Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Mazda6 po faceliftu

Evropská premiéra vozu Mazda6 Facelift načíná druhou kapitolu. Rozvíjí silné stránky odcházejícího modelu, na úspěšný recept navazuje zvýšenou bezpečností pro cestující a představuje novou tvář pro ještě sportovnější vzhled.

Na voze upoutají nové přední světlomety a horní část nárazníku s novým logem, výrazné prolisy protahují dolní linii masky mezi kapotu a blatníky. Nová stylová kola 17“ nebo 18“ z lehkých slitin mají lehce zakřivené paprsky. Na výběr je 10 odstínů laku karoserie včetně dvou nových barev.
Modernizace interiéru přinesla lépe zpracované materiály a vyšší úroveň kvality, zdůrazněnou chromovanými detaily a hlubokým černým lakem na panelech středové konzoly. Chromovaný povrch se objevuje na často používaných ovladačích (např. klimatizace nebo audiosoustavy), na madlu parkovací brzdy a vnitřních klikách dveří.
Interiér osvěžují nové povrchové úpravy dekoračních lišt – matné stříbro pro základní stupně výbavy a leštěné nitkové stříbro pro verzi GTA. Modernizace se odráží i na nových vzorech čalounění sedadel a nově je k dispozici také hnědá kůže pro zákazníky toužící po luxusnějším vzhledu.
Vrcholem nabídky je sportovní verze GTA. Ke speciálním prvkům patří větší logo na mřížce chladiče, jejíž prolisy v barvě karoserie přesahují do stran, nové přední světlomety s adaptivním natáčecím systémem a obrysovými světly ve tvaru křídla, stříbrné rámečky ohraničující prostor pro světlomety do mlhy a zadní svítilny kombinující čirou optiku s LED diodami. Uvnitř najdeme leštěné nitkové stříbro na dekoračních lištách a černě podbarvené přístroje s rámečky v ocelovém vzhledu. K dispozici je speciální kožené čalounění v černé nebo hnědé barvě, případně v černé kombinaci látka-kůže.
Zadní sedadla se systémem sklápění Karakuri se automaticky složí v poměru 60/40 zatažením za páčky po stranách zavazadlového prostoru (hatchback/kombi) a kryt zavazadlového prostoru v kombi se samočinně odsune při otevření pátých dveří. Vůz nabízí jeden z nejširších nakládacích otvorů (1066 mm kombi) a jednu z nejširších podlah v segmentu (1146 mm). Objem zavazadelníku v pětimístném uspořádání začíná na 510 l (hatchback) a končí na 519 l (kombi/sedan). Se sklopenými zadními sedadly poskytují kombi a hatchback objem 1702 l, respektive 1751 l.
Vůz se chlubí novým rozhraním pro komunikaci s palubním počítačem HMI, přehlednějším a jednodušeji ovladatelným. Číslice jsou větší a ukazatel teploty se přesunul z přístrojového panelu na centrální displej, kde je snadno čitelný i pro spolujezdce.
Novinka bude nabízena ve čtyřech stupních výbavy, přičemž základní Base nabízí mj. elektricky ovládaná vnější zpětná zrcátka, manuální klimatizaci, volant nastavitelný ve čtyřech směrech, audiosystém s přehrávačem CD/MP3 a čtyřmi reproduktory, šest airbagů, dynamické řízení jízdní stability (DSC), systém regulace prokluzu kol, brzdový asistent atd.
Přední zavěšení trojúhelníkovými rameny s optimalizovanými pouzdry stabilizátoru přináší menší míru pružení. Víceprvkové zadní zavěšení s pevnějším uchycením náboje pomáhá zlepšit stabilitu zadní části v zatáčkách.
Upravena byla také charakteristika pérování s větším komfortem odpružení. Konstruktéři změnili nastavení předních a zadních tlumičů, aby měkčeji reagovaly na nerovnosti, a přepracovali pouzdra vodicích ramen zadní nápravy.

]b]Motory[/b]
Poprvé se v Mazdě představuje nový a účinnější zážehový motor MRZ 2.0 DISI, nový zážehový čtyřválec MZR 2.2 ve třech stupních výkonu a katalyzátor na bázi speciální formy nanotechnologie pro všechny zážehové jednotky. Zákazníci mohou volit mezi precizní šestistupňovou manuální převodovkou a novou pětistupňovou převodovkou Activematic s možností manuálního řazení.
Silný a sportovně laděný vznětový motor MZR-CD 2.2 nabízí tišší chod při studených startech ve všech třech výkonových variantách díky přepracovanému časování přímého vstřikování, upravené recirkulaci výfukových plynů a efektivnějšímu využití žhavících svíček. Pro dvě výkonnější varianty konstruktéři zmenšili průměr výfukové části turbodmychadla, což se projevilo na snížení setrvačnosti turbíny a zvýšení točivého momentu.
Vrcholem nabídky je zážehový motor MRZ 2.5 s výkonem 125 kW (170 k) a točivým momentem 226 Nm. Vysokopevnostní blok motoru, dvě vyvažovací hřídele, dvouhmotový tlumič a pružný setrvačník pomáhají tomuto motoru odevzdávat svoji sílu hladkým a kultivovaným způsobem. Jeho kompaktní rozměry a nízká hmotnost spolu s hospodárnými technologiemi, jako je sekvenční časování ventilů (S-VT) a systém proměnného sání (VIS), se podílejí na tom, že vynikající dynamika za všech okolností nemusí být v rozporu s hospodárností jízdy.


Zážehové motory
Typ1.82.02.5
Objem179819992488
Výkon88(120)/5500114(155)/6200125(170)/6000
Toč.moment165/4300193/4500226/4000
Rychlost196217220
Zrychlení11,410,08,1
Spotřeba9,1/4,9/6,49,6/5,3/6,911,1/6,3/8,0



Vznětové motory
Typ2.2/1252.2/1632.2/180
Objem218421842184
Výkon95(129)/3500120(163)/3500132(180)/3500
Toč.moment340/1800-2600360/1800-3000400/1800-3000
Rychlost195212218
Zrychlení10,78,98,5
Spotřeba6,6/4,4/5,26,9/4,5/5,46,9/4,5/5,4



Pozn. Údaje platí pro sedan. Objem – cm³, výkon – kW(k)/min, točivý moment – Nm/min, rychlost – km/h, zrychlení 0-100 km/h (s), spotřeba (město/mimo město/kombin.) – l/100 km


Bezpečnost
Samonosná karoserie je vyrobena z vysokopevnostní oceli a zpevněna ve strategicky důležitých místech, aby dokázala ještě účinněji odvádět energii nárazu mimo prostor pro cestující. Standardní bezpečnostní výbava zahrnuje aktivní hlavové opěrky vpředu, šest airbagů, deformovatelnou pedálovou skupinu, absorpční zóny v oblasti sloupků karoserie a střechy nebo ukotvení pro dětské sedačky ISOFIX.
Vpředu jsou kotoučové brzdy o průměru 299 mm s jednopístkovými třmeny, zadní kotouče o průměru 280 mm. Nechybí brzdový systém s ABS, elektronické rozdělování brzdné síly, brzdový asistent, elektronická regulace prokluzu kol (TCS) a dynamické řízení jízdní stability (DSC), to vše v základní výbavě. Ve vyšších výbavách je systém monitorování tlaku v pneumatikách a parkovací asistent, systém monitorování mrtvých úhlů s radarovými senzory ukrytými po stranách zadního nárazníku. Dva radary v zadním nárazníku pokrývají jízdní pruhy vlevo i vpravo přibližně do vzdálenosti 50 metrů.
Modernizovaná Mazda6 přichází s novým adaptivním natáčecím systémem pro přední světlomety, který pro ideální osvětlení zatáčky využívá údajů o rychlosti vozu a úhlu natočení volantu.


JL, 19.5.2010

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Prague Car Festival
Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar