Mercedes-Benz třídy M - komfort a účinnost
Třetí generace třídy M přináší díky špičkovým automobilovým technologií do kategorie SUV nová měřítka. K nejsilnějším stránkám patří nejlepší energetická účinnost, pasivní bezpečnost, vynikající komfort při vysoké dynamice jízdy a nový design interiéru.
Celá modelová paleta se spokojí se spotřebou paliva v průměru o 25 % nižší v porovnání s předchůdcem. Vysoce moderní paleta motorů, nejnižší součinitel odporu vzduchu v této automobilové třídě (Cx=0,32), rozsáhlá opatření souboru BlueEfficiency přispívají k dosažení příznivých hodnot. Skvělým v tomto ohledu je model ML 250 BlueTEC 4MATIC se spotřebou o 28 % nižší než předchůdce. V normovaném jízdním cyklu se spokojí s pouhými 6,0 l/100 km a na jednu nádrž ujede až 1500 km.
U nové třídy M byla uplatněna komplexní bezpečnostní koncepce Real Life Safety, která se orientuje na reálný průběh nehod. Stabilní kabina tvoří společně s přední a zadní deformační zónou účinný základ ochranného systému posádky. O další vylepšení se starají asistenční systémy známé především ze třídy S a třídy E.
Znamenitý komfort a vysokou úroveň dynamiky jízdy nabízí sériově všechny modely třídy M. Kromě ocelových pružin a selektivního tlumení jsou v nabídce novinky z vývoje podvozku a inovační systémy dynamiky. Patří k nim mj.vzduchové odpružení AIRMATIC s adaptivním tlumícím systémem ADS, aktivní stabilizace naklánění karoserie ACTIVE CURVE SYSTEM nebo On&Offroad paket se šesti jízdními programy.
Třetí generace propojuje to nejlepší ze dvou světů. Na jedné straně má oblíbený SUV silné geny terénního vozu, na straně druhé se v něm cestující cítí jako v komfortní prémiové limuzíně.
Bezpečnost na nejvyšší úrovni
Základ systémů ochrany cestujících tvoří vysoce stabilní kabina spolu s přední a zadní deformační zónou vozu. Co nejvyšší míru ochrany zabezpečuje třída M také chodcům nebo cyklistům. Kromě poddajných oblastí přední partie vozu, sklopných vnějších zrcátek a hladkých obrysů karosářských dílů se riziko poranění automobilem snižuje také díky kapotě motoru, u které je zvětšená mezera od dílů umístěných v motorovém prostoru. Navíc byla poprvé v segmentu vozů SUV použita jako součást sériové výbavy aktivní kapota. Ta pomáhá potlačit zrychlení chodce nebo cyklisty, který se dostal do střetu s automobilem, protože ho zachytí dříve.
Pasivní a aktivní asistenční systémy:
•ATTENTION ASSIST, varuje řidiče před únavou
•Asistent rychlostního limitu, zobrazuje na kombinovaném přístroji dopravní značky
•Varování před únikem tlaku v pneumatikách
•Inteligent Light System se specifickými, pro různé dopravní a povětrnostní podmínky přizpůsobenými funkcemi osvětlení
•Asistent pro noční vidění s rozpoznáváním osob
•ADAPTIVE BRAKE s funkcí pro rozjezd do kopce nebo brzdění se suchými kotouči
•Brzdový asistent BAS pro podporu řidiče při kritických brzdných manévrech
•DISTRONIC PLUS a BAS PLUS
•Asistent pro udržení vozu v jízdním pruhu varuje řidiče, pokud vyznačený jízdní pruh nechtěně opouští. Aktivní asistent pro udržení vozu v jízdním pruhu reaguje na takovou situaci zásahem na brzdách pro korekci směru jízdy
•Asistent mrtvého úhlu varuje řidiče před automobily ve špatně kontrolovatelné oblasti tzv.“mrtvého úhlu“. Aktivní asistent mrtvého úhlu může cíleným zásahem brzd odvrátit možnou kolizi, pokud řidič sám na varování nezareaguje
•Parkovací asistent se systémem PARKTRONIC dovede poznat vhodnou mezeru pro parkování a provede celý parkovací manévr tak, že řidič ovládá pouze brzdový a plynový pedál.
•Kamera pro couvání např. v „Back-in“ modu s dynamickými pomocnými dráhami pro komplikované zajíždění do úzkých mezer pro parkování nebo při problémovém připojování přívěsu.
•Adaptivní brzdové světlo varuje při nouzovém brzdění v závěsu jedoucí vozidla blikajícími brzdovými světly
Zádržné systémy
Systémy pasivní bezpečnosti poskytují společně s již v úvodu popsanými „elektronickými nárazovými zónami“ a inteligentní konstrukcí karoserie maximální ochranný potenciál a staví v tomto směru třídu M do čela svého tržního segmentu. Přitom byla přehodnocena strategie aktivace jednotlivých funkcí. Systém může např. rozpoznat hrozící převrácení vozu při havárii a aktivovat hlavový, boční a okenní airbag nebo napínač bezpečnostního pásu podle potřeby. Novými velkoplošnými bočními a okenními airbagy s prodlouženým zakrytím jsou cestující při nárazu chráněni od ramen až po pánev homogenním a tedy bezpečnějším prostředím.
•Adaptivní, dvoustupňové airbagy pro řidiče a spolujezdce
•Kolenní airbag pro řidiče
•Boční airbagy pro řidiče a spolujezdce (kombinace thorax/pelvis airbagů – hrudní/pánevní)
•Boční airbagy na přání v zadní řadě sedadel
•Okenní airbagy chránící obě řady sedadel od A až k C sloupkům
•Tříbodové bezpečnostní pásy na všech pěti sedadlech
•Na předních sedadlech pyrotechnický mechanismus napínače bezpečnostních pásů, konstantní udržování jejich mezní síly a jejich elektricky reversibilní navíjení, na zadních vnějších sedadlech pak napínač pásů a jednostupňový omezovač síly
•Výškově seřiditelný bezpečnostní pás pro řidiče a spolujezdce
•Speciálně, pro případ nárazu zezadu, vyvinutý pasivní systém opěrky hlavy zmírňuje silové zatížení sedící osoby
Ochrana po havárii
V rámci funkce POST-SAFE® chrání třída M cestující i po havárii aktivací různých systémů. Při havárii většího rozsahu se zapínají varovné blikače, zároveň dochází k odjištění dveří. Částečným otevřením dveřních oken je možné kabinu po aktivaci zádržných systémů lépe vyvětrat.
Při zjištěném nárazu odpojí centrální řízení palivový systém. Po zjištění polohy pístů ve válcích motoru, dojde k otevření vstřikovacích ventilů válců, kde probíhá komprese a odlehčí oblasti vysokého tlaku paliva přímým vypuštěním zbytku paliva do spalovacího prostoru.
JL, 2.8.2011
U nové třídy M byla uplatněna komplexní bezpečnostní koncepce Real Life Safety, která se orientuje na reálný průběh nehod. Stabilní kabina tvoří společně s přední a zadní deformační zónou účinný základ ochranného systému posádky. O další vylepšení se starají asistenční systémy známé především ze třídy S a třídy E.
Znamenitý komfort a vysokou úroveň dynamiky jízdy nabízí sériově všechny modely třídy M. Kromě ocelových pružin a selektivního tlumení jsou v nabídce novinky z vývoje podvozku a inovační systémy dynamiky. Patří k nim mj.vzduchové odpružení AIRMATIC s adaptivním tlumícím systémem ADS, aktivní stabilizace naklánění karoserie ACTIVE CURVE SYSTEM nebo On&Offroad paket se šesti jízdními programy.
Třetí generace propojuje to nejlepší ze dvou světů. Na jedné straně má oblíbený SUV silné geny terénního vozu, na straně druhé se v něm cestující cítí jako v komfortní prémiové limuzíně.
Bezpečnost na nejvyšší úrovni
Základ systémů ochrany cestujících tvoří vysoce stabilní kabina spolu s přední a zadní deformační zónou vozu. Co nejvyšší míru ochrany zabezpečuje třída M také chodcům nebo cyklistům. Kromě poddajných oblastí přední partie vozu, sklopných vnějších zrcátek a hladkých obrysů karosářských dílů se riziko poranění automobilem snižuje také díky kapotě motoru, u které je zvětšená mezera od dílů umístěných v motorovém prostoru. Navíc byla poprvé v segmentu vozů SUV použita jako součást sériové výbavy aktivní kapota. Ta pomáhá potlačit zrychlení chodce nebo cyklisty, který se dostal do střetu s automobilem, protože ho zachytí dříve.
Pasivní a aktivní asistenční systémy:
•ATTENTION ASSIST, varuje řidiče před únavou
•Asistent rychlostního limitu, zobrazuje na kombinovaném přístroji dopravní značky
•Varování před únikem tlaku v pneumatikách
•Inteligent Light System se specifickými, pro různé dopravní a povětrnostní podmínky přizpůsobenými funkcemi osvětlení
•Asistent pro noční vidění s rozpoznáváním osob
•ADAPTIVE BRAKE s funkcí pro rozjezd do kopce nebo brzdění se suchými kotouči
•Brzdový asistent BAS pro podporu řidiče při kritických brzdných manévrech
•DISTRONIC PLUS a BAS PLUS
•Asistent pro udržení vozu v jízdním pruhu varuje řidiče, pokud vyznačený jízdní pruh nechtěně opouští. Aktivní asistent pro udržení vozu v jízdním pruhu reaguje na takovou situaci zásahem na brzdách pro korekci směru jízdy
•Asistent mrtvého úhlu varuje řidiče před automobily ve špatně kontrolovatelné oblasti tzv.“mrtvého úhlu“. Aktivní asistent mrtvého úhlu může cíleným zásahem brzd odvrátit možnou kolizi, pokud řidič sám na varování nezareaguje
•Parkovací asistent se systémem PARKTRONIC dovede poznat vhodnou mezeru pro parkování a provede celý parkovací manévr tak, že řidič ovládá pouze brzdový a plynový pedál.
•Kamera pro couvání např. v „Back-in“ modu s dynamickými pomocnými dráhami pro komplikované zajíždění do úzkých mezer pro parkování nebo při problémovém připojování přívěsu.
•Adaptivní brzdové světlo varuje při nouzovém brzdění v závěsu jedoucí vozidla blikajícími brzdovými světly
Zádržné systémy
Systémy pasivní bezpečnosti poskytují společně s již v úvodu popsanými „elektronickými nárazovými zónami“ a inteligentní konstrukcí karoserie maximální ochranný potenciál a staví v tomto směru třídu M do čela svého tržního segmentu. Přitom byla přehodnocena strategie aktivace jednotlivých funkcí. Systém může např. rozpoznat hrozící převrácení vozu při havárii a aktivovat hlavový, boční a okenní airbag nebo napínač bezpečnostního pásu podle potřeby. Novými velkoplošnými bočními a okenními airbagy s prodlouženým zakrytím jsou cestující při nárazu chráněni od ramen až po pánev homogenním a tedy bezpečnějším prostředím.
•Adaptivní, dvoustupňové airbagy pro řidiče a spolujezdce
•Kolenní airbag pro řidiče
•Boční airbagy pro řidiče a spolujezdce (kombinace thorax/pelvis airbagů – hrudní/pánevní)
•Boční airbagy na přání v zadní řadě sedadel
•Okenní airbagy chránící obě řady sedadel od A až k C sloupkům
•Tříbodové bezpečnostní pásy na všech pěti sedadlech
•Na předních sedadlech pyrotechnický mechanismus napínače bezpečnostních pásů, konstantní udržování jejich mezní síly a jejich elektricky reversibilní navíjení, na zadních vnějších sedadlech pak napínač pásů a jednostupňový omezovač síly
•Výškově seřiditelný bezpečnostní pás pro řidiče a spolujezdce
•Speciálně, pro případ nárazu zezadu, vyvinutý pasivní systém opěrky hlavy zmírňuje silové zatížení sedící osoby
Ochrana po havárii
V rámci funkce POST-SAFE® chrání třída M cestující i po havárii aktivací různých systémů. Při havárii většího rozsahu se zapínají varovné blikače, zároveň dochází k odjištění dveří. Částečným otevřením dveřních oken je možné kabinu po aktivaci zádržných systémů lépe vyvětrat.
Při zjištěném nárazu odpojí centrální řízení palivový systém. Po zjištění polohy pístů ve válcích motoru, dojde k otevření vstřikovacích ventilů válců, kde probíhá komprese a odlehčí oblasti vysokého tlaku paliva přímým vypuštěním zbytku paliva do spalovacího prostoru.
JL, 2.8.2011
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout














