Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Michelin CrossClimate pro zimu i léto

V květnu uvede Michelin na evropské pneumatiku CrossClimate, první letní pneumatiku s certifikací na zimu. Jde o kombinací technologií letních a zimních pneumatik. Technologií, o kterých jsme se až dosud domnívali, že jsou neslučitelné.

MICHELIN CrossClimate je pokroková pneumatika, protože je schopna se přizpůsobit různým klimatickým situacím. Je to jediná pneumatika, které v sobě spojuje výhody letních i zimních pneumatik.


-Její brzdná dráha na suchém povrhu je krátká.

-Získala nejlepší známku "A", definovanou evropským označením pro brzdění za mokra.

-Byla schválena pro používání v zimě, což je možné identifikovat podle loga 3PMSF (3-Peak Mountain with Snow Flake – symbol hory se třemi vrcholy se symbolem sněhové vločky na bočnicích pneumatiky), který označuje to, že je možné ji používat v zimě, včetně zemí, kde je ze zákona povinné mít na vozidlech zimní pneumatiky.

Pneumatika bude k dispozici nad rámec již existujícího katalogu řad zimních a letních pneumatik. Tato skutečnost bude důležitá zejména na jistých trzích a za jistých podmínek.


Vlastnosti nového MICHELIN CrossClimate jsou výsledkem kombinace tří technologií:

Oblast běhounu je mimořádně pružná a zvyšuje schopnost směsi přilnout se k nejmenší nerovnosti povrchu silnice za každých podmínek (sucho, mokro, sníh – jak je možné dotknout se povrchu země skrze sníh?). Za druhé, nový podběhoun optimalizuje energetickou účinnost pneumatiky tím, že snižuje produkování tepla. Inženýři Michelinu snížili narůstání tepla díky použití nejnovější generace siliky, která tvoří součást gumové směsi, díky čemuž se zlepšila celková energetická účinnost MICHELIN CrossClimate.


Kombinace jedinečného vzorku dezénu ve tvaru V s novými 3D do sebe zapadajícími lamelami. Tento jedinečný vzorek dezénu ve tvaru V s evolučním úhlem optimalizuje přilnavost na sněhu:

Bočně díky úhlu středové oblasti dezénu
Podélně díky úhlu, který se rozšiřuje do oblasti ramen

Tento vzorek dezénu ve tvaru V je kombinován s novými samoblokovacími 3D lamelami: tyto celohluboké lamely, které jsou mimořádně zvlněné, různě silné a s komplexní geometrií, vytvářejí na sněhu efekt drápů a tím zvyšují záběr.

Svislé a horizontální vlny jsou samoblokovací. To znamená, že jsou spojeny dohromady kvůli větší pevnosti bloků dezénu. Díky tomu je pneumatika stabilní bez ohledu na to, jakým silám je nucena čelit: podélné síle při brzdění a zrychlování a boční síle při zatáčení. Proto je řízení s touto pneumatikou a její obecné chování za sucha lepší. S touto kombinací pokrokových technologií je celková pevnost dezénu lepší, což nejen zlepšuje přesnost jízdy, ale také maximalizuje životnost pneumatiky.

Tato kombinace pokrokových technologií plus přítomost technologie EverGripTM v ramenu nabízí skvělé vlastnosti při jízdě na sněhu, přesnou jízdu za sucha a dlouhou životnost.
Pokroková kombinace bloků dezénu se zkosenými hranami s vysokovýkonnostními lamelami je zárukou optimálního kontaktu s povrchem vozovky, což zlepšuje vlastnosti při brzdění za sucha. S tímto pokrokovým designem Michelin také kombinuje zkosené rohy s komplexními a celohlubokými lamelami pro vynikající brzdění a záběr na sněhu.




Michelin 13.3.2015

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar