Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Citroën 100 let
Alcar - Konfigurátor kol

Mazda CX -7 sportovní vůz SUV

Kombinaci sportovního výkonu a vzhledu s funkčností a komfortem vozů SUV přináší zákazníkům nová Mazda CX-7. Pouhý pohled poskytne dokonalý příklad stylu Zoom-Zoom typického pro Mazdu. Zrodil se nový druh vozu, které lze jen těžko zařadit do jediné kategorie.

 

Aerodynamický a elegantní sportovní charakter vyzařuje z vozu na první pohled. Například čelní sklo vozu je více skloněné (66°) než u jiných sportovních automobilů. Pod horní mřížku chladiče, nejmenší v modelové řadě Mazda, je velký nasávací otvor. Mohutné vylisované linie rozčleňují kapotu a dodávají přední části vozu dojem síly. Silueta se vyznačuje plochou linií střechy, postupně se zvedající okenní linií a velkými blatníky. Vzadu je sportovní charakter zdůrazněn dvěma koncovkami výfuků a kruhovými koncovými svítilnami.

K hlavními prvkům evropské verze patří nárazníky nové konstrukce se stylově provedenými předními a zadními mlhovkami. Směrovky najdeme také ve vnějších zpětných zrcátkách.

Uvnitř se designéři zaměřili na sportovní dojem s citlivým smyslem pro detail. Jemně zrnité vnitřní obložení ve dvoubarevném odstínu a s nízkou úrovní lesku doplňuje ozdobný panel, který vede od předních dveří k zavazadlovému prostoru.

Přístrojová deska je provedena se dvěma „stříškami", z nichž menší najdeme nad sdruženým blokem přístrojů a větší zakrývá celou přístrojovou desku. Volant a rukojeť řadicí páky jsou potaženy kůží, zatímco přístrojový panel zdobí rámeček, vytvářející dojem ušlechtilé slitiny. Sportovní a líbivý vnější vzhled se spojuje s typickými rysy vozů kategorie SUV, jako je vyšší umístění sedadel, prostornost a komfort.

V Evropě se bude nabízet ve dvou stupních výbavy. V základu zahrnuje mj. autorádio s CD přehrávačem a MP3 a s přepínači umístěnými na volantu. Modely s vyšším stupněm výbavy jsou standardně vybavena koženými sedadly, vyhříváním předních sedadel, audio-systémem Bose® s devíti reproduktory a zesilovačem (240 W). Vyšší stupeň výbavy vylepšují ještě xenonové světlomety s automatickým senzorovým ovládáním, stíračů s dešťovým senzorem a bezklíčového zamykání vozu a spouštění motoru.

Pod kapotou se nachází

 

přeplňovaný zážehový čtyřválec 2.3  s přímým vstřikováním paliva, použitý ve sportovních modelech řady MPS. Poskytuje výkon 190 kW/258 k při 5500/min a točivý moment 380 Nm při 3000/min. Dostatek výkonu je k dispozici v celém rozsahu otáček motoru.

Vůz zrychluje z 0 na 100 km/h za 7,9 s dosahuje rychlosti 210 km/h.

Přeplňovaný motor Mazda MZR 2,3 l DISI je vybaven kovaným klikovým hřídelem a také kovanými ojnicemi. Vyvažovací hřídele omezují hlučnost a vibrace. Významný chladicí účinek podporuje mezichladič plnicího vzduchu a přímé vstřikování přímo do válce v podobě jemné mlhy (místo vstřiku do sacího potrubí s následným přiváděním směsi do válce), snižující teplotu uvnitř válců.

Ač má motor objem 2,3 litru, svými parametry se blíží agregátům dvojnásobné velikosti, avšak bez zvýšení hmotnosti. Vůz je v porovnání s jiným, stejné kategorie, živější a to při nižší spotřebě paliva a nižší hodnotě emisí.

Zážitek z jízdy umocňuje šestistupňová mechanická převodovka kompaktní konstrukce s optimálním nastavením převodových stupňů, umožňující plné využití výkonu motoru.

Evropská verze se bude standardně dodávat s pohonem všech kol s aktivním rozdělením točivého momentu, což přispívá k zamezení prokluzu kol.  Systém, využívající informace přijímané v reálném čase od různých senzorů, monitoruje povrch vozovky a jízdní podmínky a prostřednictvím elektronicky řízené aktivní spojky rozděluje sílu mezi obě nápravy.

Stylová kola z hliníkové slitiny jsou obuta do pneumatik o rozměru  235/60 R18. K bezpečné jízdě přispívají vzduchem chlazené kotoučové brzdy na všech kolech,  ABS s brzdovým asistentem, regulace prokluzu (TCS) a systémem dynamického řízení stability (DSC).                

Vůz je standardně vybaven předními a bočními pro osoby na předních sedadlech a hlavovými airbagy pro všechny osoby.

 

Základní technické údaje

Motor. Zážehový přeplňovaný čtyřválec

Objem: 2261 cm³

Výkon: 190 kW (258 k) při 5500/min

Toč.moment: 380 N.m při 3000/min

Rychlost: 210 km/h

Zrychlení 0-100 km/h: 7,9 s

Rozměry: 4675 x 1872 x 1645 mm

Rozvor: 2750 mm

 

Jindřich Lasík, 12.10. 2006


Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout
Milotec logo


© 2019 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar