Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Mercedes Benz Klasse S - etalon luxusu

Třída S modelové řady W 221 je s 270 000 prodanými vozidly od podzimu 2005 nejúspěšnějším luxusním sedanem na světě a navazuje na úspěchy předešlých generací. Od roku 1951, kdy Typ 220 založil řadu luxusních vozů, se vyrobilo ca 3,3 milionu vozidel této modelové řady.

Mercedes-Benz dokazuje své vedoucí postavení m.j. i novým modelem S 400 HYBRID, který je jako první sériově vyráběné vozidlo na světě vybaven akumulátory Li-Ion. Díky hybridnímu pohonu je nejhospodárnějším luxusním sedanem se zážehovým motorem. Spotřeba paliva 7,9 l/100 km odpovídá emisím oxidu uhličitého ve výši pouze 186 gr/km, což je nejlepší hodnota na světě v tomto segmentu vozidel.
Kompaktní hybridní modul v sobě spojuje hybridní funkce automatického vypínání a spouštění motoru Start-Stop a rekuperaci kinetické energie. Upravený zážehový motor V6 3.5 dosahuje výkonu 205 kW/279 k a přídavný elektromotor s permanentními magnety k tomu přispívá výkonem 15 kW/20 k a točivým momentem 160 N.m, který je k dispozici od nulových otáček.
Je spojen se sedmistupňovou samočinnou převodovkou 7G-TRONIC upravenou pro uložení hybridního modulu. Během zpomalování pracuje elektromotor jako generátor a rekuperací přeměňuje kinetickou energii na elektrickou. Elektromotor citlivě spolupracuje s klasickou brzdovou soustavou a brzděním spalovacím motorem. Zpětně získaná energie se ukládá do výkonných, ale kompaktních akumulátorů Li-Ion., které v porovnání s akumulátory Ni-MH dosahují dosahují vyšší energetické hustoty a elektrické účinnosti při kompaktnějších rozměrech a nižší hmotnosti. Díky úspornému umístění v motorovém prostoru se nezměnil ani objem zavazadlového prostoru, ani velkorysé rozměry interiéru.

Hospodárné motory

Paleta motorů zahrnuje dalších osm motorů – dva vznětové a šest zážehových s šesti, osmi a dvanácti válci. Díky změnám a opatřením v rámci BlueEFFICIENCY, mezi něž patří například aerodynamická optimalizace, palivová čerpadla s regulací výkonu a optimalizovaný program řazení sériově montované sedmistupňové samočinné převodovky 7G-TRONIC, došlo ke snížení spotřeby až o sedm procent v porovnání s předchozími modely.
Rovněž S 350 CDI BlueEFFICIENCY (173 kW/235 k) nabízí se spotřebou 7,6 l/100 km, čehož bylo dosaženo mj. celistvého zakrytí spodní části vozidla a zahrnuje u stojícího vozu také řazení sedmistupňové samočinné převodovky 7G-TRONIC na neutrál.
Vznětový motor 3.0 pohání také modely S 350 CDI 4MATIC. Druhou vznětovou variantou je osmiválec 4.0 pro S 450 CDI (235 kW/320 k). Paleta zážehových motorů zahrnuje šestiválec 3.5 pro S 350/S 350 4MATIC (200 kW/272 k) a dva osmiválce S 450/S 450 4MATIC (250 kW/340 k; objem 4,7 litru) a S 500/S 500 4MATIC (285 kW/388 k; objem 5,5 litru). Špičkovým modelem zůstává S 600 s V12 5.5 přeplňovaným dvěma turbodmychadly o výkonu 380 kW/517 k, s nímž luxusní sedan zrychlí z 0 na 100 km/h za 4,6 s. Od divize AMG pocházejí vysokovýkonné sedany S 63 AMG s V8 6.2 o výkonu 386 kW/525 k a S 65 AMG s V12 6.0 vyladěným na 450 kW/612 k.

Bezpečnost na úrovni

Pro vozy třídy S je k dispozici kombinace nejmodernějších asistenčních a ochranných systémů. Stejně jako již osvědčené vynálezy značky Mercedes-Benz, například ABS, ESP®, brzdový asistent a PRE-SAFE®, jsou i nové asistenční systémy nastaveny na reálné průběhy nehod.
Mercedes-Benz používá kamery, sledující široké okolí vozidla a dokáží rozpoznat typické kritické situace. To se týká například i adaptivního asistenta dálkových světlometů (na přání), který rozpoznává protijedoucí nebo vpředu stejným směrem jedoucí osvětlená vozidla. Ovládá světlomety tak, aby nabízely maximální možné osvětlení, aniž by docházelo k oslňování ostatních řidičů.
Dále byl zdokonalen systém nočního vidění s infračervenou kamerou a vybaven speciální funkcí pro rozpoznávání chodců, kterého označí dodatečně na displeji, aby si ho řidič mohl ještě lépe všimnout.
Jako další „předvídavý“ systém se dodává asistent jízdy v jízdních pruzích. Řídicí jednotka rozpoznává podélné značení jízdních pruhů podle kontrastu mezi povrchem vozovky a podélnými čárami. Pokud vozidlo nechtěně opouští jízdní pruh, upozorní řidiče vibrováním volantu. Na rozdíl od obdobných systémů vyhodnocuje asistent také aktivitu řidiče, a tak může zjistit, zda vozidlo opouští jízdní pruh záměrně nebo nechtěně. K varování nedojde, pokud řidič např. před předjížděním nebo při najíždění na dálnici zrychlí, když silně brzdí anebo vjíždí do zatáčky.
Záběry z kamery na čelním okně používá také nový asistent pro sledování rychlostních limitů. Díky rozpoznávání únavy ATTENTION ASSIST dokáží vozy třídy S 2009 s vyhodnocovat pozornost a soustředění řidiče, a včas ho varovat před únavou. Nová technika trvale sleduje více než 70 různých parametrů. Pokud citlivý senzor natočení volantu detekuje typické pohyby volantu, které poukazují na únavu řidiče, zazní akustický signál a ve sdruženém přístroji se objeví nápis „Attention Assist. Pause!“.
Zároveň byl optimalizován radar s dalekým a středním dosahem pro brzdový asistent PLUS a aktivní tempomat s regulací odstupu DISTRONIC PLUS. Oba systémy podporují řidiče při nouzovém brzdění. Pokud nedává řidič pozor a nevnímá nebezpečí nárazu do překážky, může zasáhnout funkce brzdění PRE-SAFE® a vůz samočinně zpomalit. Pokud řidič nereaguje ani po optickém a akustickém varování, může funkce brzdění PRE-SAFE® aktivovat maximální brzdný výkon 0,6 sekundy před neodvratitelným nárazem.
Aktivní zavěšení kol ABC bylo rozšířeno o novou přídavnou funkci stabilizace vozu v bočním větru (sériově S 600). Aktivní zavěšení kol ABC přitom využívá senzory stáčení vozu kolem svislé osy a příčného zrychlení elektronického stabilizačního systému ESP®, aby prostřednictvím pružinových vzpěr ABC měnilo v závislosti na směru a intenzitě bočního větru rozdělení zatížení jednotlivých kol.
Zvýšenou bezpečnost v limitních situacích a ještě více agility zajišťuje ve třídě S 2009 systém Torque Vectoring Brake, který provádí cílené jednostranné brzdné zásahy na vnitřním zadním kolu, aby vozidlo projelo zatáčkou precizně a bez ztráty dynamiky.
Třída S 2009 stanovuje nová měřítka v oblasti palubních informačních a zábavních systémů. Stuttgartská automobilka nabízí na přání jako první na světě ve svém špičkovém modelu centrálně umístěný ovládací a informační systém COMAND s novou technikou SPLITVIEW. Inovativní koncepce displeje umožňuje řidiči a spolujezdci sledovat na stejném displeji souběžně dva rozdílné obsahy.

Mercedes-Benz třídy S modelové řady 2009 se objeví u prodejců stuttgartské prémiové značky v červnu 2009 a již nyní lze tyto vozy objednávat u autorizovaných prodejců.

JL, 20.4.2009

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Prague Car Festival
Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar