Mercedes Benz C v trojím provedení v ČR
S příchodem nové Třídy C na světové trhy byly zveřejněny i ceny. Pro české zákazníky je příjemným překvapením, že oproti předchozí generace nedošlo k výraznému zdražení, dokonce u většiny modelů zůstala cena stejná.
Nový Mercedes Benz Třídy C, v základním provedení C 180 začíná na 871 000 Kč, dieselové verze 200 CDI od 861 000 Kč. Ještě než byl zahájen oficiální prodej, registruje český importér již šedesát závazných objednávek a počítá, že do konce roku prodá minimálně čtyři stovky modelu C.
Největší letošní novinku automobilky s třícípou hvězdou jsme již představili (viz Novinky), a tak dnes jen ve stručnosti shrneme základní rysy, neboť se k vozu ještě vrátíme podrobnějším popisem.
Modely třídy C bychom mohli nazvat Mercedesem dvojí tváře. Nejvyšší sportovně laděný model Avantgarde má typickou hvězdu umístěnou mezi třemi výraznými horizontálními lamelami v přední masce, zatímco zbývající dvě verze Elegance a Classic na kapotě motoru.
Všechny modelové varianty se mohou pochlubit špičkovými výkony v oblasti techniky, jako nejlepší příklad může posloužit systém Agility Control – paket s regulací tlumičů odpružení podle okamžité jízdní situace. Systém Inteligent Light disponuje pěti různými světelnými funkcemi (normální silnice, dálniční režim, rozšířené mlhové světlo, aktivní světlo do zatáčky, odbočovací světlo), nechybí ani tradiční systém preventivní ochrany cestujících Pre-Safe.
K dispozici jsou čtyř- a šestiválcové pohonné jednotky, které mají až o 13 procent vyšší výkony a o šest procent nižší spotřebu než měly v předchozím modelu.
Zážehové motory
Vznětové motory
Pozn. Objem – ccm, výkon - kW(k), točivý moment - N.m, zrychlení 0-100 km/h - s, spotřeba kombin.- l/100 km
Z větších rozměrů (délka + 44 mm, šířka + 42 mm, rozvor + 45 mm) těží především cestující, kteří mají například na předních sedadlech o 40 mm větší šířku v ramenou.
Nová třída C, kterou v lednu obohatí ještě verze kombi a později také kupé SLS, střídá předchozí model, kterého se od roku 2000 prodalo přes 1,4 milionů kusů. O to, že bude o novinku zájem, svědčí také počet objednávek z celého světa – 65 000. Ještě si připomeňme, že historie třídy C sahá vlastně až do roku 1982, kdy se začal vyrábět typ 190, přezdívaný také jako „Baby Benz“, první „C“ vyjelo na silnice v roce 2000.
K Mercedesu Benz Třídy C se ještě vrátíme samostatným článkem, neboť slogan – to jak vypadá je jen začátek – mluví za všechno.
Jindřich Lasík, 6.4.2007
Největší letošní novinku automobilky s třícípou hvězdou jsme již představili (viz Novinky), a tak dnes jen ve stručnosti shrneme základní rysy, neboť se k vozu ještě vrátíme podrobnějším popisem.
Modely třídy C bychom mohli nazvat Mercedesem dvojí tváře. Nejvyšší sportovně laděný model Avantgarde má typickou hvězdu umístěnou mezi třemi výraznými horizontálními lamelami v přední masce, zatímco zbývající dvě verze Elegance a Classic na kapotě motoru.
Všechny modelové varianty se mohou pochlubit špičkovými výkony v oblasti techniky, jako nejlepší příklad může posloužit systém Agility Control – paket s regulací tlumičů odpružení podle okamžité jízdní situace. Systém Inteligent Light disponuje pěti různými světelnými funkcemi (normální silnice, dálniční režim, rozšířené mlhové světlo, aktivní světlo do zatáčky, odbočovací světlo), nechybí ani tradiční systém preventivní ochrany cestujících Pre-Safe.
K dispozici jsou čtyř- a šestiválcové pohonné jednotky, které mají až o 13 procent vyšší výkony a o šest procent nižší spotřebu než měly v předchozím modelu.
Zážehové motory
Typ | C180 | C200 | C 230 | C 280 | C 350 |
Objem | 1796 | 1796 | 2496 | 2996 | 3498 |
Počet válců | 4 | 4 | 6 | 6 | 6 |
Výkon | 115(156) | 135(184) | 150(204) | 170(231) | 200(272) |
Toč.mom. | 230 | 250 | 245 | 300 | 350 |
Zrychlení | 9,6 | 8,6 | 8,4 | 7,3 | 6,3 |
Spotřeba | 7,9 | 7,9 | 9,6 | 9,4 | 9,7 |
Vznětové motory
Typ | C200 CDI | C220 CDI | C 320 CDI |
Objem | 2148 | 2148 | 2987 |
Počet válců | 4 | 4 | 6 |
Výkon | 100(136) | 125(170) | 165(224) |
Toč.mom. | 300 | 400 | 510 |
Zrychlení | 10,4 | 8,8 | 7,7 |
Spotřeba | 6,1 | 6,1 | 6,9 |
Pozn. Objem – ccm, výkon - kW(k), točivý moment - N.m, zrychlení 0-100 km/h - s, spotřeba kombin.- l/100 km
Z větších rozměrů (délka + 44 mm, šířka + 42 mm, rozvor + 45 mm) těží především cestující, kteří mají například na předních sedadlech o 40 mm větší šířku v ramenou.
Nová třída C, kterou v lednu obohatí ještě verze kombi a později také kupé SLS, střídá předchozí model, kterého se od roku 2000 prodalo přes 1,4 milionů kusů. O to, že bude o novinku zájem, svědčí také počet objednávek z celého světa – 65 000. Ještě si připomeňme, že historie třídy C sahá vlastně až do roku 1982, kdy se začal vyrábět typ 190, přezdívaný také jako „Baby Benz“, první „C“ vyjelo na silnice v roce 2000.
K Mercedesu Benz Třídy C se ještě vrátíme samostatným článkem, neboť slogan – to jak vypadá je jen začátek – mluví za všechno.
Jindřich Lasík, 6.4.2007
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout