Mazda 3 - více dynamiky, méně emisí
Současná Mazda3 se díky svému emocionálnímu designu, podmanivému jízdnímu projevu a vyspělé technice těší značné popularitě. Od uvedení na trh v roce 2008 oslovila 731 000 zákazníků, z toho nejméně 123 000 prodaných vozů připadá na Evropu.
Modernizovaná Mazda3 staví na přednostech, které z tohoto modelu učinily nejlépe prodávaný vůz značky Mazda. Design inovované verze je ještě emocionálnější. Nová přední část se sportovnějším vzhledem a zdokonalenou aerodynamikou, zkrácený zadní převis a nová kola udělují vozu ještě atletičtější vzezření než dosud. Uvnitř působí kvalitnějším dojmem díky novému výběru barev i materiálů a vylepšené ergonomii kokpitu s intuitivnějším ovládáním důležitých funkcí.
Zdokonaleny byly rovněž jízdní vlastnosti. Konstruktéři se zaměřili na dosažení konzistentnější a lineárnější odezvy na pokyny řidiče. Všechny motorizace s výjimkou MZR-CD 2,2 l dostaly speciální vyztužení přední nosné struktury ze sportovní verze MPS spolu s novou rozpěrnou tyčí. Nové tlumiče pérování poskytují lepší komfort jízdy, řízení s elektrohydraulickým posilovačem se podrobilo revizi a kola mají tužší konstrukci. Na lepší stabilitě vozu se podílí rovněž několik aerodynamických úprav včetně nového designu předního nárazníku.
Modelová řada pro evropský trh obsahuje osm kombinací motoru a převodovky. Novinkou je zážehový motor se samočinnou převodovkou. Paletu zážehových motorů tvoří výkonný přeplňovaný agregát MZR 2,3 l DISI (v modelu Mazda3 MPS), silný a úsporný MZR 2,0 l DISI se systémem i-stop, obdobný motor s pětistupňovou samočinnou převodovkou a hospodárná jednotka MZR 1,6 l s pětistupňovou přímo řazenou skříní, popřípadě s novou samočinnou čtyřstupňovou převodovkou Activematic.
Zájemci o vznětový motor mohou vybírat mezi dvěma variantami jednotky MZR-CD 2,2 l a lehkým motorem MZ-CD 1,6 l, přičemž všechny spolupracují se šestistupňovou přímo řazenou převodovkou.
I po faceliftu nabízí Mazda3 bohatou výbavu, která nově obsahuje například indikátor řazení nebo na přání dodávaný navigační systém Mazda s technologií TomTom® . Vyspělé systémy aktivní i pasivní bezpečnosti byly z dosavadního modelu převzaty beze změn. Čelní, boční a okenní airbagy dodávané sériově pro všechny modely na všech trzích. Deformovatelná pedálová skupina, deformovatelné panely podlahy v oblasti chodidel, bezpečnostní sloupek řízení, ABS, EBD, DSC, TCS a BA v sériové výbavě, systém monitorování mrtvých úhlů, zadní parkovací senzory, systém signalizace prudkého brzdění(ESS) v sériové výbavě.
Systém Mazda RVM, který má Mazda3 k dispozici, získal na letošním autosalonu ve Frankfurtu ocenění „Euro NCAP Advanced“.
Dvě karosářské varianty: sportovní pětidveřový hatchback se střešním spoilerem, nebo atletický a elegantní čtyřdveřový sedan.
Vznětové motory
Zážehové motory
Pozn. Výkon – kW(k)/min, točivý moment – Nm/min, spotřeba kombin – l/100 km
Zdokonaleny byly rovněž jízdní vlastnosti. Konstruktéři se zaměřili na dosažení konzistentnější a lineárnější odezvy na pokyny řidiče. Všechny motorizace s výjimkou MZR-CD 2,2 l dostaly speciální vyztužení přední nosné struktury ze sportovní verze MPS spolu s novou rozpěrnou tyčí. Nové tlumiče pérování poskytují lepší komfort jízdy, řízení s elektrohydraulickým posilovačem se podrobilo revizi a kola mají tužší konstrukci. Na lepší stabilitě vozu se podílí rovněž několik aerodynamických úprav včetně nového designu předního nárazníku.
Modelová řada pro evropský trh obsahuje osm kombinací motoru a převodovky. Novinkou je zážehový motor se samočinnou převodovkou. Paletu zážehových motorů tvoří výkonný přeplňovaný agregát MZR 2,3 l DISI (v modelu Mazda3 MPS), silný a úsporný MZR 2,0 l DISI se systémem i-stop, obdobný motor s pětistupňovou samočinnou převodovkou a hospodárná jednotka MZR 1,6 l s pětistupňovou přímo řazenou skříní, popřípadě s novou samočinnou čtyřstupňovou převodovkou Activematic.
Zájemci o vznětový motor mohou vybírat mezi dvěma variantami jednotky MZR-CD 2,2 l a lehkým motorem MZ-CD 1,6 l, přičemž všechny spolupracují se šestistupňovou přímo řazenou převodovkou.
I po faceliftu nabízí Mazda3 bohatou výbavu, která nově obsahuje například indikátor řazení nebo na přání dodávaný navigační systém Mazda s technologií TomTom® . Vyspělé systémy aktivní i pasivní bezpečnosti byly z dosavadního modelu převzaty beze změn. Čelní, boční a okenní airbagy dodávané sériově pro všechny modely na všech trzích. Deformovatelná pedálová skupina, deformovatelné panely podlahy v oblasti chodidel, bezpečnostní sloupek řízení, ABS, EBD, DSC, TCS a BA v sériové výbavě, systém monitorování mrtvých úhlů, zadní parkovací senzory, systém signalizace prudkého brzdění(ESS) v sériové výbavě.
Systém Mazda RVM, který má Mazda3 k dispozici, získal na letošním autosalonu ve Frankfurtu ocenění „Euro NCAP Advanced“.
Dvě karosářské varianty: sportovní pětidveřový hatchback se střešním spoilerem, nebo atletický a elegantní čtyřdveřový sedan.
Vznětové motory
Typ | 2.2 | 2.2 | 1.6 |
Provedení | High Power | Standard Power | - |
Výkon | 136(185)/3500 | 110(150)/3500 | 270/1750-2500 |
Toč.moment | 400/1800-3000 | 360/1800-2600 | 270/1750-2500 |
Spotřeba | 5,4 | 5,2 | 4,3 |
Zážehové motory
Typ | 2.3 | 2.0 DISI | 1.6 |
Výkon | 191(260)/5500 | 110(150)/6200 | 77(105)/6000 |
Toč.moment | 380/3000 | 191/4500 | 145/4000 |
Spotřeba | 9,6 | 6,7 | 6,4 |
Pozn. Výkon – kW(k)/min, točivý moment – Nm/min, spotřeba kombin – l/100 km
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout