Mégane Renault Sport pro silnici i závody
Nový Mégane R.S. vyčnívá z modelové řady Mégane svým sportovním charakterem vyjádřeným designem a dynamickými charakteristikami. Na trh bude uveden s nabídkou dvou typů podvozků – Sport pro každodenní požitek z jízdy a Cup pro vyšší výkon.
Model Mégane R.S. zachovává stylistické rysy vozidla a obohacuje je o sportovní vzhled inspirovaný automobilovými soutěžemi. Přední nárazník je vybaven lištou, která evokuje nízkou světlou výšku vozidel F1. Vývod výfuku uprostřed, difuzor a střešní spoiler kromě estetického působení zlepšují aerodynamické vlastnosti vozidla. Denní osvětlení s LED je výrazným prvkem stylu vozidla.
Interiér vozidla spojuje sportovní vzhled s pohodlím. Přední sedadla s výškovým a podélným nastavením mají zesílené boční vedení opěradel, na přání lze objednat skořepinové sportovní sedadlo. Volant, s integrovanými podložkami palců, je výškově a hloubkově nastavitelný. Sportovní image dodávají hliníkové pedály nebo strohá palubní deska a analogovým tachometrem.
Vůz využívá mnoha technologií použitých v modelové řadě, jako je například automatická dvouzónová klimatizace, bezdotyková přístupová startovací karta s funkcí automatického uzamčení vozidla po vzdálení řidiče, špičkový audio systém „3D sound by Arkamys“ s dvojí nabídkou navigačního systému Carminat Bluetooth DVD® a Carminat TomTom®.
Mégane R.S. je obohacen dvěma specifickými systémy pro zvýraznění požitku ze sportovních jízdních vlastností vozidla:
Renault Sport Dynamic Management – systém, který umožňuje zvolit různé režimy zásahů systému kontroly stability ESC. Implicitně je zapnutý na On – režim Sport pro mírné zásahy systému – Off pro celkové vypnutí systému pro požitek z jízdy zejména na okruhu.
Renault Sport Monitor – užitečný a efektní systém, inspirovaný technologiemi používanými v automobilových soutěžích, který zobrazuje na středovém displeji palubní desky mj. informace o využívání hlavních prvků motoru, okamžitý výkon motoru, optimální rychlostní stupeň, nastavení a kartografii pedálu akcelerátoru, boční a příčné zrychlení,
Díky dokonale propracovanému podvozku využívá inovace vyvinuté při vývoji Mégane Renault Sport v roce 2004. Aby vyhověl všem zákazníků tak je nabízen se dvěmi typy podvozků:
podvozek Sport pro optimální poměr sportovní charakteristiky/pohodlí při každodenním řízení,
podvozek Cup s diferenciálem s omezeným prokluzem pro špičkové výkony na okruzích.
Nový Mégane R.S. pohání zážehový přeplňovaný čtyřválec 2.0 l 16V nové generace o výkonu 250 k (184 kW) při 5500/min a točivým momentem 340 Nm od 3000/min. Početné inovace použité u tohoto motoru umožnily zvýšit výkon o 20 k (+ 30 Nm) oproti Mégane R26.R, který se stal referencí v oblasti sériově vyráběných sportovních vozidel. Díky turbodmychadlu twin-scroll je motor, spojený se šestistupňovou mechanickou převodovkou, výjimečně dynamický se zátahem již od nízkých otáček, přičemž 80 % točivého momentu je k dispozici již od 1900/min. Široký rozsah použití umožňuje pohodlnou každodenní jízdu, ale i erupci nekončící radosti při sportovním stylu jízdy.
Vozidla Renault Sport jsou známa výkonnými motory a propracovanými podvozky, které jim propůjčují nekompromisně sportovní charakter. Důkazem reputace vozidel Renault Mégane F1 Team R26 a Renault Mégane R26.R je získání titulu „Sportovní vozidlo roku“ v 2007 a 2008.
JL, 1.12.2009
Interiér vozidla spojuje sportovní vzhled s pohodlím. Přední sedadla s výškovým a podélným nastavením mají zesílené boční vedení opěradel, na přání lze objednat skořepinové sportovní sedadlo. Volant, s integrovanými podložkami palců, je výškově a hloubkově nastavitelný. Sportovní image dodávají hliníkové pedály nebo strohá palubní deska a analogovým tachometrem.
Vůz využívá mnoha technologií použitých v modelové řadě, jako je například automatická dvouzónová klimatizace, bezdotyková přístupová startovací karta s funkcí automatického uzamčení vozidla po vzdálení řidiče, špičkový audio systém „3D sound by Arkamys“ s dvojí nabídkou navigačního systému Carminat Bluetooth DVD® a Carminat TomTom®.
Mégane R.S. je obohacen dvěma specifickými systémy pro zvýraznění požitku ze sportovních jízdních vlastností vozidla:
Renault Sport Dynamic Management – systém, který umožňuje zvolit různé režimy zásahů systému kontroly stability ESC. Implicitně je zapnutý na On – režim Sport pro mírné zásahy systému – Off pro celkové vypnutí systému pro požitek z jízdy zejména na okruhu.
Renault Sport Monitor – užitečný a efektní systém, inspirovaný technologiemi používanými v automobilových soutěžích, který zobrazuje na středovém displeji palubní desky mj. informace o využívání hlavních prvků motoru, okamžitý výkon motoru, optimální rychlostní stupeň, nastavení a kartografii pedálu akcelerátoru, boční a příčné zrychlení,
Díky dokonale propracovanému podvozku využívá inovace vyvinuté při vývoji Mégane Renault Sport v roce 2004. Aby vyhověl všem zákazníků tak je nabízen se dvěmi typy podvozků:
podvozek Sport pro optimální poměr sportovní charakteristiky/pohodlí při každodenním řízení,
podvozek Cup s diferenciálem s omezeným prokluzem pro špičkové výkony na okruzích.
Nový Mégane R.S. pohání zážehový přeplňovaný čtyřválec 2.0 l 16V nové generace o výkonu 250 k (184 kW) při 5500/min a točivým momentem 340 Nm od 3000/min. Početné inovace použité u tohoto motoru umožnily zvýšit výkon o 20 k (+ 30 Nm) oproti Mégane R26.R, který se stal referencí v oblasti sériově vyráběných sportovních vozidel. Díky turbodmychadlu twin-scroll je motor, spojený se šestistupňovou mechanickou převodovkou, výjimečně dynamický se zátahem již od nízkých otáček, přičemž 80 % točivého momentu je k dispozici již od 1900/min. Široký rozsah použití umožňuje pohodlnou každodenní jízdu, ale i erupci nekončící radosti při sportovním stylu jízdy.
Vozidla Renault Sport jsou známa výkonnými motory a propracovanými podvozky, které jim propůjčují nekompromisně sportovní charakter. Důkazem reputace vozidel Renault Mégane F1 Team R26 a Renault Mégane R26.R je získání titulu „Sportovní vozidlo roku“ v 2007 a 2008.
JL, 1.12.2009
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout