Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Mercedes-Benz Vito v mnoha variantách

Minimální náklady, maximální užitečné zatížení a odborník v oblasti bezpečnosti – nové Vito stanovuje vyšší měřítka mezi středně velkými dodávkovými vozy Skříňové Vito je na výběr ve třech délkách karoserie a se třemi systémy pohonu a s užitečnou hmotností až 1369 kg.

Nové Vito má sebevědomý a nezaměnitelný vzhled, součinitel aerodynamického odporu vzduchu cx = 0,32 je na vůz této kategorie velmi nízký, což snižuje spotřebu paliva a vylepšuje jízdní výkony.

V novém Vitu čekají na řidiče a spolujezdce pohodlná sedadla v kombinaci s ještě větší nabídkou místa než dosud. Nová přístrojová deska je vzorem funkčnosti a ergonomie. Při jejím vývoji sehrál zásadní roli promyšlený koncept odkládacích prostorů.
Jako první vozidlo ve své třídě je nové Vito na výběr s pohonem zadních kol, ale také s pohonem všech kol, a nyní i s pohonem předních kol, který u prázdného a málo zatíženého vozidla nabízí výhody v oblasti trakce. Osvědčený pohon zadních kol je vhodným řešením pro jízdy s vysokým zatížením nebo těžkými přívěsy. Díky nové integrované konstrukci pohonu všech kol mají vozidla Vito 4x4 stejnou vnější výšku jako modely s pohonem předních, resp. zadních kol.

Nové Vito s pohonem předních kol a motorem uloženým vpředu napříč je koncipováno převážně pro jízdu bez přívěsu, maximální užitečnou hmotnost při nízké až střední celkové hmotnosti, s důrazem na co nejnižší náklady. Kompaktní čtyřválec 1,6 litru je k dispozici ve dvou výkonových stupních: Vito 109 CDI s 65 kW (88 k) a Vito 111 CDI s 84 kW (114 k).

Při velkých nárocích na jízdní výkony a vysoké zatížení, při vyšší celkové hmotnosti a pro náročný provoz s přívěsem je určené Vito s pohonem zadních kol a čtyřválcem 2,15 litru, uloženým vpředu podélně. Je k dispozici ve třech výkonových stupních: Vito 114 CDI, 100 kW (136 k), Vito 116 CDI, 120 kW (163 k), a Vito 119 BlueTEC, 140 kW (190 k). Vito 119 BlueTEC zaujímá zvláštní postavení jako první motor Euro 6 v této třídě.
U verzí s pohonem zadních kol standardně zajišťuje přenos hnací síly šestistupňová mechanická převodovka. Samočinná převodovka 7G-TRONIC PLUS s kapalinovým měničem momentu je nabízena na přání pro Vito 114 CDI a Vito 116 CDI, zatímco pro Vito 119 BlueTEC a Vito 4x4 s pohonem všech kol se dodává standardně. Jedná se o jedinou sedmistupňovou samočinnou převodovku s kapalinovým měničem na světě, dodávanou pro lehké užitkové vozy.

Hospodárná verze Vito BlueEfficiency je k dispozici pro Vito s pohonem zadních kol a standardně se dodává pro všechny modely Vito Tourer se samočinnou převodovkou, registrací v kategorii osobních vozů a ve spojení s nejvýkonnějším motorem. Normovaná hodnota spotřeby 5,7 l/100 km pro Vito 116 CDI BlueEfficiency s registrací jako užitkové vozidlo je v této kategorii vozidel nepřekonatelně nízká.

Uznávaná kvalita podvozku byla pro novou generaci zlepšena. Podílí se na tom např. i řízení s elektromechanickým posilovačem a pozměněnou kinematikou nebo zadní náprava s šikmými rameny, vinutými pružinami a novým nastavením pružin a tlumičů.
Skříňové Vito a Vito Mixto jsou koncipovány pro vysoké zatížení. Pro Mixto na přání a pro všechny verze Vito Tourer standardně se dodává komfortní podvozek, mezi jehož rysy patří méně tuhé odpružení a citlivější charakteristika tlumičů.

Mercedes-Benz Vito stanovuje nová měřítka také v oblasti bezpečnosti. Precizní řízení, výkonné kotoučové brzdy na všech kolech (v závislosti na modelu 16“ nebo 17“ brzdová soustava) – to je stejně samozřejmé jako ADAPTIVE ESP ve standardní výbavě.


Již skříňové Vito je jako jediný dodávkový vůz standardně vybaven airbagy. Modely Vito Tourer PRO a Vito Tourer SELECT disponují navíc okenními a bočními airbagy vpředu. Pro Vito Tourer jsou poprvé nabízeny okenní airbagy také vzadu.
Ke standardní výbavě patří Attention Assist, který posuzuje kondici řidiče. Jedinečným prvkem standardní výbavy v této třídě je asistent pro jízdu v nárazovém bočním větru, který téměř kompletně kompenzuje vlivy poryvů bočního větru.
Nové Vito lze individuálně vybavit mj. aktivním parkovacím asistentem nebo asistentem upozorňující na krátký odstup od vpředu jedoucího vozidla či asistentem pro sledování slepého úhlu.

Alternativou standardně dodávaných halogenových světlometů jsou na přání nabízené adaptivní světlomety ILS s diodami LED pro ukazatele směru, denní svícení, tlumená, dálková a statická odbočovací světla. V závislosti na rychlosti jízdy se světlomety přizpůsobují variabilním rozložením světla podmínkám na dálnici a silnici mimo město.


Dva rozvory, tři délky, až čtyři hmotnostní varianty

V porovnání s předchůdcem je Vito ve všech třech délkách o 140 mm delší. Hlavním důvodem je prodloužená příď, která poskytuje vyšší úroveň ochrany při střetu s chodcem. Z toho vyplývají hodnoty vnější délky 4895 mm, 5140 mm a 5370 mm. Vnější výška je v závislosti na modelu maximálně 1910 mm. Všechny verze tak zůstávají výrazně pod hranicí dvou metrů, a mohou vjíždět do běžných parkovacích budov, podzemních garáží a automatických mycích linek.

Jádro nabídky tvoří modely s celkovou hmotností 2,8 t a 3,05 t, které jsou doplněny variantami s celkovou hmotností sníženou na 2,5 t, resp. zvýšenou na 3,2 t. Díky novému pohonu předních kol a kompaktnímu vznětovému motoru má skříňové Vito se středně dlouhou karoserií a standardní výbavou pohotovostní hmotnost jen 1761 kg. Již Vito s celkovou hmotností 3,05 t se tak může pochlubit skutečně pozoruhodnou užitečnou hmotností 1289 kg. Obrem, z hlediska užitečné hmotnosti ve své třídě, je Vito s pohonem zadních kol, celkovou hmotností 3,2 t a užitečnou hmotností 1369 kg.


MB 12.8.2014

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar