Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Mercedes-Benz GLK v novém vydání

Nová generace modelové řady GLK podtrhuje své postavení v segmentu kompaktních SUV novým designem, vyšší úrovní výbavy, pokrokovými asistenčními systémy a hospodárnými, ale zároveň i výkonnými motory.

Karoserie spojuje klasické prvky offroadů s designem aktuálních modelů. Všechny modely nabízejí pod novými hlavními světlomety standardně montované světlomety LED pro denní svícení. Šířku zádě zdůrazňuje zadní nárazník a sportovně-suverénní vzhled podtrhují jemně tvarované zadní svítilny. Vzadu padne do oka nově tvarovaný ochranný panel spodní části vozu – na přání s chromovanou povrchovou úpravou. Pro zájemce, kteří kladou důraz na eleganci, se dodává rozsáhlý sportovní exteriérový paket AMG s typickými stylistickými prvky AMG.


Interiér GLK

Návrháři navrhli mj. novou přístrojovou desku s obložením z hliníku nebo na přání ze dřeva. Ve sdruženém přístroji nalézá uplatnění na přání dodávaný barevný displej. Tříramenný sportovní volant, nové barvy čalounění a design materiálu sedadel, jakož i poprvé pro GLK dodávané nepřímé dekorační osvětlení s technologií světlovodů LED podtrhují příjemnou atmosféru.
V předchůdci nabízený interiérový paket Sport byl rozšířen o sportovní sedadla, tříramenný multifunkční volant obšitý kůží Nappa, černá sportovní sedadla čalouněná kombinací umělé kůže a tkaniny z mikrovláken, čalounění prostředních částí výplní dveří umělou kůží s diagonálním kontrastním ozdobným prošíváním, řadicí páka obšitá kůží Nappa s chromovaným lemem a sportovní pedály z kartáčované ušlechtilé oceli.


Asistenční systémy
K výbavě na přání patří systém rozpoznávání únavy Attention Assist, předvídavý bezpečnostní systém PRE-SAFE®, aktivní parkovací asistent s automatickou funkcí pro zajetí na parkovací místo i vyjetí. Manévrování v nepřehledném terénu umožňuje zadní kamera s pomocnými liniemi nebo – poprvé v automobilu MB použitý – obvodový kamerový systém s rozsahem snímání 360°. Systém je složen ze čtyř kamer na přídi, zádi a v krytech vnějších zpětných zrcátek. Řídicí jednotka vypočítává z jejich obrazů pohled na vozidlo a jeho okolí z ptačí perspektivy. Nezkreslený obraz se přenáší na centrální displej systému Comand v reálném čase. Nad rámec možností zadní kamery umožňuje obvodový kamerový systém sledování prostoru po stranách vozidla a před ním, a může tak zabránit nechtěným kolizím během manévrování.
Další systémy se dodávají na přání samostatně nebo ve speciálních paketech. Paket asistenčních systémů Plus zahrnuje Dstronic Plus včetně Bas Plus, PRE-SAFE® s funkcí brzdění a aktivního asistent pro jízdu v jízdním pruhu a asistent pro sledování slepého úhlu. V paketu parkovacích systémů jsou sloučeny obvodový kamerový systém s rozsahem 360°, aktivní parkovací asistent s funkcemi pro automatické zajetí na parkovací místo i vyjetí z parkovacího místa a Parktronic. Další paket je určen pro podporu jízdy v jízdním pruhu a zahrnuje asistent pro jízdu v jízdním pruhu a asistent pro sledování slepého úhlu. Nadále je k dispozici paket Offroad Technik s asistentem pro sjíždění prudkých svahů DSR, jízdním režimem Offroad, ochranným panelem z odolného plastu „Gemtex“ a zvýšeným podvozkem pro vyšší průchodnost.


Poháněcí ústrojí pro GLK
Paleta moderních motorů umožňuje všem modelům GLK dosahovat nejvyšší úrovně komfortu a dynamických jízdních výkonů při příznivých hodnotách spotřeby paliva a nepatrných emisích. Zákazníci mají na výběr celkem šest vznětových variant motorů a jeden zážehový.


BlueEFFICIENCY pro snížení paliva
Kromě moderní konstrukce motorů podporuje hospodárnost paket opatření BlueEFFICIENCY. Jeho součástí je kromě standardní funkce ECO Start Stop sedmistupňová samočinná převodovka 7G-TRONIC PLUS. Spotřebu paliva snižují také nápravové diferenciály se sníženým třením, elektrický posilovač řízení a pneumatiky se sníženým valivým odporem. Převodovka 7G-TRONIC PLUS, dodávaná standardně pro všechny modely GLK s pohonem všech kol 4MATIC, pracuje se sníženým prokluzem měniče momentu a optimalizovanou účinností.


Aktivní a pasivní bezpečnost
Vysoce odolná struktura prostoru pro cestující tvoří společně s předními a zadními deformačními zónami efektivní základ pro činnost zádržných systémů pro cestující. GLK má ve standardní výbavě mj.čelní airbagy, kolenní airbag řidiče, pánevní airbagy vpředu, boční airbagy vpředu, okenní airbagy pro obě řady, aktivní bezpečnostní pedály, systém pro ochranu chodců s aktivní kapotou motoru


Aktivní bezpečnost podporují:

·Adaptive Brake včetně asistenta rozjezdu do svahu, funkce HOLD, vysoušení brzdových kotoučů na mokru a preventivního zvyšování brzdného tlaku v nebezpečných situacích
·podvozek Agility Control se selektivním tlumením
·protiblokovací systém (ABS)
·protiprokluzový systém (ASR)
·brzdový asistent BAS se zvyšováním brzdné síly při rozpoznaném brzdění v nouzových situacích
·přímé řízení s posilovačem závislým na rychlosti jízdy a variabilním převodem řízení
·asistent řízení Steer Control podporuje řidiče při ztrátě jízdní stability citelným impulzem ve volantu, který řidiče nabádá, aby jím natočil ve správném směru
·elektronický stabilizační systém ESP® včetně stabilizace přívěsu
·trvalý pohon všech kol 4MATIC s elektronickým systémem řízení trakce 4ETS (s výjimkou modelu GLK 200/220 CDI BlueEFFICIENCY)
·upozornění na snížení/ztrátu tlaku vzduchu v pneumatikách


Výbava
K vnitřní standardní výbavě patří mj. elektricky nastavitelná přední sedadla s nastavováním výšky a sklonu opěradla, sklopná loketní opěrka pro řidiče a spolujezdce s odkládací schránkou, sklopná loketní opěrka vzadu s dvojitým držákem nápojů a odkládací schránkou, dvouzónová automatická klimatizace THERMATIC, 12V zásuvky ve středové konzole a v zavazadlovém prostoru, elektrické ovládání oken všech dveří s komfortním ovládáním a automatickou detekcí překážek a palubní počítač s ukazatelem okamžité spotřeby paliva.
Součástí standardní výbavy jsou i nadále senzor deště, asistent světlometů, centrální zamykání s infračerveným dálkovým ovládáním, Tempomat s variabilním omezovačem rychlosti Speedtronic.


Typ200 CDI220 CDI350 CDI V6
Objem214321432987
Výkon105(143)/3200-4600125(170)/3200-4200195(265)/3800
Toč.moment350/1200-2800400/1400-2800620/1600-2400
Rychlost190295232
Zrychlení10,88,76,4
Spotřeba5,65,66,9


Typ250 Blue350 4Maz V6
Objem21433498
Výkon150(204)/4200295(306)/6500
Toč.moment500/1600-2800370/3500-5250
Rychlost210238
Zrychlení8,08,1
Spotřeba6,18,1


Pozn: Objem – cm³, výkon – kW(k)/min, točivý moment – Nm/min, rychlost – km/h, zrychlení 0-100 km/h (s), spotřeba (kombin) – l/100 km


JL, 20.6.2012



Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Prague Car Festival
Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar