Mercedes-Benz R - prostor a komfort
Nová generace třídy R demonstruje již zvnějšku svoji robustnost a zvýrazňuje osobitost. Kromě svěžího zevnějšku přesvědčuje u třídy R jeho vnitřní hodnota, jako prostornost nebo komfort. Nejnovější generace nabízí mnohotvárnost vnitřního uspořádání.
Body získává také za bezpečnost a vlastnosti pohonu všech čtyř kol (4MATIC). Kromě moderních benzínových motorů zvyšují atraktivitu třídy R optimalizované vznětové agregáty. Model R 300 CDI BlueEFFICIENCY spotřebuje při stejném výkonu a vylepšené dynamice v porovnání s dosavadním provedením o 7 % méně paliva – 7,6 l/100 km.
Nový R 350 CDI 4MATIC spojuje vysoké výkony s nízkou spotřebou – 8,5 l/100 km (-0,8 l). Výkon vzrostl ze 165 kW (224 k) na 195 kW (265 k), a točivý moment na 620 Nm. Tato pohonná jednotka slaví u třídy R svojí premiéru a mezi modely s naftovými motory ve třídě R se může chlubit zrychlením z 0 na 100 km/h za 7,6 s. S novým R 350 BlueTEC 4MATIC nabízí MB jeden z vůbec nejčistějších naftových motorů na světě. Jeho V6 disponuje výkonem 155 kW (211 k) a točivým momentem 540 Nm. V porovnání s předchůdcem při navýšených jízdních výkonech zredukoval spotřebu na 8,4 l/100 km. Vypořádává se tak již s normou EU 6, jejíž platnost se předpokládá od roku 2014.
[c]Pozn. Objem – cm³, výkon – kW(k)/min, točivý moment – Nm/min, zrychlení 0-100 km/h (s), rychlost – km/h, spotřeba kombin. – l/100 km[/c]
Designéři se soustředili hlavně na příď vozu, kde zvýrazněná šířka a horizontální struktura kapoty přispěly k harmonickému vzhledu jako celku s důrazem na očekávanou dynamiku. Kromě kapoty jsou přepracovány blatníky, čelní maska, světlomety a nárazníky. Na přání zušlechťuje tvář chromová přezka s integrovaným denním světlem ve spojení s bi-xenonovými světlomety.
V nabídce jsou kola s pěti jednoduchými paprsky, dále s pěti dvojitými paprsky nebo v desetipaprskovém provedení od 43,2 do 53,3 cm (17 až 21“). Záď zvýrazňuje nové ztvárnění nárazníku, pozměněná světla a integrované koncovky výfuku.
V sériovém provedení nabízí normální i v prodloužené verzi pět sedadel. Možné jsou ale také čtyř- šesti- nebo i sedmimístné konfigurace. V rozsahu sériového vybavení jsou nabízena přední sedadla v částečném elektrickém provedení. Na přání je možné získat pro cestující vpředu aktivní odvětraná a vyhřívaná multitvarovaná sedadla s elektrickým seřizováním a pamětí.
U verze s normálním rozvorem náprav je objem zavazadlového prostoru 1950 litrů, u prodloužené verze pak 2385 litrů. U všech pětimístných variant je k dispozici oddělená přihrádka pod podlahou zavazadelníku, zákazník si může objednat zadní víko Easy Pack s dálkovým ovládáním.
V interiéru lze kombinovat základní béžovou barvu v odstínu mandlí s kontrastní kávovou hnědí. Alternativou je základní alpaková šeď v kontrastu s tmavou čedičovou šedí. Obě barevné kombinace se objeví na kokpitu, volantu, středové konzoli, sedadlech, výplni dveří a na podlahové krytině.
Ve spojení se sportovním paketem AMG je interiér proveden v kůži nappa černé barvy. Kromě ozdobných dílů v kartáčovaném hliníku a chromových ozdob je možné extravagantní díly objednat z pravého dřeva: leštěného eukalyptu, kořenu ořešáku nebo topolu s leskem antracitu.
Všechny modely jsou sériově vybaveny celou řadou detailů, jako např. systémem preventivní ochrany cestujících PRE-SAFE®, osmi airbagy, aktivní opěrkou hlavy NECK-PRO, varovným systémem úniku tlaku v pneumatikách a adaptivním brzdovým světlem. Svůj podíl na bezpečnosti mají telematické systémy jako Audio 20, Audio 50 APS nebo Comand APS.
Kromě bohaté sériové výbavy nabízí třída R řadu asistenčních systémů. Patří k nim mj. tempomat Distronic s regulací vzdálenosti, vzduchové odpružení Airmatic s adaptivním systémem tlumení ADS nebo asistenční funkce mrtvého úhlu. Moderní hlasové ovládání Linguatronic zjednodušuje ovládání telematiky, kamera pro couvání umožňuje zaparkování nebo jízdu v nepřehledném terénu. Jakmile řidič zvolí polohu „R“ převodovky, obraz snímaný kamerou se objeví na displeji systému Comand APS.
Nový R 350 CDI 4MATIC spojuje vysoké výkony s nízkou spotřebou – 8,5 l/100 km (-0,8 l). Výkon vzrostl ze 165 kW (224 k) na 195 kW (265 k), a točivý moment na 620 Nm. Tato pohonná jednotka slaví u třídy R svojí premiéru a mezi modely s naftovými motory ve třídě R se může chlubit zrychlením z 0 na 100 km/h za 7,6 s. S novým R 350 BlueTEC 4MATIC nabízí MB jeden z vůbec nejčistějších naftových motorů na světě. Jeho V6 disponuje výkonem 155 kW (211 k) a točivým momentem 540 Nm. V porovnání s předchůdcem při navýšených jízdních výkonech zredukoval spotřebu na 8,4 l/100 km. Vypořádává se tak již s normou EU 6, jejíž platnost se předpokládá od roku 2014.
Typ | Válce | Objem | Výkon | Toč.mom. | Zrychlení | Rychlost | Spotřeba |
R 300 CDIBE | V6 | 2987 | 140(190)/3800 | 440/1400 | 9,5 | 215 | 7,6-7,8 |
R350CDI4MATIC | V6 | 2987 | 195(265)/3800 | 620/1600 | 7,6 | 235 | 8,5 |
R 350 BlueTEC4MATIC | V6 | 2987 | 155(211)/3400 | 540/1600 | 8,9 | 220 | 8,4–8,5 |
R 300 | V6 | 2996 | 170(231)/6000 | 300/2500 | 9,6 | 222 | 11,1-11,3 |
R3504MATIC | V6 | 3498 | 200(272)/6000 | 350/2400 | 8,3 | 230 | 11,6-11,9 |
R5004MATIC | V8 | 5461 | 285(388)/6000 | 530/2800 | 6,3 | 250 | 13,2-13,4 |
[c]Pozn. Objem – cm³, výkon – kW(k)/min, točivý moment – Nm/min, zrychlení 0-100 km/h (s), rychlost – km/h, spotřeba kombin. – l/100 km[/c]
Designéři se soustředili hlavně na příď vozu, kde zvýrazněná šířka a horizontální struktura kapoty přispěly k harmonickému vzhledu jako celku s důrazem na očekávanou dynamiku. Kromě kapoty jsou přepracovány blatníky, čelní maska, světlomety a nárazníky. Na přání zušlechťuje tvář chromová přezka s integrovaným denním světlem ve spojení s bi-xenonovými světlomety.
V nabídce jsou kola s pěti jednoduchými paprsky, dále s pěti dvojitými paprsky nebo v desetipaprskovém provedení od 43,2 do 53,3 cm (17 až 21“). Záď zvýrazňuje nové ztvárnění nárazníku, pozměněná světla a integrované koncovky výfuku.
V sériovém provedení nabízí normální i v prodloužené verzi pět sedadel. Možné jsou ale také čtyř- šesti- nebo i sedmimístné konfigurace. V rozsahu sériového vybavení jsou nabízena přední sedadla v částečném elektrickém provedení. Na přání je možné získat pro cestující vpředu aktivní odvětraná a vyhřívaná multitvarovaná sedadla s elektrickým seřizováním a pamětí.
U verze s normálním rozvorem náprav je objem zavazadlového prostoru 1950 litrů, u prodloužené verze pak 2385 litrů. U všech pětimístných variant je k dispozici oddělená přihrádka pod podlahou zavazadelníku, zákazník si může objednat zadní víko Easy Pack s dálkovým ovládáním.
V interiéru lze kombinovat základní béžovou barvu v odstínu mandlí s kontrastní kávovou hnědí. Alternativou je základní alpaková šeď v kontrastu s tmavou čedičovou šedí. Obě barevné kombinace se objeví na kokpitu, volantu, středové konzoli, sedadlech, výplni dveří a na podlahové krytině.
Ve spojení se sportovním paketem AMG je interiér proveden v kůži nappa černé barvy. Kromě ozdobných dílů v kartáčovaném hliníku a chromových ozdob je možné extravagantní díly objednat z pravého dřeva: leštěného eukalyptu, kořenu ořešáku nebo topolu s leskem antracitu.
Všechny modely jsou sériově vybaveny celou řadou detailů, jako např. systémem preventivní ochrany cestujících PRE-SAFE®, osmi airbagy, aktivní opěrkou hlavy NECK-PRO, varovným systémem úniku tlaku v pneumatikách a adaptivním brzdovým světlem. Svůj podíl na bezpečnosti mají telematické systémy jako Audio 20, Audio 50 APS nebo Comand APS.
Kromě bohaté sériové výbavy nabízí třída R řadu asistenčních systémů. Patří k nim mj. tempomat Distronic s regulací vzdálenosti, vzduchové odpružení Airmatic s adaptivním systémem tlumení ADS nebo asistenční funkce mrtvého úhlu. Moderní hlasové ovládání Linguatronic zjednodušuje ovládání telematiky, kamera pro couvání umožňuje zaparkování nebo jízdu v nepřehledném terénu. Jakmile řidič zvolí polohu „R“ převodovky, obraz snímaný kamerou se objeví na displeji systému Comand APS.
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout