Mazda BT-50 po faceliftu
Již od uvedení na trh před dvěma lety se pickup Mazda BT-50 těšil značné popularitě. Tento vůz robustního, nicméně sofistikovaného vzhledu je připraven na všechny úkoly, od transportu stavebního materiálu přes výlet na pláž po večerní cestu do společnosti.
Pickup BT-50 dokázal oslovit širší cílovou skupinu než kterýkoli jiný model v portfoliu Mazdy, která jich prodala na, z toho přes 19 000 v Evropě. Vůz také v uplynulých měsících nasbíral řadu různých ocenění včetně „Pickup roku“ v Austrálii.
Mazda nyní představila zdokonalený model BT-50, který působí ještě robustněji a svým vzhledem dává najevo, že se chce měřit s těmi nejlepšími v dané kategorii.
Stejně jako dosud budou k dispozici tři různá provedení: dvoumístný Regular Cab, čtyřmístný Freestyle Cab a pětimístný Double Cab. Délka ložné plochy jednotlivých verzí činí 2280, 1753, resp. 1530 mm. Jednodílný přední nárazník získal nový vzhled, stejně jako příď ve tvaru zkoseného „H“. Maska chladiče má výraznější pětiúhelníkový tvar, zatímco lichoběžníkové otvory pro přívod vzduchu v nárazníku prozrazují dynamický charakter. Celek dotvářejí nové světlomety, opticky rozšiřující přední část vozu.
Vyšší verze výbavy mají lemy blatníků v barvě karoserie, boční nášlapy získaly odstín světlého kovu a model 4WD se pyšní novými 16“ koly z lehkých slitin.
Původní Mazda BT-50 měla interiér, který si designem a dílenským zpracováním v ničem nezadal s osobními automobily. Tenké a pravidelné spáry mezi jednotlivými díly v interiéru faceliftovaného vozu prozrazují důraz na kvalitu. Podsvícení přístrojů, ovládání audio systému i klimatizace a nepřímé osvětlení konzoly mezi sedadly má příjemnou oranžovou barvu. Atmosféru dotváří stříbřitá povrchová úprava středového panelu.
Všechny verze mají vpředu dvě samostatná sedadla, zadní lavice modelu Double Cab disponuje loketní opěrou. Kapota motoru i zadní čelo ložného prostoru jsou navrženy tak, aby přispěly k lepší prostorové orientaci řidiče a nebránily výhledu.
Zadní dveře modelu Freestyle Cab se otevírají proti směru jízdy, což umožňuje větší úhel otevření než je běžné. Vnitřní stěny postranic jsou opatřeny drážkami pro zasunutí dělicích přepážek a nechybějí oka pro uchycení jistících popruhů.
Díky podélně seřiditelným sedadlům s nastavitelným sklonem sedáku a výškově seřiditelnému volantu si řidič snadno najde ideální pozici. Na straně spolujezdce je kromě obvyklé schránky ještě výsuvná police o nosnosti 10 kg a pod levým zadním sedadlem u Freestyle Cab schránka na nářadí.
Zdokonalená Mazda BT-50 přebírá osvědčený vznětový motor 2.5 se vstřikováním common-rail, čtyřventilovým rozvodem, turbodmychadlem s proměnnou geometrií lopatek rozváděcího kola a mezichladičem stlačeného vzduchu. Agregát vyvine výkon 105 kW (143 k) při 3500/min. a točivý moment 330 Nm již v 1800/min. Díky síle může tahat brzděné přívěsy o hmotnosti až 3000 kg (4WD). Zásluhou systému řízeného rozvíření směsi (VSCV) v kombinaci s optimalizovanou recirkulací výfukových plynů (EGR) vůz splňuje emisní normu Euro IV.
Také systém pohonu byl převzat ze současné verze, pětistupňová manuální převodovka přenáší točivý moment motoru buď na zadní (2WD), nebo na všechna čtyři kola (2WD/4WD). Ve druhém případě je rozvodový mechanismus opatřen systémem elektricky ovládané volnoběžky (RFW), který dovoluje přepínat mezi pohonem jedné nebo obou náprav i za jízdy, do 100 km/h. Po návratu na zpevněné silnice stačí opět stisknout tlačítko RFW, a systém automaticky odpojí přední diferenciál.
Mazda BT-50 využívá robustní a nenáročný podvozek svého předchůdce. Přední kola jsou zavěšena na dvojitých trojúhelníkových ramenech, zadní náprava je tuhá, odpružená listovými pery. Tlumiče pérování s dlouhým zdvihem poskytují komfortní jízdu, zajišťují dobrou ovladatelnost nezatíženého vozu a jsou dostatečně robustní na zvládnutí nákladu o hmotnosti až 1181 kg.
Chlazené kotoučové přední brzdy s dvoupístovými třmeny (4WD) a bubnové zadní brzdy s regulací brzdného tlaku (LSPV) se starají o intenzivní a bezpečné zpomalení. Na většině trhů je k dispozici čtyřkanálový protiblokovací systém ABS s elektronickým rozdělovačem brzdného tlaku (EBD), dodávaný dle stupně výbavy. Nechybí ani prvky pasivní bezpečnosti, od tuhé bezpečnostní klece pro posádku přes čelní i boční airbagy, výškově nastavitelné bezpečnostní pásy u předních sedadel (Double Cab) až po deformovatelný sloupek řízení.
JL, 21.10.2008
Mazda nyní představila zdokonalený model BT-50, který působí ještě robustněji a svým vzhledem dává najevo, že se chce měřit s těmi nejlepšími v dané kategorii.
Stejně jako dosud budou k dispozici tři různá provedení: dvoumístný Regular Cab, čtyřmístný Freestyle Cab a pětimístný Double Cab. Délka ložné plochy jednotlivých verzí činí 2280, 1753, resp. 1530 mm. Jednodílný přední nárazník získal nový vzhled, stejně jako příď ve tvaru zkoseného „H“. Maska chladiče má výraznější pětiúhelníkový tvar, zatímco lichoběžníkové otvory pro přívod vzduchu v nárazníku prozrazují dynamický charakter. Celek dotvářejí nové světlomety, opticky rozšiřující přední část vozu.
Vyšší verze výbavy mají lemy blatníků v barvě karoserie, boční nášlapy získaly odstín světlého kovu a model 4WD se pyšní novými 16“ koly z lehkých slitin.
Původní Mazda BT-50 měla interiér, který si designem a dílenským zpracováním v ničem nezadal s osobními automobily. Tenké a pravidelné spáry mezi jednotlivými díly v interiéru faceliftovaného vozu prozrazují důraz na kvalitu. Podsvícení přístrojů, ovládání audio systému i klimatizace a nepřímé osvětlení konzoly mezi sedadly má příjemnou oranžovou barvu. Atmosféru dotváří stříbřitá povrchová úprava středového panelu.
Všechny verze mají vpředu dvě samostatná sedadla, zadní lavice modelu Double Cab disponuje loketní opěrou. Kapota motoru i zadní čelo ložného prostoru jsou navrženy tak, aby přispěly k lepší prostorové orientaci řidiče a nebránily výhledu.
Zadní dveře modelu Freestyle Cab se otevírají proti směru jízdy, což umožňuje větší úhel otevření než je běžné. Vnitřní stěny postranic jsou opatřeny drážkami pro zasunutí dělicích přepážek a nechybějí oka pro uchycení jistících popruhů.
Díky podélně seřiditelným sedadlům s nastavitelným sklonem sedáku a výškově seřiditelnému volantu si řidič snadno najde ideální pozici. Na straně spolujezdce je kromě obvyklé schránky ještě výsuvná police o nosnosti 10 kg a pod levým zadním sedadlem u Freestyle Cab schránka na nářadí.
Zdokonalená Mazda BT-50 přebírá osvědčený vznětový motor 2.5 se vstřikováním common-rail, čtyřventilovým rozvodem, turbodmychadlem s proměnnou geometrií lopatek rozváděcího kola a mezichladičem stlačeného vzduchu. Agregát vyvine výkon 105 kW (143 k) při 3500/min. a točivý moment 330 Nm již v 1800/min. Díky síle může tahat brzděné přívěsy o hmotnosti až 3000 kg (4WD). Zásluhou systému řízeného rozvíření směsi (VSCV) v kombinaci s optimalizovanou recirkulací výfukových plynů (EGR) vůz splňuje emisní normu Euro IV.
Také systém pohonu byl převzat ze současné verze, pětistupňová manuální převodovka přenáší točivý moment motoru buď na zadní (2WD), nebo na všechna čtyři kola (2WD/4WD). Ve druhém případě je rozvodový mechanismus opatřen systémem elektricky ovládané volnoběžky (RFW), který dovoluje přepínat mezi pohonem jedné nebo obou náprav i za jízdy, do 100 km/h. Po návratu na zpevněné silnice stačí opět stisknout tlačítko RFW, a systém automaticky odpojí přední diferenciál.
Mazda BT-50 využívá robustní a nenáročný podvozek svého předchůdce. Přední kola jsou zavěšena na dvojitých trojúhelníkových ramenech, zadní náprava je tuhá, odpružená listovými pery. Tlumiče pérování s dlouhým zdvihem poskytují komfortní jízdu, zajišťují dobrou ovladatelnost nezatíženého vozu a jsou dostatečně robustní na zvládnutí nákladu o hmotnosti až 1181 kg.
Chlazené kotoučové přední brzdy s dvoupístovými třmeny (4WD) a bubnové zadní brzdy s regulací brzdného tlaku (LSPV) se starají o intenzivní a bezpečné zpomalení. Na většině trhů je k dispozici čtyřkanálový protiblokovací systém ABS s elektronickým rozdělovačem brzdného tlaku (EBD), dodávaný dle stupně výbavy. Nechybí ani prvky pasivní bezpečnosti, od tuhé bezpečnostní klece pro posádku přes čelní i boční airbagy, výškově nastavitelné bezpečnostní pásy u předních sedadel (Double Cab) až po deformovatelný sloupek řízení.
JL, 21.10.2008
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout