Mazda BT 50 – pikap opět výkonnější
S novým pikapem BT-50 převádí Mazda filosofii Zoom-Zoom také do úspěšné řady B. Dosud se v Evropě prodalo na 110 000 pikapů této řady a po celém světě přes tři miliony. Nastupující model je nejen praktický a robustní, jako předchůdci, ale hlavně výkonnější, hospodárnější a komfortnější.
Vůz je nyní delší o 7 cm, čímž překonává hranici
5 metrů, dveře širší o 3 cm a bočnice ložné plochy o 6 cm. Na vysokou kvalitu upozorňují mj. i užší spáry mezi karosářskými panely. Přední části vozu dominuje jednodílná maska s integrovanou mřížkou
chladiče, nárazníkem, světlomety a mlhovkami. Tímto pojetím se odlišuje od pikapů konkurenčních značek, jejichž modely mají většinou vysunuté nárazníky.
Novinka se nabízí stejně jako v minulosti ve třech karosářských provedení kabiny:
dvoudveřová dvoumístná Regular Cab (ložná plocha 2280 x 1458 x 465 mm)
čtyřmístná Freestyle Cab (délka ložné plochy 1753 mm)
pětimístná Double Cab (délka ložné plochy 1530 mm)
Pozadu nezaostává ani interiér s
dokonalým zpracováním všech detailů, perfektními povrchy a využitím hodnotných materiálů. Novou přístrojovou desku se sdruženým displejem a třemi kulatými
analogovými ukazateli zušlechťují stříbrné detaily, které najdeme také na středové konzoli, hlavici řadicí páky nebo klik dveří.
Komfort interiéru, který si nezadá s osobními vozy, byl jedním ze stěžejních témat při vývoji pikapu nové generace. Rozměrnější sedadla mají sedáky a opěradla z elastického pěnového materiálu, snižující únavu pasažérů při dlouhých cestách. Přes větší ložnou plochu najdou cestující také více komfortu, k čemuž přispívá vyšší umístění sedadel, jejichž konstrukce pochází z Mazdy 5.
Nad palubní schránku byla umístěna vysouvací odkládací zásuvka, jejíž konstrukce umožňuje odložení předmětů těžkých až 10 kg. Nový audiosystém se systémem automatického řízení reprodukce ALC samočinně nastavuje intenzitu zvuku v závislosti na rychlosti
Největší změnu najdeme pod kapotou – přeplňovaný vznětový čtyřválec, který má s předchozím stejný pouze objem 2,5 litru. Turbodiesel se čtyřventilovou technikou a vstřikováním common-rail vykazuje klidnější chod a nižší spotřebu. Dosahuje o 25 kW vyššího výkonu a také točivý moment vzrostl o 64 Nm. Lepší výkonové parametry mají na svědomí např. vstřikovací tlaky 1600 baru, vícebodové pilotní vstřikování, turbodmychadlo s proměnnou geometrií lopatek. Výsledkem je lepší průběh točivého momentu v nízkých otáčkách. K dalším technickým přednostem motoru patří systém řízeného rozvíření směsi VSCV kombinovaný se zařízením pro recirkulaci výfukových plynů EGR doplněným o chlazení výfukových plynů.
Pikap je vybaven výhradně pětistupňovou mechanickou převodovkou s redukcí, přenášející sílu buď na zadní nebo všechna kola s přiřaditelným pohonem předních kol. Sytém 4WD doplňuje zapínatelná „volnoběžka“ přední nápravy, což umožňuje přechod z pohonu dvou kol na čtyři i během jízdy. Pro jízdu v terénu je užitečná uzávěrka zadního diferenciálu.
Základem je opět tuhý žebřinový rám, ale vzhledem k řadě detailních vylepšení nabízí vyšší cestovní komfort a snazší ovládání. Závěsy předních kol s dvojicí trojúhelníkových ramen jsou doplněny tlumiči o průměru 32 mm. Tak garantují vysoké pohodlí jízdy. Listová pera zadní tuhé nápravy jsou delší o 120 mm (1320 mm). Díky všem těmto úpravám lze pikap 4WD se standardní kabinou zatížit hmotností až 1225 kg.
Vyšší posez a vyšší bočnicce umožňují řidiči nyní dobrý přehled o situaci za vozidlem. Vpředu jsou kotoučové brzdy s vnitřním chlazením, vzadu bubnové se zátěžovým regulátorem LSPV, zajišťují dávkování brzdného účinku v závislosti na zatížení vozu.
Kromě pevné karoserie jsou cestující chráněni novými bočními airbagy bezpečnostními pásy s předpínači a omezovači napětí v pásech.
Na českém trhu by se měl nový pikap objevit na přelomu ledna a února. Až dosud se dovážel pouze ve verzi 4WD a s karosériemi Freestyle a Double Cab. Otázkou tedy zůstává, zda s novou generací přijdou i další varianty.
Základní technické údaje
Motor: vznětový přeplňovaný čtyřválec
Objem: 2499 cm³
Výkon: 105 kW (143 k) při 3500/min
Toč.moment: 330 N.m při 1800/min
Rychlost: 170/158 km/h (2WD/4WD)
Kombin.spotřeba: 8,3/8,9 l/100 km (2WD(4WD)
Rozměry: 5075 x 1715/1806 x 1620-1760 mm
Rozvor: 2985/3000 mm
Jindřich Lasík, 27.11.2006
![]() |
![]() |
![]() |
Novinka se nabízí stejně jako v minulosti ve třech karosářských provedení kabiny:
![]() |
dvoudveřová dvoumístná Regular Cab (ložná plocha 2280 x 1458 x 465 mm)
![]() |
čtyřmístná Freestyle Cab (délka ložné plochy 1753 mm)
![]() |
pětimístná Double Cab (délka ložné plochy 1530 mm)
Pozadu nezaostává ani interiér s
![]() |
![]() |
Komfort interiéru, který si nezadá s osobními vozy, byl jedním ze stěžejních témat při vývoji pikapu nové generace. Rozměrnější sedadla mají sedáky a opěradla z elastického pěnového materiálu, snižující únavu pasažérů při dlouhých cestách. Přes větší ložnou plochu najdou cestující také více komfortu, k čemuž přispívá vyšší umístění sedadel, jejichž konstrukce pochází z Mazdy 5.
Nad palubní schránku byla umístěna vysouvací odkládací zásuvka, jejíž konstrukce umožňuje odložení předmětů těžkých až 10 kg. Nový audiosystém se systémem automatického řízení reprodukce ALC samočinně nastavuje intenzitu zvuku v závislosti na rychlosti
Největší změnu najdeme pod kapotou – přeplňovaný vznětový čtyřválec, který má s předchozím stejný pouze objem 2,5 litru. Turbodiesel se čtyřventilovou technikou a vstřikováním common-rail vykazuje klidnější chod a nižší spotřebu. Dosahuje o 25 kW vyššího výkonu a také točivý moment vzrostl o 64 Nm. Lepší výkonové parametry mají na svědomí např. vstřikovací tlaky 1600 baru, vícebodové pilotní vstřikování, turbodmychadlo s proměnnou geometrií lopatek. Výsledkem je lepší průběh točivého momentu v nízkých otáčkách. K dalším technickým přednostem motoru patří systém řízeného rozvíření směsi VSCV kombinovaný se zařízením pro recirkulaci výfukových plynů EGR doplněným o chlazení výfukových plynů.
Pikap je vybaven výhradně pětistupňovou mechanickou převodovkou s redukcí, přenášející sílu buď na zadní nebo všechna kola s přiřaditelným pohonem předních kol. Sytém 4WD doplňuje zapínatelná „volnoběžka“ přední nápravy, což umožňuje přechod z pohonu dvou kol na čtyři i během jízdy. Pro jízdu v terénu je užitečná uzávěrka zadního diferenciálu.
Základem je opět tuhý žebřinový rám, ale vzhledem k řadě detailních vylepšení nabízí vyšší cestovní komfort a snazší ovládání. Závěsy předních kol s dvojicí trojúhelníkových ramen jsou doplněny tlumiči o průměru 32 mm. Tak garantují vysoké pohodlí jízdy. Listová pera zadní tuhé nápravy jsou delší o 120 mm (1320 mm). Díky všem těmto úpravám lze pikap 4WD se standardní kabinou zatížit hmotností až 1225 kg.
Vyšší posez a vyšší bočnicce umožňují řidiči nyní dobrý přehled o situaci za vozidlem. Vpředu jsou kotoučové brzdy s vnitřním chlazením, vzadu bubnové se zátěžovým regulátorem LSPV, zajišťují dávkování brzdného účinku v závislosti na zatížení vozu.
Kromě pevné karoserie jsou cestující chráněni novými bočními airbagy bezpečnostními pásy s předpínači a omezovači napětí v pásech.
Na českém trhu by se měl nový pikap objevit na přelomu ledna a února. Až dosud se dovážel pouze ve verzi 4WD a s karosériemi Freestyle a Double Cab. Otázkou tedy zůstává, zda s novou generací přijdou i další varianty.
Základní technické údaje
Motor: vznětový přeplňovaný čtyřválec
Objem: 2499 cm³
Výkon: 105 kW (143 k) při 3500/min
Toč.moment: 330 N.m při 1800/min
Rychlost: 170/158 km/h (2WD/4WD)
Kombin.spotřeba: 8,3/8,9 l/100 km (2WD(4WD)
Rozměry: 5075 x 1715/1806 x 1620-1760 mm
Rozvor: 2985/3000 mm
Jindřich Lasík, 27.11.2006
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout