Mazda3 - světová premiéra sedanu
Nová Mazda3 bude patřit k nejočekávanějším premiérám autosalonu v Los Angeles 2008. Celosvětově nejprodávanější Mazda se v druhé generaci představuje jako kompaktní sedan. Představuje dokonalou směsici kvality, stylu, výkonu, dynamiky a perfektního dílenského zpracování.
Jak je u Mazdy zvykem, nabídne standardní i volitelnou výbavu, jaká nemá v daném segmentu obdoby. Zákazníci získají ještě lepší užitnou hodnotu bez zbytečných kilogramů navíc. Nový model má na co navazovat: Mazda3 první generace získala na 90 různých ocenění od odborných kritiků a během pěti let nalezla po celém světě na 1,8 milionu zákazníků. Každý třetí prodaný vůz značky Mazda je právě „trojka“. Na jeho vývoji a přípravě výroby se podílely odborné týmy společnosti Mazda v Japonsku, Evropě i Spojených státech amerických.“
Na autosalonu se Mazda3 představuje jako čtyřdveřový sedan (4590 x 1755 mm x 1470 mm, rozvor 2640 mm), později bude následovat pětidveřový hatchback. Palubní deska se klene od středu směrem ke dveřím, přístrojový panel a středová konzola spoluvytvářejí pocit jednoty s automobilem.
Jednotlivé ovládací prvky byly rozmístěny na základě řady ergonomických výzkumů – nejdůležitější ovladače jsou v jedné rovině s volantem a řadicí pákou. Veškeré provozní informace jsou soustředěny do multifunkčního displeje v horní části palubní desky, aby neodváděly pozornost řidiče od dění na silnici. Displej zobrazuje údaje navigačního systému, audiosoustavy a palubního počítače. Přední sedáky, prodloužené oproti stávajícímu modelu přibližně o 25 mm, poskytují lepší oporu. Opěradla jsou delší o 36 mm.
Vozy s elektrickým seřizováním sedadel disponují pamětí pro tři různé polohy, kterou Mazda nabízí jako jediný výrobce v kompaktním segmentu. Při odemknutí se sedadlo řidiče automaticky nastaví do polohy, která odpovídá informaci uložené v klíči dálkového centrálního zamykání. Atmosféru vysoké kvality dotváří minimální počet viditelných spár, použití měkčených plastů a jejich elegantní povrchová úprava. Vnitřní prostor oživuje systém interaktivního osvětlení.
Vůz může být na přání vybaven dvouzónovou automatickou klimatizací, audio systémem Bose s 10 reproduktory, rozhraním pro připojení mobilního telefonu i hudebního přehrávače nebo satelitním rádiem Sirius. Vyspělý systém bezklíčového odemykání obsahuje funkci spouštění motoru tlačítkem. V nabídce výbavy na přání figuruje dešťový senzor, vyhřívání vnějších zpětných zrcátek nebo kožené čalounění sedadel včetně vyhřívání.
Řadový zážehový čtyřválec MZR 2.0 vyvine výkon 109 kW při 6500/min. a nejvyšší točivý moment 184 Nm při 4500/min. Celohliníková konstrukce agregátu přispívá k nízké hmotnosti vozu. Čtyři ventily na válec jsou v zájmu optimálního spalovacího procesu obsluhovány dvojicí vačkových hřídelí, uložených v hlavě válců.
Nový řadový čtyřválec MZR 2.5 byl představen v nové generaci Mazdy6. Zásluhou většího zdvihového objemu dosahuje výkonu 123 kW při 6000/min a točivého momentu 228 Nm. Oba motory jsou opatřeny vyspělým systémem elektronického ovládání škrticí klapky. Exkluzivní systém optimalizace průběhu točivého momentu Mazda představuje záruku lineární odezvy na každou změnu polohy plynového pedálu.
Hnací agregáty spolupracují s pěti-, resp. šestistupňovou přímo řazenou převodovkou. Na přání je k dispozici elektronicky řízená pětistupňová samočinná převodovka Sport-AT s možností ruční volby.
Pevnější karoserie znamená lepší jízdní komfort a jistější ovladatelnost, které však nejsou však vykoupeny prakticky žádným nárůstem hmotnosti.
Při optimalizaci obtékání vzduchu okolo karoserie byl použit soubor technických opatření – Aero Flow Management. Ačkoliv přední mřížka působí opticky větší než dříve, ve skutečnosti je o 20 % měnší a přivádí pod kapotu jen tolik vzduchu, kolik je potřeba pro chlazení a sání.
Vůz je standardně osazen kotoučovými brzdami na všech čtyřech kolech, vpředu chlazenými. Systém dynamického řízení jízdní stability (DSC) s regulací prokluzu kol (TC) je v závislosti na konkrétním provedení vozu dodáván buď sériově, nebo na přání. Převodka hřebenového řízení s elektrohydraulickým posilovačem je ukotvena ve třech bodech namísto dřívějších dvou, což přispívá k preciznější odezvě a přirozenější zpětné vazbě volantu.
Provedení Grand Touring má adaptivní bi-xenonové světlomety se samočinnou nivelací. Mazda3 je první kompaktní vůz na severoamerickém trhu s takto vyspělým osvětlením.
Pro případ kolizí je vůz vybaven ocelovými výztuhami ve tvaru písmene H v podlaze, bočních strukturách i střeše automobilu. Strategie „trojitého H“ zajišťuje lepší ochranu posádky při nejrůznějších druzích nehod, jako je čelní, boční i zadní náraz nebo převrácení vozu. Standardní bezpečnostní výbava obsahuje mj. šest airbagů a aktivní opěrky hlavy.
Tisková informace popisuje sedan Mazda3 v provedení pro severoamerický trh. Konkrétní technické údaje se mohou v jiných zemích lišit.
Základní technické údaje
Pozn: Objem – cm³, výkon – kW(k)/min, točivý moment – Nm/min, spotřeba (město/mimo město) – l/100 km
JL, 20.11.2008
Na autosalonu se Mazda3 představuje jako čtyřdveřový sedan (4590 x 1755 mm x 1470 mm, rozvor 2640 mm), později bude následovat pětidveřový hatchback. Palubní deska se klene od středu směrem ke dveřím, přístrojový panel a středová konzola spoluvytvářejí pocit jednoty s automobilem.
Jednotlivé ovládací prvky byly rozmístěny na základě řady ergonomických výzkumů – nejdůležitější ovladače jsou v jedné rovině s volantem a řadicí pákou. Veškeré provozní informace jsou soustředěny do multifunkčního displeje v horní části palubní desky, aby neodváděly pozornost řidiče od dění na silnici. Displej zobrazuje údaje navigačního systému, audiosoustavy a palubního počítače. Přední sedáky, prodloužené oproti stávajícímu modelu přibližně o 25 mm, poskytují lepší oporu. Opěradla jsou delší o 36 mm.
Vozy s elektrickým seřizováním sedadel disponují pamětí pro tři různé polohy, kterou Mazda nabízí jako jediný výrobce v kompaktním segmentu. Při odemknutí se sedadlo řidiče automaticky nastaví do polohy, která odpovídá informaci uložené v klíči dálkového centrálního zamykání. Atmosféru vysoké kvality dotváří minimální počet viditelných spár, použití měkčených plastů a jejich elegantní povrchová úprava. Vnitřní prostor oživuje systém interaktivního osvětlení.
Vůz může být na přání vybaven dvouzónovou automatickou klimatizací, audio systémem Bose s 10 reproduktory, rozhraním pro připojení mobilního telefonu i hudebního přehrávače nebo satelitním rádiem Sirius. Vyspělý systém bezklíčového odemykání obsahuje funkci spouštění motoru tlačítkem. V nabídce výbavy na přání figuruje dešťový senzor, vyhřívání vnějších zpětných zrcátek nebo kožené čalounění sedadel včetně vyhřívání.
Řadový zážehový čtyřválec MZR 2.0 vyvine výkon 109 kW při 6500/min. a nejvyšší točivý moment 184 Nm při 4500/min. Celohliníková konstrukce agregátu přispívá k nízké hmotnosti vozu. Čtyři ventily na válec jsou v zájmu optimálního spalovacího procesu obsluhovány dvojicí vačkových hřídelí, uložených v hlavě válců.
Nový řadový čtyřválec MZR 2.5 byl představen v nové generaci Mazdy6. Zásluhou většího zdvihového objemu dosahuje výkonu 123 kW při 6000/min a točivého momentu 228 Nm. Oba motory jsou opatřeny vyspělým systémem elektronického ovládání škrticí klapky. Exkluzivní systém optimalizace průběhu točivého momentu Mazda představuje záruku lineární odezvy na každou změnu polohy plynového pedálu.
Hnací agregáty spolupracují s pěti-, resp. šestistupňovou přímo řazenou převodovkou. Na přání je k dispozici elektronicky řízená pětistupňová samočinná převodovka Sport-AT s možností ruční volby.
Pevnější karoserie znamená lepší jízdní komfort a jistější ovladatelnost, které však nejsou však vykoupeny prakticky žádným nárůstem hmotnosti.
Při optimalizaci obtékání vzduchu okolo karoserie byl použit soubor technických opatření – Aero Flow Management. Ačkoliv přední mřížka působí opticky větší než dříve, ve skutečnosti je o 20 % měnší a přivádí pod kapotu jen tolik vzduchu, kolik je potřeba pro chlazení a sání.
Vůz je standardně osazen kotoučovými brzdami na všech čtyřech kolech, vpředu chlazenými. Systém dynamického řízení jízdní stability (DSC) s regulací prokluzu kol (TC) je v závislosti na konkrétním provedení vozu dodáván buď sériově, nebo na přání. Převodka hřebenového řízení s elektrohydraulickým posilovačem je ukotvena ve třech bodech namísto dřívějších dvou, což přispívá k preciznější odezvě a přirozenější zpětné vazbě volantu.
Provedení Grand Touring má adaptivní bi-xenonové světlomety se samočinnou nivelací. Mazda3 je první kompaktní vůz na severoamerickém trhu s takto vyspělým osvětlením.
Pro případ kolizí je vůz vybaven ocelovými výztuhami ve tvaru písmene H v podlaze, bočních strukturách i střeše automobilu. Strategie „trojitého H“ zajišťuje lepší ochranu posádky při nejrůznějších druzích nehod, jako je čelní, boční i zadní náraz nebo převrácení vozu. Standardní bezpečnostní výbava obsahuje mj. šest airbagů a aktivní opěrky hlavy.
Tisková informace popisuje sedan Mazda3 v provedení pro severoamerický trh. Konkrétní technické údaje se mohou v jiných zemích lišit.
Základní technické údaje
Typ | 2.0 | 2.5 |
Objem | 1999 | 2489 |
Převodovka | 5 MT | 6 MT |
Výkon | 109 (150)/6500 | 123 (167)/6000 |
Toč.moment | 184/4500 | 228/4000 |
Spotřeba | 9,4/7,1 | 11,2/8,1 |
Pozn: Objem – cm³, výkon – kW(k)/min, točivý moment – Nm/min, spotřeba (město/mimo město) – l/100 km
JL, 20.11.2008
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout