Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Mercedes-Benz třídy E - cestování první třídou (I)

Novou třídou E prezentuje Mercedes-Benz ve svém segmentu jako průkopníka v oblasti bezpečnosti, komfortu a ve vstřícném vztahu k životnímu prostředí. Zároveň upevňuje pozici Mercedesu ve vyšší automobilové třídě kombinací asistenčních systémů řidiče.

Pro třídu E je typický komfort při cestování na dlouhé vzdálenosti. Vůz zvyšuje především inteligentní techniku karoserie se zvýšenou tuhostí až o 30 procent, dále vylepšenými sedadly a novým podvozkem, jehož tlumiče pérování se automaticky přizpůsobují aktuální situaci. Na přání dodávané vzduchové odpružení pracuje v plynulém režimu řízeném elektronikou.
Se součinitelem odporu vzduchu cx 0,25 se může chlubit nejkvalitnějším prouděním dosaženým u limuzíny vyšší třídy. Výborné aerodynamické vlastnosti předchozího modelu vylepšuje o 4 %, což v praxi při dálniční rychlosti 130 km/h uspoří asi 0,25 l/100 km. Aerodynamiku vylepšují např. regulovatelné žaluzie v prostoru pro nasávání vzduchu, které se nastavují podle toho, kolik je ho třeba do motorového prostoru dodat.
Mezi další opatření z paketu BlueEFFICIENCY patří nové pneumatiky s valivým odporem sníženým až o 17 %, energeticky úsporný provoz generátoru, palivového čerpadla, kompresoru klimatizace a posilovače řízení, značný význam má funkce ECO Start-Stop u modelu E 200 CGI. Na displejích je řidič informován o tom, kolik paliva (na 100 km) spotřebuje a kdy je vhodné přeřadit na následující vyšší převodový stupeň.
Nabídka motorů obsahuje čtyř- šesti a osmiválcové agregáty ve výkonovém spektru od 100 kW/136 k do 386 kW/525 k. Čtyřválcové motory s novým přímým vstřikem paliva, dávají při menším objemu větší výkon a vyšší točivý moment než srovnatelné V6 předchozích modelů. Turbodmychadlem přeplňované motory, nahrazující velkoobjemové agregáty bez přeplňování, se vyznačují nižší hmotností, sníženými vnitřními pasivními odpory a provozní charakteristikou s příznivější spotřebou.
Motory používají nejnovější generaci přímého vstřikování Common-Rail, rychle reagující piezoelektrické vstřikovače, zatímco výkon navyšuje recirkulace spalin a dvojité turbodmychadlo. Model E 250 CDI s výkonem 150 kW/204 k a 500 Nm vytváří o 25 % vyšší točivý moment než dosavadní diesel V6 a přitom spotřebuje o asi 23 % méně paliva – 5,3 l/100 km.
Nový čtyřválcový diesel pohání také model E 200 CDI se 100 kW/136 k a model E 220 CDI o výkonu 125 kW/170 k se stejnou spotřebou.
Na vrcholu vznětových motorů je šestiválec E 350 CDI s výkonem 170 kW/231 k, který na 100 km spotřebuje o 0,5 litru méně než dosavadní E 320 CDI. Od podzimu 2009 bude k dispozici také jako model BlueTEC s nejlepší technologií čistění spalin na světě. Mercedes E 350 BlueTEC dává výkon 155 kW/211 k a plní limity škodlivin normy EU6, platné v roce 2014. Všechny ostatní motorové varianty nové třídy E odpovídají limitům normy EU5.

V modelech E 200 CGI a E 250 CGI přichází MB s novými vznětovými čtyřválci 1.8 s přímým vstřikem benzinu, přeplňované turbodmychadlem a s variabilním natáčením vačkových hřídelů. Model E 200 CGI (135 kW/184 k) je sériově vybaven šestistupňovou manuální převodovkou a funkcí ECO Start-Stop. Jeho spotřeba je 6,8 l/100 km.
U modelu E 250 CGI (150 kW/204 k) s pětistupňovým automatem narostl točivý moment oproti dosavadnímu V6 o 26 % na 310 Nm. Zároveň došlo ke snížení spotřeby o více než 20 % na 7,4 l/100 km. Do programu patří také E 350 CGI s přímým vstřikem benzinu (215 kW/292 k) i vrcholný model E 500 (285 kW/388 k). Optimalizací detailů klesla spotřeba paliva těchto V6/V8 – modelů až o 0,6 l/100 km. Z dílny Mercedes-AMG pochází nová vysokovýkonná limuzína E 63 AMG o výkonu 386 kW/525 k.
Modely V6 a V8 dodává MB se sedmistupňovou automatickou převodovkou a voličem rychlostí na volantu. Na přání lze dodat u modelů E 350 CDI, E 350 a E 500 pohon všech kol 4MATIC nejnovější generace. Tento systém se liší od dosavadní techniky vyšší účinností, menší hmotností a kompaktnějším provedením.
Poprvé vyvinul MB pro třídu E automatickou klimatizaci, která pracuje nejen ve třech zónách (pro řidiče, spolujezdce a cestující vzadu), ale dovoluje také individuální přednastavení. Pomocí příslušného ovladače mohou cestující u klimatizace Thermotronic volit mezi polohami – Diffuse, Medium a Focus.
Již sériová výbava obsahuje kromě jiného 16“ kola z lehké slitiny v devítipaprskovém designu, v interiéru prvky z eukalyptového dřeva nebo hliníku a multifunkční volant. Dále do ní patří infotainmentsystem Audio 20 CD s dvojitým tunerem, CD přehrávačem, osmi reproduktory a rozhraním Bluetooth pro mobilní telefon. Barevný displej ve středu přístrojové desky mohou ovládat řidič i spolujezdec z konzole na středovém tunelu.
Limuzína třídy E je následovníkem nejúspěšnějšího modelu Mercedesu na světě, jehož se od roku 2002 prodalo ca 1,3 mil. kusů. Od roku 1947, kdy Typ 170 V dal základ rodokmenu třídy E, vyrobil MB přes deset milionů limuzín této modelové řady. Třída E je tedy s velkým náskokem nejúspěšnější business-limuzínou na světě.

Dokončení zítra

JL, 3.2.2009

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Prague Car Festival
Automobilove klenoty
VW Festival
Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar