Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Mégane Renault Sport dCi - více síly

Po uvedení vozu Mégane GT 2.0 dCi s výkonem 150 k doplnila společnost Renault nabídku sportovních modelů o model Mégane Renault Sport dCi s ještě výkonnějších vznětovým motorem.

Model vyvinutý v centru Renault Sport Technologies je určen zákazníkům hledajícím požitek z řízení sportovního vozu s přiměřenými provozními náklady, aby mohli tím lépe ocenit jeho kvality při každodenním použití. Množství ujetých kilometrů během roku je všeobecně vyšší u řidičů sportovních vozů s dieselovým motorem než u vlastníků vozů s benzinovými motory. Sportovní charakter a spotřeba jsou pro ně tedy rozhodujícími faktory při výběru vozu.
Pro splnění dvojího očekávání a hlavně sportovnímu charakteru použil Renault dvoulitrový přeplňovaný vznětový čtyřválec. S nejmodernější technologií dieselových motorů vyvíjí výkon 175 k při 3750/min a točivý moment 360 N.m od 2000/min. Šíře jeho využití se blíží možnostem benzinového motoru. Variabilní turbodmychadlo zajišťuje plné využití točivého momentu při jakémkoliv stylu jízdy. Piezo-elektrické vstřikovače umožňují až 5 vstřiků v cyklu, zlepšující hlučnost motoru, spotřebu a emise pevných částic. Poprvé je použito vstřikování pod tlakem 1800 bar, které zajišťuje optimální vstřik paliva a rovnoměrnou směs paliva a vzduchu. Motor je opatřen částicovým filtrem s periodickým obnovením a dále dvěmi vyrovnávacími hřídelemi, což přispívá k výborné úrovni snížení hlučnosti a vibrací vozu.
Motor spojený se šestistupňovou manuální převodovkou spotřebuje ve smíšeném provozu 6,5 l/100 km, což nemá v kategorii sportovních vozů typu berline s dieselovým motorem stejného výkonu obdoby.
Vůz Mégane Renault Sport dCi vzbudil pozornost díky požitku z jízdy, který je schopen zajistit. Přejímá všechny prvky podvozku zážehového Mégane Renault Sport 2.0T, který umožňuje spojení dynamického řízení s pohodlím při každodenní jízdě. Na přání lze zvolit podvozek typu Cup se stoprocentně odpojitelným stabilizačním systémem, což dovolí milovníkům sportovní jízdy využít zvýšeného potenciálu výjimečného vozu Mégane s dieselovým motorem. Přední náprava s nezávislým zavěšením kol zaručuje přesné a účinné chování vozu na silnici. Zadní náprava je pružná s naprogramovanými funkcemi. Brzdový systém Brembo je vybaven čtyřmi vzduchem chlazenými kotouči o průměru 312 mm vpředu a 300 mm vzadu. Disky z lehkých slitin jsou vybaveny pneumatikami Continental Sport Contact 2 o rozměrech 225/45R17 (Confort) a 225/40R18 (Luxe). Řízení s elektrickým variabilním posilovačem bylo speciálně upraveno tak, aby odpovídalo rozložení hmoty vozu.
Aktivní bezpečnost je zajištěna stabilizačním systémem ESP, jehož parametry byly uzpůsobeny celkové stavbě tohoto vozu.
Vnější vzhled je shodný s jeho benzinovou verzí. Zmizel pouze spoiler na dveřích zavazadlového prostoru. Interiér s hliníkovými pedály, volantem z kůže a sedadly se zesíleným bočním vedením odpovídá sportovnímu duchu celého vozu.
Vůz Mégane Renault Sport dCi je montován ve francouzském městě Dieppe do tří a pětidveřových karoserií vyráběných v továrně Renault v Palencii ve Španělsku. Továrna v Dieppe zajišťuje výrobu všech sportovních vozů vyvinutých v centru Renault Sport Technologies. V prodeji by se měl objevit během dubna.

JL, 10.4.2007


Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Milotec logo
CAG - Poctivé české dveře
Katalog Michelin 2017-2018
Adus s.r.o.
Dronejobs.cz
logo rexteam - rally racing czech

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2020 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar