Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Mercedes Benz SLK poprvé s dieselem 250 CDI

Jeden z nejúspěšnějších sportovních vozů SLK roadster nabízí nyní automobilka Mercedes-Benz vůbec poprvé se vznětovým motorem. Využila k tomu čtyřválec o výkonu 150 204 k. MB novým modelem SLK 250 CDI vyvrací předsudek, že vznětový motor a svižný roadster se k sobě nehodí.

Jeho čtyřválcový agregát o zdvihovém objemu 2143 cm³ dává výkon 150 kW (204 k) a točivý moment 500 Nm, což jsou hodnoty, kterými normálně disponuje zážehový motor s dvojnásobným objemem.
S automatickou převodovkou 7G-TRONIC (šestistupňová manuální převodovka bude k dispozici ve druhém čtvrtletí 2012) sprintuje roadster z nuly na 100 km/h během 6,7 s a dosahuje maximum 243 km/h. Při využití enormního točivého momentu vznětového agregátu zrychluje z rychlosti 80 na 120 km/h během 4,3 s a na ujetí 100 km se spokojí s 4,9 litru nafty (podle normy).
Příkladné hodnoty týkající se charakteristik výkonu a točivého momentu, hospodárnosti, emisí a pro naftový motor velmi působivého chodu motoru dociluje tento agregát nasazením celé řady nových technologií. Patří k nim mj. technika Common-Rail čtvrté generace pracující s tlakem 2000 bar spolu s precizním časováním vstřiků a dvoustupňovým přeplňováním. Kromě toho je SLK 250 CDI, obdobně jako všechny modely této řady, vybaven systémem ECO Start-Stop.
Díky stejným genům jako mají ostatní členové úspěšné rodiny SLK spojuje také sportovní charakter se stylovým komfortem, markantním designem sportovního vozu s absolutním využitím v běžném provozu. Tak umožňuje i nejmladší verze roadsteru SLK poháněná naftovým motorem potěšení z jízdy a požitek daný otevřenou střechou na mimořádně vysoké úrovni.
Také u modelu SLK 250 CDI je dána možnost volby mezi třemi verzemi lehké střechy Variodach, která stisknutím tlačítka během pár sekund přemění roadster na kupé s „pevnou“ střechou a opačně. Patří k nim také světová novinky – panoramatická střecha Variodach s funkcí MAGIC SKY CONTROL. Skleněná střecha se po stisknutí tlačítka změní buď ze světlého na tmavé provedení a naopak. Světlé provedení je průhledné a i při nevlídném počasí dává požitek otevřené střechy. V tmavém provedení vytváří střecha příjemný stín.
Volba je možná také mezi třemi verzemi podvozku. Konvenční provedení vychází z ocelových pružin, sportovní podvozek s tvrdším odladěním pružin a tlumičů přináší cílený prožitek z jízdy. Elektronicky řízený systém odpružení umožňuje vysokou dynamiku jízdy a zároveň zajišťuje šetrnou jízdu i na nerovné vozovce. Sada pro dynamickou jízdu zahrnuje také přímé řízení a funkci Torque Vectoring Brake. Oproti standardnímu řízení zlepšuje jeho přímé provedení ovladatelnost vozu a zároveň redukuje sílu řidiče při parkovacím manévru. Funkce Torque Vectoring Brake vytváří krátkými cílenými zásahy na brzdě zadního kola na vnitřním poloměru zatáčky natáčení vozu kolem svislé osy. Dochází tak ke stabilizaci vozu bez ztráty dynamiky, průjezd zatáčkou je přesnější a snadněji zvládnutelný.
Zvnějšku se neliší od modelů s benzínovými motory. Dokonce si ponechal dvoucestný výfukový systém nabízející stejnou fascinující optiku jako všechny modely SLK. Novou verzi roadsteru s naftovým motorem bude možné u prodejců objednat od druhé poloviny září 2011, kdy budou zveřejny i ceny tohoto modelu.



JL 7.9.2011

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Prague Car Festival
Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar