Mercedes Benz B F-CELL po zimních testech
Mercedes-Benz Třídy B s pohonem palivovými články absolvoval první zimní testování v severním Švédsku. Př teplotách pod 20 C se jeho bezemisní pohon osvědčil. Značná pozornost byla věnována studenému startu.
Zatímco inženýři již schopnosti startování palivových článků do teplot –25 °C technicky vyřešili, do středu zájmu se dostala souhra různých komponentů v reálných zimních podmínkách, a tak program zahrnoval také testy dynamiky jízdy. Například přizpůsobení systému stability směru jízdy (ESP) speciálním požadavkům automobilu s palivovými články. Pozoruhodné bylo zjištění, že elektromotor má zcela jiné chování jak provozní tak v oblasti regulace než konvenční motory spalovací.
V létě 2010 přijde Mercedes-Benz na trh s prvním sériovým automobilem Třídy B F-CELL s lokálně bezemisním pohonem palivovými články. Inovační vůz bude vybaven novou generací pohonu palivovými články, který je kompaktnější a zároveň výkonnější a schopný běžného provozu.
Technický základ tvoří optimalizovaný systém palivových článků, který Mercedes-Benz představil v roce 2005 u výzkumného modelu F 600 HYGENIUS. Ještě kompaktnější palivový článek pracuje efektivněji než jeho minulá generace. Nově koncipovaný modul s palivovými články („stack“), je ve voze F600 asi o 40 % menší, má ale o 30 % větší výkon při 16 procentním snížením spotřeby v porovnání s modelem Třídy A F-CELL, představeném před několika lety. Kromě toho se systém vyznačuje schopností dobrého studeného startu. K tomu slouží inovace jakou je elektrické turbodmychadlo pro dodávku vzduchu a nový zvlhčovací a vysoušecí systém.
Model F-CELL Třídy B používá zdokonalený, kompaktnější a výkonnější systém pohonu než ve F-CELL Třídy A. Výkon elektromotoru je nyní 100 kW/136 k a točivý moment 320 Nm.
F-CELL Třídy B tak splňuje vysoké nároky na jízdní dynamiku, které přesahují úroveň dvoulitrového benzinového motoru. Přesto spotřeba bezemisního pohonu palivovými články je v přepočtu pouhých 2,9 l paliva (naftový ekvivalent) na 100 km – a přitom s nulovými emisemi.
Daimler AG má k dispozici kolem stovky vozů s pohonem palivovými články, což představuje vozový park jaký nemá žádná automobilka na světě. Jedná se o koncepční automobily, osobní vozy, transportéry a městské autobusy Citaro, které testují zákazníci v běžném provozu. Při ujetí asi 3,8 milionů kilometrů v bezemisním provozu získal Daimler AG údaje, know-how a zkušenosti odpovídající jeho mimořádné aktivitě v oblasti pohonu blízké budoucnosti.
JL, 9.4.2008
V létě 2010 přijde Mercedes-Benz na trh s prvním sériovým automobilem Třídy B F-CELL s lokálně bezemisním pohonem palivovými články. Inovační vůz bude vybaven novou generací pohonu palivovými články, který je kompaktnější a zároveň výkonnější a schopný běžného provozu.
Technický základ tvoří optimalizovaný systém palivových článků, který Mercedes-Benz představil v roce 2005 u výzkumného modelu F 600 HYGENIUS. Ještě kompaktnější palivový článek pracuje efektivněji než jeho minulá generace. Nově koncipovaný modul s palivovými články („stack“), je ve voze F600 asi o 40 % menší, má ale o 30 % větší výkon při 16 procentním snížením spotřeby v porovnání s modelem Třídy A F-CELL, představeném před několika lety. Kromě toho se systém vyznačuje schopností dobrého studeného startu. K tomu slouží inovace jakou je elektrické turbodmychadlo pro dodávku vzduchu a nový zvlhčovací a vysoušecí systém.
Model F-CELL Třídy B používá zdokonalený, kompaktnější a výkonnější systém pohonu než ve F-CELL Třídy A. Výkon elektromotoru je nyní 100 kW/136 k a točivý moment 320 Nm.
F-CELL Třídy B tak splňuje vysoké nároky na jízdní dynamiku, které přesahují úroveň dvoulitrového benzinového motoru. Přesto spotřeba bezemisního pohonu palivovými články je v přepočtu pouhých 2,9 l paliva (naftový ekvivalent) na 100 km – a přitom s nulovými emisemi.
Daimler AG má k dispozici kolem stovky vozů s pohonem palivovými články, což představuje vozový park jaký nemá žádná automobilka na světě. Jedná se o koncepční automobily, osobní vozy, transportéry a městské autobusy Citaro, které testují zákazníci v běžném provozu. Při ujetí asi 3,8 milionů kilometrů v bezemisním provozu získal Daimler AG údaje, know-how a zkušenosti odpovídající jeho mimořádné aktivitě v oblasti pohonu blízké budoucnosti.
JL, 9.4.2008
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout










