Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Mercedes Benz SLR v edici Stirling Moss

V červnu má začít výroba nejrychlejšího otevřeného sportovního automobilu Mercedes Benz SLR v limitované edici Stirling Moss. Jen pětasedmdesát šťastlivců si bude moci tento exkluzivní automobil dopřát. Jeho produkce skončí pak v prosinci letošního roku.

V novém extrémním sportovním voze Mercedes Benz SLR vane, tak jako před více než půl stoletím, posádce pořádný protivítr do tváře. Brýle a ochranná přilba jsou tak nevyhnutelné. Model SLR Stirling Moss totiž postrádá ochranné sklo i boční skla, ale má jen malé štítky, které usměrňují proudění vzduchu. . Také střechu bychom hledali marně. Pouze otevřená karosérie z uhlíkových vláken chrání řidiče a spolujezdce proto nepřízní počasí. Pilot se tak stává pánem větru, jehož intenzitu může měnit jen plynovým pedálem. Od mírného letního vánku při nedělní jízdě až k orkánu na dálnici nebo závodním okruhu.
Vidlicový zážehový osmiválec o objemu 5439 cm³, přeplňovaný kompresorem, dokáže s výkonem 6650 k a točivým momentem 820 Nm katapultovat novodobý Stříbrný šíp z klidu na 100 km/h za 3,5 sekundy. Rychlost 300 km/h ukáže ručička rychloměru po 26 sekundách. Maximální rychlost udává Mercedes 350 km/h, čímž se stává dvoumístné auto o 13 km/h rychlejší než uzavřený typ 722. Převodovka je pětistupňová AMG Speedshift.
Pro tak velký výkon jsou zapotřebí také pořádné brzdy, v tomto případě s keramickým obložením. Kompletně uzavřený podvozek o velký difuzor na zádi mají zvýšit přítlak, což může i řidič. Při brzdění z rychlosti vyšší než 120 km/h se aktivuje aerodynamická brzda, která zvýší brzdný účinek a zajistí větší stabilitu.
Stejně jako současné modely SLR a SLR Roadster, tak „Stirling Moss“ se vyznačuje nápadným šípovitým profilem, nekonečně dlouhou kapotou motoru a krátkou robustní zádí.
Aerodynamicky tvarované oblouky za sedala působí jako ochrana při převrácení. Černě lakovaná větrací mřížka na kapotě motoru a na bocích připomíná design vozu z padesátých let minulého století. Křídlové dveře se otevírají dopředu a umožňují přístup k exkluzivnímu interiéru z karbonu, hliníku a pravé kůže.
Všech 75 exemplářů nese hliníkový štítek se jménem Stirlinga Mosse. Navzdory ceně 750 000 eur jsou všechny modely už rozebrané, protože výroba ve spolupráci s firmou McLaren začne v červnu a skončí v prosinci s posledním vyráběným vozidlem éry SLR (zatím).


Základní technické údaje

Motor: zážehový vidlicový osmiválec s kompresorem
Objem: 5439 cm³
Výkon: 478 kW(650 k ) při 6500/min
Točivý moment: 820 Nm při 4000/min
Rychlost: 350 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 3,5 s
Poh. hmotnost: 1551 kg
Rozměry: 4820 x 2194 x 1220 mm
Rozvor kol: 2700 mm
Kola. 9,0J x 19 ET45/11,5J x 19 ET45
Pneumatiky|255/35 ZR19/295/30 ZR 19
Cena: 750 000 eur


Jindřich Lasík, 25.2.2009

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Prague Car Festival
Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar