Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Mercedes Benz kombi C - větší a silnější

Pouze několik měsíců po premiéře limuzíny prezentoval Mercedes-Benz kombi nové Třídy C, které spojuje vlastnosti limuzíny (bezpečnost, agilitu a komfort) s výrazným nárůstem prostoru a variability.

Koncepcí designu a výběrem výbavy splňuje očekávání různých skupin zákazníků. Classic, Elegance a Avantgarde jsou tři individuální modely, které podle provedení kladou důraz buď na komfort nebo agilitu. Model Avantgarde dává najevo sportovní náboj velkou hvězdou situovanou do středu čelní masky. S tímto tradičním prvkem sportovních modelů přichází MB u kombi poprvé. Model Elegance se prezentuje prostorově tvarovanými, ve vysokém lesku provedenými lamelami masky chladiče vyjadřující komfort a luxus. Model Classic je proveden záměrně ve zdrženlivém stylu a v duchu tradic, při koncepci se designéři a inženýři orientovali na vlastnosti, které zákazníci očekávali. Prioritu získala nabídka prostoru, variabilita a funkčnost. Záď je strmější, čímž vytváří předpoklad pro větší objem, který se podle polohy sedadel pohybuje v rozmezí od 485 do 1500 litrů. Tak velký prostor nemá v segmentu prémiových kombi této třídy žádný jiný vůz. Oproti předchůdci se kapacita zvětšila až o 146 litrů.
Maximální ložná délka měří od zadního víka až po prostor pro nohy spolujezdce 2,82 metru.
Celou řadou detailů je nakládání nyní lehčí, pohodlnější a bezpečnější. Do sériové výbavy patří boční přihrádky se síťovým zakrytím a skládací nákupní box, dále dvojitá roletka pro zakrytí nákladu a bezpečnostní síť. Nové zadní víko Esy-Pack se otevírá a zavírá stisknutím tlačítka, což je v této třídě novinkou. Systém slouží k tomu, aby mohl řidič asi 1,8 metru dlouhý a až 1,2 široký prostor pro náklad rozdělit a předměty bezpečně uchytit.
Nové kombi může jet s přívěsem o hmotnosti až 1800 kg, což je v této třídě také nejvyšší hodnota. Na přání může zákazník získat regulaci výšky, umožňující udržet konstantní výšku vozu bez ohledu na náklad.
S novými a zdokonalenými motory o vyšším výkonu a vyšším točivém momentu, spotřebuje kombi Třídy C až o dvanáct procent méně paliva než dosud. Do centra vývojových prací se dostaly čtyřválcové motory: u benzinových verzí C 180 Kompressor a C 200 Kompressor dosáhl MB využitím modifikovaného řízení motoru, vylepšeného přeplňování a upravenými písty nárůst výkonu o 10 kW/13 k, resp. 15 kW/20 k. Zároveň klesla spotřeba paliva až o 10,3 procenta na 7,7 litru, resp. 7,8 l na 100 kilometrů.
U čtyřválcových vznětových motorů kromě systému vstřikování, turbodmychadla a chlazení stlačeného vzduchu pracovali inženýři na vývoji dalších více než 90 dílů. Výsledkem jsou motory s vyšším výkonem a vyšším točivým momentem při současném snížení spotřeby paliva o zhruba dvanáct procent. Verze C 200 CDI ujede se spotřebou šesti litrů na plnou nádrž přes tisíc kilometrů.


Zážehové motory
TypC180 KC200 KC230 V6C280 V6C350
Objem17961996249629963498
Výkon115(156)/5200135(184)/5500150(204)/6100170(231)/6000200(272)/6000
Toč.moment230/2800-5200250/2800-5000245/2900-5500300/2500-5000350/2400-5000
Rychlost218228232242250
Zrychlení9,88,88,67,56,5
Spotřeba7,77,89,39,49,9


Vznětové motory
TypC200 CDIC220 CDIC320CDI V6
Objem214821482987
Výkon100(136)/3800125(170)/3800165(224)/3800
Toč.moment170/1600-3000400/2000510/1600-2800
Rychlost208224245
Zrychlení10,88,97,9
Spotřeba6,06,17,1


Pozn. Objem – cm³, výkon – kW(k)/min, točivý moment – N.m/min, rychlost – km/h, zrychlení 0-100 km/h (s), kombin.spotřeba – l/100 km



S výjimkou modelu C350 mají všechny varianty sériově šestistupňovou manuální převodovku, zatímco C350 používá sedmistupňovou automatickou převodovku 7G-TRONIC.
Výborné vlastnosti jsou v podstatě založeny na sériovém Agility-Control-Paketu, do něhož patří tlumiče odpružení, které se automaticky přizpůsobují jízdní situaci. Dynamický způsob jízdy vyvolává maximální tlumicí sílu, kterou je kombi účinně stabilizováno. O šest procent snížený převod řízení a šestistupňová převodovka s krátkými řadícími drahami jsou dalšími prvky patřící do Agility-Control-Paketu.
Paket jízdní dynamiky, dodávaný na přání, umožňuje proniknout do dimenzí sportovních vozů. Řidič může volit jeden z dvojice jízdních programů – komfort a sport. Elektronicky plynule regulují charakteristiku tlumiče každého kola, podvozek snížený o 15 mm má kratší pružiny a silnější torzní tyče.
Jak je nové kombi agilní, vyplývá z tzv.Body-Indexu, zahrnující měřené hodnoty různých jízdních manévrů, čímž vytváří souhrnnou formuli pro dynamiku jízdy: čím vyšší Body-Index, tím lépe je podvozek propojen s karoserií a tím je tužší. Se sériovým Agility-Control podvozkem je Body-Index 1,92 až 2,01 Hz; s paketem jízdní dynamiky dosahuje až 2,46 Hz, typické pro sportovní vůz. V kombinaci se Sportpaketem AMG dostává kombi kromě 17“ kol z lehké slitiny také sportovní podvozek s kratšími pružinami a tlumiče s tužší charakteristikou.
S více než stovkou crash-testů absolvovalo kombi náročný program zkoušek, který měl za úkol prokázat úroveň bezpečnosti. Základ ochrany tvoří karoserie, zhotovená ze 70 procent z vysokopevnostních a ultra vysokopevnostních druhů ocelí. V čelní struktuře jsou vytvořeny čtyři od sebe izolované nárazové roviny, jejichž prostřednictvím se destruktivní síly převádějí na velké ploše kolem tuhé kabiny. Do sériové výbavy patří mj. sedm airbagů, přední aktivní opěrky hlavy, blikající brzdová světla, brzdový asistent a elektronická stabilizace směru jízdy (ESP®), kontrola tlaku v pneumatikách a systém stabilizace jízdy s přívěsem Integrovaná dětská sedadla se stisknutím tlačítka vyklopí ze zadního sedadla.
S preventivním systémem ochrany PRE-SAFE® jde kombi ostatním automobilům této třídy příkladem. Na přání dodávaný systém využívá čas před hrozící nehodou k tomu, aby cestující a automobil připravil na eventuální kolizi. Také Intelligent Light System je technickou inovací, kterou kombi přejímá od luxusních modelů a kterou nemá zatím žádný automobil tohoto segmentu. Pět různých systému osvětlení je odladěno na typické jízdní a povětrnostní situace.
V interiéru navozují útulnou atmosféru výborně zpracovaná přístrojová deska, ušlechtilé materiály a příjemné barevné kombinace. U modelů Classic a Elegance jsou koberce i boční čalounění v barvě výbavy, kterou si zákazník vybral, u Avantgarde je také v zadním prostoru položen černý koberec.
Jako první automobil této třídy může být vybaven na přání individuálně nastavitelnou třízónovou klimatizací nebo velkým panoramatickým střešním oknem.
Barevný displej uprostřed přístrojové desky je propojen s ovladačem (Controller) na středovém tunelu, kterým se ovládá audiopřístroj, navigace nebo telefon. Alternativu tvoří tlačítka přímé volby ve střední konzoli, kterými se zapíná autorádio, CD/DVD přehrávač, navigace nebo telefon. Pro oblast informací vyvinul MB tři nové přístroje: Audio 20, Audio 50 APS a COMAND APS. Pro všechny systémy je mj. společná klávesnice pro zadávání telefonních čísel a rádiových frekvencí a dále rozhraní Bluetooth. K přístroji Audio 50 APS přísluší evropská DVD-navigace se šipkovým zobrazením zvolené trasy. U multimediálního systému COMAND APS jsou data pro navigaci uložena na pevném disku. Zobrazení navigace se ve vysokém rozlišení objevuje na vyklápěcím barevném displeji. COMAND APS má kromě DVD-přehrávače ještě hudební server pro asi 1000 nahrávek.
Hlasové ovládání Lingatronic patří do sériové výbavy, pokud je kombi vybaveno přístrojem Audio 50 APS a šestinásobným měničem DVD nebo systémem COMAND APS. Pro udání cíle, výběr radiových stanic nebo vyvolání jmen z telefonního seznamu umožňuje vylepšený systém poprvé vyslovení slov jako celku. Řidič tak už nemusí svoje příkazy hláskovat.
V prodeji se objeví ještě v tomto roce.

ML, 2.10.2007

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Prague Car Festival
Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar