rozpětí otáček.

Převodovka CVT se sportovním režimem řazení a osmi virtuálními stupni je nabízena v kombinaci s benzínovým motorem 1.5 disponuje režimem Sport s ručním ovládáním. Sportovní režim s osmi krátce odstupňovanými převody pokrývá širší rozpětí převodových poměrů pro maximální zužitkování potenciálu motoru. Systém řízení převodovky CVT využívá řazení s převodem do rychla s cílem potlačit zdánlivě váhavý projev, zpravidla vykazovaný ústrojími typu CVT, kdy otáčky motoru rostou z pohledu řidiče rychleji, než činí nárůst rychlosti. V závislosti na konkrétním trhu a provedení se Eclipse Cross s benzínovým motorem 1,5 litru bude nabízet i se šestistupňovou manuální převodovkou.



Mitsubishi 17.3.2017

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar