Mercedes C-Klasse s dvojí tváří
Koncem minulého týdne představil Mercedes za velkého zájmu novinářů ve Stuttgartu novou generaci třídy C, s níž by chtěl znepříjemnit život konkurenčnímu trojkovému BMW nebo čtyřkovému Audi.
Zpočátku se nový model třídy C bude prodávat jako limuzína, v září se objeví ještě kombi Touring. S novým vydáním sází Mercedes na posílení klasických hodnot, jako je bezpečnost a spolehlivost, ale zároveň nezapomíná na komfort a agilitu.
Nová třída C působí podstatně dynamičtějším dojmem než předchozí. Zvláště sportovnější verze Avatngarde s velkou uprostřed masky chladiče, umístěnou hvězdou má přispět k oživení. K nápadným novým designerským liniím (některé prvky jsou převzaté ze třídy S) patří také především větší nasávací otvory vpředu, zlepšená aerodynamika, přední lichoběžníkové světlomety, větší zpětné zrcátko a směrovky na boku nebo nová zadní partie ve stylu CL-Coupé a podstatně vytažené blatníky. V nich se ukrývají, podle zvolené motorizace, 16“ nebo 17“ kola a pneumatiky o velikosti 195/60 až 225/45. Sportovní výraz může ještě více zdůraznit paket firmy AMG, přičemž vyšlechtěná sportovní verze C 63 AMG s vidlicovým osmiválcem 6.2 a výkonem 450 k se objeví na podzimním autosalonu ve Frankfurtu.
Mercedes C-Klasse je automobilem dvou tváří. Základní verze Classic a model Elegance mají tradiční chromovanou třícípou hvězdu umístěnou na přední kapotě. A právě tímto prvkem se jednotlivé stupně výbavy od sebe vzhledově liší. Vyšší kapota motoru má ve všech třech variantách přispět k lepší ochraně chodců. V délce měří 4,58 m (+ 5 cm), rozvor byl prodloužen o 4,5 cm na 2,76 m, což se odrazí hlavně na větším luxusu cestování, stejně jako o 4 cm větší šířka.
Po technické stránce zhodnocuje třídu C systém Pre-Safe a také ze třídy E známý inteligentní světelný koncept. Oba prvky jsou však dodávána na přání. Do sériové bezpečnostní výbavy patří mj. ESP, brzdový asistent, asistent tlumeného světla, omezovače bezpečnostních pásů, adaptivní brzdová světla, čelní airbagy, boční vpředu, okenní a kolení nebo aktivní opěrky hlavy. Do sériového paketu patří rovněž selektivní systém Agilly Concept, který upravuje tuhost tlumičů a nastavuje podvozek a řízení podle povrchu vozovky.
Nabídka motorů zůstala prakticky stejná – od základného modelu C 180 (156 k) přes C 350 (272 k) až ke špičkovému provedení C 320 CDI (224 k). Motory by však měly být výkonnější a zároveň úspornější. O přenos síly se stará šestistupňová mechanická převodovka, případně pětistupňový automat. Pro šestiválce se dodává na přání sedmistupňový automat, který je zároveň součástí sériové výbavy v modelech C 350 a C 63 AMG, stejně jako u verzí 4x4.
Nápadným detailem kokpitu jsou také tři nové analogové přístroje, v jejíž výšce se nachází po pravé straně výklopný displej. Dvouzónová klimatizace je samozřejmostí, za příplatek může být nahrazena třístupňovou, stejně jako třeba panoramatické okno nebo sound systém. Zavazadlový prostor zvětšil objem o 20 litrů na 475 litrů.
Přehled verzí
Jindřich Lasík, 22.1.2007
Nová třída C působí podstatně dynamičtějším dojmem než předchozí. Zvláště sportovnější verze Avatngarde s velkou uprostřed masky chladiče, umístěnou hvězdou má přispět k oživení. K nápadným novým designerským liniím (některé prvky jsou převzaté ze třídy S) patří také především větší nasávací otvory vpředu, zlepšená aerodynamika, přední lichoběžníkové světlomety, větší zpětné zrcátko a směrovky na boku nebo nová zadní partie ve stylu CL-Coupé a podstatně vytažené blatníky. V nich se ukrývají, podle zvolené motorizace, 16“ nebo 17“ kola a pneumatiky o velikosti 195/60 až 225/45. Sportovní výraz může ještě více zdůraznit paket firmy AMG, přičemž vyšlechtěná sportovní verze C 63 AMG s vidlicovým osmiválcem 6.2 a výkonem 450 k se objeví na podzimním autosalonu ve Frankfurtu.
Mercedes C-Klasse je automobilem dvou tváří. Základní verze Classic a model Elegance mají tradiční chromovanou třícípou hvězdu umístěnou na přední kapotě. A právě tímto prvkem se jednotlivé stupně výbavy od sebe vzhledově liší. Vyšší kapota motoru má ve všech třech variantách přispět k lepší ochraně chodců. V délce měří 4,58 m (+ 5 cm), rozvor byl prodloužen o 4,5 cm na 2,76 m, což se odrazí hlavně na větším luxusu cestování, stejně jako o 4 cm větší šířka.
Po technické stránce zhodnocuje třídu C systém Pre-Safe a také ze třídy E známý inteligentní světelný koncept. Oba prvky jsou však dodávána na přání. Do sériové bezpečnostní výbavy patří mj. ESP, brzdový asistent, asistent tlumeného světla, omezovače bezpečnostních pásů, adaptivní brzdová světla, čelní airbagy, boční vpředu, okenní a kolení nebo aktivní opěrky hlavy. Do sériového paketu patří rovněž selektivní systém Agilly Concept, který upravuje tuhost tlumičů a nastavuje podvozek a řízení podle povrchu vozovky.
Nabídka motorů zůstala prakticky stejná – od základného modelu C 180 (156 k) přes C 350 (272 k) až ke špičkovému provedení C 320 CDI (224 k). Motory by však měly být výkonnější a zároveň úspornější. O přenos síly se stará šestistupňová mechanická převodovka, případně pětistupňový automat. Pro šestiválce se dodává na přání sedmistupňový automat, který je zároveň součástí sériové výbavy v modelech C 350 a C 63 AMG, stejně jako u verzí 4x4.
Nápadným detailem kokpitu jsou také tři nové analogové přístroje, v jejíž výšce se nachází po pravé straně výklopný displej. Dvouzónová klimatizace je samozřejmostí, za příplatek může být nahrazena třístupňovou, stejně jako třeba panoramatické okno nebo sound systém. Zavazadlový prostor zvětšil objem o 20 litrů na 475 litrů.
Přehled verzí
Model | Motor (cm³) | Výkon (k) | Toč.mom (N.m) |
C 180 K | R4, 1796 | 156 | 230 |
C200 K | R4, 1796 | 184 | 250 |
C 230 | V6, 2496 | 204 | 245 |
C 280 | V6, 2996 | 231 | 300 |
C 350 | V6, 3498 | 272 | 350 |
C 63 AMG | V8, 6208 | 450 | 600 |
C 200CDI | R4, 2148 | 136 | 270 |
C 220 CDI | R4, 2148 | 170 | 400 |
C 320 CDI | V6, 2987 | 224 | 510 |
Jindřich Lasík, 22.1.2007
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout