Mitsubishi Colt nové generace uvedeno na český trh
Společnost Mitsubishi Motors Europe odhaluje druhou fázi evropských modelových novinek pro rok 2023, tentokrát v podobě nového modelu COLT. Od premiéry modelu COLT v roce 1978 se v rámci šesti generací prodalo přes 5,1 milionů vozů s tímto označením.
Zcela nový COLT, nyní v sedmé generaci, je postaven na podvozkové platformě CMF-B automobilové aliance Renault-Nissan-Mitsubishi. COLT zaujme dynamickým a moderním designem zvenčí i zevnitř. Přední partie je orámována full-LED světlomety. Na druhé straně LED světla denního svícení propůjčují zcela novému Coltu jedinečnou optickou signaturu. Ve vyšších úrovních výbavy světla denního svícení pod hlavními světlomety ještě umocňují dynamický vzhled vozu.
Výbava a design
Na město zaměřený vnější design je možné ještě vylepšit v závislosti na stupni výbavy*: INFORM, INVITE, INTENSE a INSTYLE. Prostřednictvím jednoduše postavené nabídky výbav lze decentně změnit výsledný vnější charakter vozu, například pomocí různých barev vnějších prvků vozu (zrcátek, bočních lišt, spoileru a ochranného krytu nárazníku), resp. provedení kol (15" ocelová kola a 16 nebo 17" litá kola).
V interiéru pak nabízené stylistické prvky propůjčují kabině specifický charakter prostřednictvím různých materiálů vylepšujících vzhled a atmosféru. Agilní přístup k designu jde ruku v ruce s digitálním prostředím na palubě vozu, za nímž stojí systém SDA (se 7" nebo 9,3" displejem) a digitální přístrojový štít (7" nebo 10").
Pro všechny výbavové linie je k dispozici bohatá nabídka prvků příslušenství, aby si každý zákazník mohl svůj vůz upravit podle vlastních potřeb – například vyklápěcí tažné zařízení, střešní box nebo oboustranná rohož zavazadlového prostoru. V dlouhém seznamu prvků příslušenství si vybere skutečně každý.
Pohony
1,0 MPI
Benzínový tříválec s vícebodovým vstřikováním a pětistupňovou manuální převodovkou.
Výkon: 49 kW (65 k) při 6250/min
Točivý moment: 95 Nm při 3600/min
1,0 MPI-T
Přeplňovaný benzínový tříválec s vícebodovým vstřikováním a šestistupňovou manuální převodovkou
Výkon: 67 kW (90 k) při 4000/min
Točivý moment: 160 Nm při 2000-3750/min
1,6 Hybrid (HEV)
Benzínový motor se dvěma elektromotory a baterií o kapacitě 1,2 kWh v kombinaci s automatickou převodovkou podporující více režimů.
Výkon spal. motoru: 69 kW (93 k) (5600/min
Systémový výkon: 105 kW (145 k) při 4500-5000/min
Točivý moment: 205 Nm při 0_1677 min
Záruky
Základní motorizací je moderní benzínový tříválec 1,0 o výkonu 65 k, spolupracující s pětistupňovou manuální převodovkou. Pro zájemce o dynamičtější svezení je k dispozici přeplňovaný benzínový tříválec 1,0 o výkonu 90 k se šestistupňovou manuální převodovkou.
Třetí variantou je hybridní pohon (HEV), který kombinuje benzínový čtyřválec 1,6 ve spojení s propracovanou automatickou převodovkou (podporující různé režimy). Maximální systémový výkon v tomto případě činí 145 k. Součástí hybridního systému je 36kW elektromotor, vysokonapěťový startér / generátor energie a baterie o kapacitě 1,2 kWh na podporu spalovacího motoru včetně schopnosti rekuperovat brzdnou energii ve prospěch nižší spotřeby. Hybridní systém bude ve svém živlu především ve městě, kde se vůz může až 80 % času pohybovat v elektrickém režimu (EV).
K vyšší míře kontroly nad dynamikou a jízdním chováním zcela nového COLTu přispívá systém Multi-Sense, ovládaný přes rozhraní SDA a umožňující řidiči měnit jízdní režimy, reakce řízení a hnací soustavy podle momentálních potřeb a přání.
Bezpečnost, praktické funkce a pohodlí
Základem je zesílená konstrukce vozu k zachování neporušeného prostoru kabiny pro případ, že by došlo na nejhorší. Tento základní stavební blok je však pouze začátkem, na nějž navazuje sestava airbagů, opěrek hlavy a bezpečnostních pásů s předpínači a omezovači zátěže na ochranu před zraněním posádky.
Ochranu ostatních účastníků silničního provozu zvyšuje provedení kapoty, předního nárazníku, světlometů a spodní části čelního skla pro případ sražení chodce. To je však pouze jeden z dílků skládačky, která zahrnuje řadu vyspělých systémů na podporu řízení (ADAS), přispívajících k aktivní bezpečnosti i jistotě za volantem.
Ve výbavě najdeme kolekci ultrazvukových, optických a radarových senzorů, které zprostředkují 360° přehled o dění kolem vozidla a podporují ucelenou sestavu systémů ADAS na podporu bezpečnosti posádky i ostatních účastníků silničního provozu, resp. menší únavy řidiče za volantem.
Z bezpečnostních systémů jmenujme adaptivní tempomat (ACC) s funkcí Stop & Go, systém sledování okolí vozidla, automatické přepínání dálkových světel, varování před nebezpečím ve slepém úhlu, systém zmírňování následků čelní kolize, varování při opuštění jízdního pruhu, systém pro udržování vozidla v jízdním pruhu, parkovací asistent, systém monitorování provozu za vozidlem a rozpoznávání dopravních značek.
Digitalizace a konektivita
Z pohledu řidiče je důležité, aby všechny důležité informace byly zprostředkovány v co nejčitelnější formě. Zcela nový COLT může být vybaven digitálním přístrojovým štítem (o velikosti 7 nebo 10"), zobrazujícím řadu klíčových údajů včetně možnosti individuálního nastavení podle vlastního vkusu.
Na zcela nový COLT se podobně jako na další vozidla z modelové nabídky této značky vztahují tyto výhody:
•
Pětiletá tovární záruka (s omezením na 100 000 km)
•
Dvanáctiletá záruka proti prorezivění karoserie
•
Osmiletá záruka na baterii systému pohonu a zachování její kapacity (s omezením na 160 000 km)
•
Až 15letá asistenční služba (Asistenční paket Mitsubishi Motors)
Příklady cen
Verze 1.0 MPI je pouze v základní výbavě Inform a s pětistupňovou převodovkou, verze 1.0T jsou od druhé výbvavy a se šestistupňovou převodovkou. Hybridní verze 1.6 hybrid je ve všech výbavách a výhradně se samočinnou převodovkou.
Mitsubushi 17.1.2024
Výbava a design
Na město zaměřený vnější design je možné ještě vylepšit v závislosti na stupni výbavy*: INFORM, INVITE, INTENSE a INSTYLE. Prostřednictvím jednoduše postavené nabídky výbav lze decentně změnit výsledný vnější charakter vozu, například pomocí různých barev vnějších prvků vozu (zrcátek, bočních lišt, spoileru a ochranného krytu nárazníku), resp. provedení kol (15" ocelová kola a 16 nebo 17" litá kola).
V interiéru pak nabízené stylistické prvky propůjčují kabině specifický charakter prostřednictvím různých materiálů vylepšujících vzhled a atmosféru. Agilní přístup k designu jde ruku v ruce s digitálním prostředím na palubě vozu, za nímž stojí systém SDA (se 7" nebo 9,3" displejem) a digitální přístrojový štít (7" nebo 10").
Pro všechny výbavové linie je k dispozici bohatá nabídka prvků příslušenství, aby si každý zákazník mohl svůj vůz upravit podle vlastních potřeb – například vyklápěcí tažné zařízení, střešní box nebo oboustranná rohož zavazadlového prostoru. V dlouhém seznamu prvků příslušenství si vybere skutečně každý.
Pohony
1,0 MPI
Benzínový tříválec s vícebodovým vstřikováním a pětistupňovou manuální převodovkou.
Výkon: 49 kW (65 k) při 6250/min
Točivý moment: 95 Nm při 3600/min
1,0 MPI-T
Přeplňovaný benzínový tříválec s vícebodovým vstřikováním a šestistupňovou manuální převodovkou
Výkon: 67 kW (90 k) při 4000/min
Točivý moment: 160 Nm při 2000-3750/min
1,6 Hybrid (HEV)
Benzínový motor se dvěma elektromotory a baterií o kapacitě 1,2 kWh v kombinaci s automatickou převodovkou podporující více režimů.
Výkon spal. motoru: 69 kW (93 k) (5600/min
Systémový výkon: 105 kW (145 k) při 4500-5000/min
Točivý moment: 205 Nm při 0_1677 min
Záruky
Základní motorizací je moderní benzínový tříválec 1,0 o výkonu 65 k, spolupracující s pětistupňovou manuální převodovkou. Pro zájemce o dynamičtější svezení je k dispozici přeplňovaný benzínový tříválec 1,0 o výkonu 90 k se šestistupňovou manuální převodovkou.
Třetí variantou je hybridní pohon (HEV), který kombinuje benzínový čtyřválec 1,6 ve spojení s propracovanou automatickou převodovkou (podporující různé režimy). Maximální systémový výkon v tomto případě činí 145 k. Součástí hybridního systému je 36kW elektromotor, vysokonapěťový startér / generátor energie a baterie o kapacitě 1,2 kWh na podporu spalovacího motoru včetně schopnosti rekuperovat brzdnou energii ve prospěch nižší spotřeby. Hybridní systém bude ve svém živlu především ve městě, kde se vůz může až 80 % času pohybovat v elektrickém režimu (EV).
K vyšší míře kontroly nad dynamikou a jízdním chováním zcela nového COLTu přispívá systém Multi-Sense, ovládaný přes rozhraní SDA a umožňující řidiči měnit jízdní režimy, reakce řízení a hnací soustavy podle momentálních potřeb a přání.
Bezpečnost, praktické funkce a pohodlí
Základem je zesílená konstrukce vozu k zachování neporušeného prostoru kabiny pro případ, že by došlo na nejhorší. Tento základní stavební blok je však pouze začátkem, na nějž navazuje sestava airbagů, opěrek hlavy a bezpečnostních pásů s předpínači a omezovači zátěže na ochranu před zraněním posádky.
Ochranu ostatních účastníků silničního provozu zvyšuje provedení kapoty, předního nárazníku, světlometů a spodní části čelního skla pro případ sražení chodce. To je však pouze jeden z dílků skládačky, která zahrnuje řadu vyspělých systémů na podporu řízení (ADAS), přispívajících k aktivní bezpečnosti i jistotě za volantem.
Ve výbavě najdeme kolekci ultrazvukových, optických a radarových senzorů, které zprostředkují 360° přehled o dění kolem vozidla a podporují ucelenou sestavu systémů ADAS na podporu bezpečnosti posádky i ostatních účastníků silničního provozu, resp. menší únavy řidiče za volantem.
Z bezpečnostních systémů jmenujme adaptivní tempomat (ACC) s funkcí Stop & Go, systém sledování okolí vozidla, automatické přepínání dálkových světel, varování před nebezpečím ve slepém úhlu, systém zmírňování následků čelní kolize, varování při opuštění jízdního pruhu, systém pro udržování vozidla v jízdním pruhu, parkovací asistent, systém monitorování provozu za vozidlem a rozpoznávání dopravních značek.
Digitalizace a konektivita
Z pohledu řidiče je důležité, aby všechny důležité informace byly zprostředkovány v co nejčitelnější formě. Zcela nový COLT může být vybaven digitálním přístrojovým štítem (o velikosti 7 nebo 10"), zobrazujícím řadu klíčových údajů včetně možnosti individuálního nastavení podle vlastního vkusu.
Na zcela nový COLT se podobně jako na další vozidla z modelové nabídky této značky vztahují tyto výhody:
•
Pětiletá tovární záruka (s omezením na 100 000 km)
•
Dvanáctiletá záruka proti prorezivění karoserie
•
Osmiletá záruka na baterii systému pohonu a zachování její kapacity (s omezením na 160 000 km)
•
Až 15letá asistenční služba (Asistenční paket Mitsubishi Motors)
Příklady cen
1.0 MPI | INFORM | 379 960 Kč |
1.0 T | INVITE | 409 960 Kč |
1.0 T | INSTYLE | 509 960 Kč |
1.6 HEV | INVITE | 559 960 Kč |
1.6 HEV | INSTYLE | 642 960 Kč |
Verze 1.0 MPI je pouze v základní výbavě Inform a s pětistupňovou převodovkou, verze 1.0T jsou od druhé výbvavy a se šestistupňovou převodovkou. Hybridní verze 1.6 hybrid je ve všech výbavách a výhradně se samočinnou převodovkou.
Mitsubushi 17.1.2024
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout