Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Mitsubishi ASCX - novinka za dobrou cenu

Mitsubishi ASX, třetí celosvětově nejprodávanější model Mitsubishi (po Outlanderu a L200), je klíčovým produktem v rámci obchodní strategie automobilky. V těchto přichází na český trh nová generace, začínající na ceně 415 000 Kč.

Mitsubishi se po celosvětově úspěšné devítileté kariéře ASX rozhodla investovat do výrazné modernizace, přesahující obvyklé úpravy v rámci faceliftu:


Nové provedení celé přední části, včetně tzv. „dynamického štítu“
Nové lisované / profilované díly
Nová LED světla (vpředu i vzadu)
Nové barevné odstíny, dekory a kola
Přepracovaná přístrojová deska s větším 8" displejem
Nové funkce konektivity systému SDA 2. generace
Modernizované hnací ústrojí: 2,0 SMART MIVEC
Znovuuvedení pohonu 4X4


Model ASX, pojatý jako základní SUV značky Mitsubishi (vedle sportovního SUV-kupé Eclipse Cross a vlajkové lodi Outlander / Outlander PHEV), i nadále nabízí aktivním zákazníkům z celé Evropy spojení stylového charakteru SUV, kompaktních rozměrů, praktické využitelnosti a bezpečnosti vyplývající z povahy vozu SUV a pohonu 4X4.

K prodejní úspěšnosti ASX od roku 2010 přispěly i průběžné modernizace každé tři roky v souladu s trendy na trhu a vývojem samotné značky.

První modernizace se představila roku 2013 (kdy došlo ke zjemnění křivek tzv. „jet“ masky chladiče) a poté v roce 2016 (s uplatněním nové vizuální identity „Dynamický štít“)
Nyní se ASX představuje v modelovém provedení MY20, jehož pojetí tzv. dynamického štítu přineslo kompletní přepracování čelní partie vozu – což si vyžádalo investice do nových lisovacích nástrojů.

Dynamický štít svým komplexním pojetím opticky rozšiřuje ASX prostřednictvím vyšší kapoty ve tvaru škeble, hranatějších blatníků a kombinace výrazných horizontálních a vertikálních prvků a linií. Po obou stranách nového nárazníku zaujmou integrované ‚břity‘ ochranného štítu..

V zadní části ASX nyní vůz používá LED skupinové svítilny, zasahující až do samotných rohů ke zdůraznění širokého a stabilního postoje.


Chytřejší konektivita

Pro nové ASX (specifikace pro Evropu) byl vylepšen informační a audio systém SDA (Smartphone-link Display Audio), který nyní také nabízí propracovanější konektivitu:


Úhlopříčka displeje se zvětšila ze 7 na 8"

Na obrazovce systému SDA lze nyní přehrávat videa uložená na paměťových zařízeních USB.

Oproti předchozímu systému bylo zrychleno spouštění až o 50 %

Konektivita 2. úrovně umožňuje využití / zobrazení údajů o vozidle (pouze pro čtení)


Majitelé budou mít k dispozici novou aplikaci využívající informace z rychloměru, palubního počítače, varovných kontrolek a další palubní informace. Uvedená aplikace například dokáže zkontrolovat dojezd vozidla a navigovat řidiče k nejbližším čerpacím stanicím.

Navigační funkce bude nyní poskytovat systém TomTom (nebude k dispozici v ČR). Po připojení k internetu přes chytrý telefon jsou nyní k dispozici dopravní informace v reálném čase.
Mitsubishi se v souladu se zkušenostmi v oblasti pohonu 4X4) po krátké pauze rozhodlo opět nabídnout evropským zájemcům o ASX verzi s pohonem všech kol. Místo mezinápravového diferenciálu je použita elektronicky řízená spojka, která je spínána dle nastaveného režimu a aktuálních jízdních podmínek pro optimální rozdělení hnacího momentu mezi přední a zadní nápravu s využitím údajů senzorů sledujících otevření škrticí klapky, rychlost vozidla,
stav vozovky a pokyny od řidiče:

V režimu 2WD se točivý moment přenáší pouze na přední kola


V režimu 4WD AUTO je regulován přenos hnacího momentu tak, aby se zlepšila průchodnost a řízení na nezpevněných cestách (v poměru od 98:2 do 50:50 vpředu/ vzadu).

V režimu 4WD LOCK se dále zvýší točivý moment přenesený na zadní nápravu - cca. 1,5 násobek točivého momentu režimu 4WD AUTO přenáší na zadní kola ve prospěch držení stopy na špatném povrchu nebo při uvíznutí vozu, čímž je zajištěno spolehlivé fungování pohonu 4X4 na všech površích.


S ohledem na výraznější osobnost ASX v modelovém provedení 2020 se Mitsubishi rozhodlo povýšit předchozí benzínovou jednotku 1,6 na agregát o objemu 2,0 litru, který najdeme i pod kapotou většího Outlanderu.

Z pohledu technologie za zmínku stojí především:

Přechod od rozvodu se dvěma vačkovými hřídeli (DOHC) ke kompaktnější architektuře s jedním vačkovým hřídelem (SOHC) přispívá k odpovídajícímu poklesu hmotnosti.
Motor používá systém spojitě proměnného časování a zdvihu ventilů SMART MIVEC, zlepšující spotřebu paliva omezením sacích ztrát. Tento nový typ pohonu pro ASX lze objednávat v kombinaci se systémem AS&G (Automatic Stop and Go), jenž je kompatibilní s manuální převodovkou i ústrojím CVT.


Výkon:110 kW při 6000/min
Točivý moment: 195 Nm při 4200/min


Sportovní režim se šesti krátce odstupňovanými převody pokrývá široké rozpětí převodových poměrů pro maximální zužitkování potenciálu motoru.

Systém řízení převodovky CVT využívá novou logiku řazení s převodem do rychla s cílem potlačit zdánlivě váhavý projev, zpravidla vykazovaný ústrojími typu CVT, kdy otáčky motoru rostou z pohledu řidiče rychleji, než činí nárůst skutečné rychlosti jízdy. Logika řazení do rychla přispívá k pocitu lepší akcelerace s využitím krátké jemné změny hnací síly, kdy ústrojí CVT vyvolává podobný dojem jako při řazení klasické automatické převodovky.
Kromě stávajícího systému zmírňování následků čelní kolize (FCM), varování při opuštění jízdního pruhu (LDW) nebo funkce asistenta rozjezdu do kopce přinese nové ASX i nový laserový radarový systém proti nechtěnému zrychlení vozidla (RMS), jehož smyslem je předcházet kolizím s překážkou ve směru jízdy.


Podmínky fungování systému RMS:


Rychlost pod 10 km/h
Rozpoznává vozidla nebo překážky ve vzdálenosti cca 4 m před vaším vozidlem
Řidič sešlápnul plynový pedál příliš rychle a silně
Řidič neotáčí volantem, aby se překážce vyhnul

Ceny

TypInform InviteIntense
2WD 5MT415 000 Kč444 850 Kč529 850 Kč
2WD CVT474 850 Kč559 850 Kč
4WD CVT529 850 Kč599 850 Kč




Mitsubishi 4.10.2019



Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar