Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Citroën 100 let
Alcar - Konfigurátor kol

Mazda CX-7 sportovní crossover

Prvním ze tří nových a významných modelů značky Mazda z kategorie SUV, navržených a konstruovaných speciálně pro severoamerický trh, je model CX-7. Přivádí tak image značky do oblasti, v níž se ještě příliš neprezentovala.

 

Mazda CX-7 kombinuje dynamiku sportovního vozu, prostorného kombi a variabilnost SUV. Čelní okno skloněné pod úhlem 66° je více položeno než u jiných sportovních vozů. Boční profil tvoří agresivně se zvedající středová linie, klenutá střecha a výrazné podběhy v blatnících kol. Sportovní duch umocňují zaoblené koncové svítilny a dvojice mohutných koncovek výfuku. Celkový design exteriéru ladí s aerodynamikou vozu, která nepřipouští žádný kompromis.  

Sportovní je také interiér, který při rozvoru 2,75 m poskytuje dosttaek místa pěti osobám. Unikátní  přístrojovou desku tvoří dvojitý štít. Menší zakrývá sdružený přístroj s třemi kruhovými ukazateli a je umístěn před větším štítem, který přechází přes celou přístrojovou desku. Podlaha zavazadlového prostoru je výrazně delší, než u konkurence. Nabízí 1,7 m dlouhý rovný ložný prostor s vyvýšenou hranou . Skloppením zadní lavice se zavazadlový prostor zvětší až na 1660 litrů.

Srdcem každé Mazdy je svižná pohonná jednotka. Pod kapotou CX-7 najdeme přeplňovaný zážehový čtyřválec 2.3 s mezichladičem stlačeného vzduchu a s přímým vstřikováním paliva. Poskytuje vysoký výkon (244 k při 5000/min) a ve 2500/min dosahuje točivého momentu 258 N.m. Mezi 2000 až 5000/min lze využít minimálně 99 procent síly. Změnou oproti stejnému agregátu z Mazdy Speed6 je nové turbodmychadlo. Překonstruovaná oblast sacího sytému zlepšuje reakci motoru na pokyn plynového pedálu a zkracuje prodlevu mezi sešlápnutím pedálu a odpovědí motoru. Šestistupňová automatická převodovka Sport AT nabízí manuální ovládání.

Řidič může využívat jak pohon předních kol tak i všech čtyř kol s aktivním rozdělením točivého momentu. Verze 4WD využívá počítačově řízenou spojku, integrovanou v zadním diferenciálu. V případě potřeby předává až polovinu síly na zadní kola.

Součástí brzdového systému se čtyřmi vzduchem chlazenými kotouči jsou  protiblokovací brzdový systém (ABS), systém regulace prokluzu (TCS) a řízení jízdní stability (DSC). 

Díky systému MAIDAS dosahuje pevná jednoprostorová karoserie vysoké úrovně bezpečnosti při nárazu a pomáhá chránit cestující v případě různých typů kolizí. Boční rám je výkovkem z jediného kusu plechu a v případě nehody minimalizuje deformace středového sloupku.  Speciální senzor předpokládající převrácení vozidla včas aktivuje okenní vzduchové vaky. Jejich nafouknutí, po dobu přibližně šesti sekund, napomáhá udržet končetiny cestujících mimo nebezpečnou zónu.

Na severoamerický trh přichází, na autosalonu v Los Angeles představený automobil, do prodeje nyní na jaře jako model roku 2007. V Evropě se s ním asi ve velkém rozhodně nesetkáme.

 

Jindřich Lasík


 

 

 

 


Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout
Milotec logo


© 2019 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar