Mazda 2 - po modernizaci úspornější
Po faceliftu působí Mazda2 ještě sportovnějším dojmem, nabízí více pohodlí a je šetrnější k životnímu prostředí. Nový vzhled přední části dodává již tak dynamickému vzezření exteriéru na sportovnosti. Všechny motorizace splňují emisní normu Euro 5 a spotřebují méně paliva.
Když se Mazda2 objevila v roce 2007 na evropských silnicích, zapůsobila na automobilový trh, jako zjevení. Díky unikátní „strategii gramů“ byla o 100 kg lehčí než předchůdkyně, přestože přinesla vyšší úroveň ochrany cestujících při nehodě. O rok později obdržela v bariérových testech Euro NCAP pět hvězdiček a vyhrála prestižní anketu Světové auto roku 2009.
Facelift zachoval tvarování kapoty motoru a bočních i zadních panelů karoserie a k dispozici bude také paket sportovního vzhledu s bočními nástavci prahů a střešním spoilerem. Nová 16” kola z lehkých slitin mají ostřejší tvar, dynamičtěji formované jsou rovněž kryty 15” ocelových kol.
Palubní deska se k okrajům zužuje, což propůjčuje interiéru dojem prostornosti. Facelift přinesl sportovnější vzhled také přístrojům v palubní desce. Nyní mají bílé písmo na černém podkladě, stříbřité obruby a oranžové podsvícení.
I přes kompaktní vzezření patří k nejlepším zástupcům B-segmentu, pokud jde o prostor pro hlavu a ramena, a cestujícím na předních i zadních sedadlech nabízí také dostatek prostoru pro nohy. Sedadlo řidiče je výškově nastavitelné.
Pro vůz je k dispozici široké spektrum výbavy na přání. Konkrétní nabídka se liší v závislosti na jednotlivých trzích, v seznamu najdeme např. rádio s přehrávačem CD/MP3 a konektorem 3,5 mm, systém bezklíčového odemykání a startování, elektricky nastavitelná, sklopná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, tempomat pro MZR 1.5 a MZ-CD 1.6 s palubním počítačem, manuální či automatická klimatizace atd. Zmínku zasluhuje nastavitelný systém upozornění na překročení rychlosti, který je k dispozici pro vozy vybavené palubním počítačem.
Všechny motory byly upraveny tak, aby splňovaly emisní normu Euro 5 a spotřebovaly ještě méně paliva, a přitom si zachovaly radost z jízdy. Zákazníci si mohou vybírat ze tří zážehových a jednoho vznětového motoru.
Podvozek se vzpěrami MacPherson vpředu a vlečenými rameny vzadu byl upraven tak, aby umožnil co nejlépe využít zvýšené místní tuhosti v klíčových místech karoserie. Měkčí nastavení vyústilo ve zlepšení jízdního komfortu, aniž by utrpěla agilita vozu. Přední náprava je osazena modifikovanými tlumiči pérování, vzadu jsou měkčí pouzdra, jejichž vnitřní vybrání je orientováno vertikálně ve stejném směru, jímž se kolo pohybuje při stlačení.
Všechny verze jsou vybaveny robustní brzdovou soustavou s chlazenými kotouči o průměru 258 mm vpředu a bubny o průměru 200 mm vzadu. Doplňuje ji protiblokovací systém ABS s elektronickým rozdělovačem brzdného tlaku (EBD) a na přání rovněž systém dynamického řízení jízdní stability (DSC). V rámci faceliftu získala Mazda2 zdokonalený podtlakový posilovač brzd, který zvýší brzdný tlak na maximum a pomůže zkrátit brzdnou dráhu.
Mazda2 může být vybavena až šesti airbagy (čelní, boční, okenní) a úchyty ISOFIX pro upevnění dětské autosedačky na zadní sedadla.
Pohonné jednotky
Pozn: objem – ccm, výkon – kW(k)/min, točivý moment – Nm/min, rychlost – km/h, zrychlení 0-100 km/h (s), spotřeba (město/mimo město/kombin.) – l/100 km
Facelift zachoval tvarování kapoty motoru a bočních i zadních panelů karoserie a k dispozici bude také paket sportovního vzhledu s bočními nástavci prahů a střešním spoilerem. Nová 16” kola z lehkých slitin mají ostřejší tvar, dynamičtěji formované jsou rovněž kryty 15” ocelových kol.
Palubní deska se k okrajům zužuje, což propůjčuje interiéru dojem prostornosti. Facelift přinesl sportovnější vzhled také přístrojům v palubní desce. Nyní mají bílé písmo na černém podkladě, stříbřité obruby a oranžové podsvícení.
I přes kompaktní vzezření patří k nejlepším zástupcům B-segmentu, pokud jde o prostor pro hlavu a ramena, a cestujícím na předních i zadních sedadlech nabízí také dostatek prostoru pro nohy. Sedadlo řidiče je výškově nastavitelné.
Pro vůz je k dispozici široké spektrum výbavy na přání. Konkrétní nabídka se liší v závislosti na jednotlivých trzích, v seznamu najdeme např. rádio s přehrávačem CD/MP3 a konektorem 3,5 mm, systém bezklíčového odemykání a startování, elektricky nastavitelná, sklopná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, tempomat pro MZR 1.5 a MZ-CD 1.6 s palubním počítačem, manuální či automatická klimatizace atd. Zmínku zasluhuje nastavitelný systém upozornění na překročení rychlosti, který je k dispozici pro vozy vybavené palubním počítačem.
Všechny motory byly upraveny tak, aby splňovaly emisní normu Euro 5 a spotřebovaly ještě méně paliva, a přitom si zachovaly radost z jízdy. Zákazníci si mohou vybírat ze tří zážehových a jednoho vznětového motoru.
Podvozek se vzpěrami MacPherson vpředu a vlečenými rameny vzadu byl upraven tak, aby umožnil co nejlépe využít zvýšené místní tuhosti v klíčových místech karoserie. Měkčí nastavení vyústilo ve zlepšení jízdního komfortu, aniž by utrpěla agilita vozu. Přední náprava je osazena modifikovanými tlumiči pérování, vzadu jsou měkčí pouzdra, jejichž vnitřní vybrání je orientováno vertikálně ve stejném směru, jímž se kolo pohybuje při stlačení.
Všechny verze jsou vybaveny robustní brzdovou soustavou s chlazenými kotouči o průměru 258 mm vpředu a bubny o průměru 200 mm vzadu. Doplňuje ji protiblokovací systém ABS s elektronickým rozdělovačem brzdného tlaku (EBD) a na přání rovněž systém dynamického řízení jízdní stability (DSC). V rámci faceliftu získala Mazda2 zdokonalený podtlakový posilovač brzd, který zvýší brzdný tlak na maximum a pomůže zkrátit brzdnou dráhu.
Mazda2 může být vybavena až šesti airbagy (čelní, boční, okenní) a úchyty ISOFIX pro upevnění dětské autosedačky na zadní sedadla.
Pohonné jednotky
| Typ | 1.3/55 | 1.3/62 | 1.5 | 1.6 | |
| Palivo | benzin | benzin | benzin | diesel | |
| Objem | 1349 | 1349 | 1498 | 1560 | |
| Výkon | 55(75)/6000 | 62(84)/6000 | 75(102)/6000 | 70(95)/3800 | |
| Toč.moment | 119/3500 | 121/3500 | 133/4000 | 205/1750-3000 | |
| Rychlost | 168 | 172 | 188 | 175 | |
| Zrychlení | 14,9 | 13,6 | 10,7 | 11,5 | |
| Spotřeba | 6,4/4,3/5,1 | 6,4/4,3/5,1 | 7,6/4,8/5,8 | 5,0 | 3,7/4,2 |
Pozn: objem – ccm, výkon – kW(k)/min, točivý moment – Nm/min, rychlost – km/h, zrychlení 0-100 km/h (s), spotřeba (město/mimo město/kombin.) – l/100 km
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout














