Maserati s nejvýkonnější kolekcí Trofeo
Maserati začíná psát novou kapitolu své historie a rozšiřuje kolekci o řadu Trofeo. Po představení vozu Levante Trofeo, který byl v roce 2018 uveden na trh jako nejextrémnější a nejvýkonnější verze SUV, jsou nyní k dispozici ve verzi Trofeo i vozy Quattroporte a Ghibli dosahující vrcholných výkonů, sportovního stylu a luxusu.
Aby značka Maserati znovu zdůraznila svou italskou identitu, zvolila pro představení kolekce Trofeo barvy státní vlajky: zelenou pro Quattroporte, bílou pro Levante a červenou pro Ghibli. Tyto barvy ve spojení s leštěným chromem a lesklým červeným obložením dodávají vozům obzvláště agresivní a elegantní vzhled.
Srdcem vozů Ghibli a Quattroporte Trofeo je motor 3,8l V8 twin turbo s výkonem 580 k při 6250 otáčkách a točivém momentu 730 Nm.
Motor, který už odhalil veškerou svou sílu u vozů Levante Trofeo, se vyrábí v závodě Ferrari v Maranellu dle specifikací značky Maserati a byl modifikován a vyvinut tak, aby podával stejně působivý výkon jako automobily s motorem umístěným vzadu.
Pro model Ghibli je motor V8 sice novinkou, ale v minulosti jsme ho už použili pro vozy Quattroporte GTS ve verzi s výkonem 530 k. Dnes je motor V8 s výkonem 580 k dostupný ve vozech Ghibli, Quattroporte a Levante* Trofeo v souladu s normami pro spotřebu paliva a emise.
Ghibli a Quattroporte Trofeo se mohou pyšnit tím, že jsou dosud nejrychlejšími sedany Maserati a dosahují nejvyšší rychlosti 326 km/h. Maximální rychlost vozu Levante Trofeo je 302 km/h.
Stejně jako Levante Trofeo jsou i nové vozy Ghibli a Quattroporte Trofeo vybaveny systémem IVC (Integrated Vehicle Control) se specifickým nastavením zaručujícím vylepšenou dynamiku řízení, větší aktivní bezpečnost a ještě úžasnější výkon. Sedany mají tlačítko Corsa, kterým můžete nastavit ještě sportovnější styl řízení. Obsahují také funkci Launch Control, která se poprvé objevila u modelu Levante Trofeo. Funkce dává průchod veškeré síle motoru vozu, dodává mu dechberoucí výkon a autentický zážitek z řízení vozů Maserati.
Vozy Maserati jsou neomylně rozpoznatelné díky zvuku svého motoru, ovšem kolekce Trofeo nyní bude ještě nepřehlédnutelnější díky svému vzhledu a speciálním stylovým prvkům, které charakterizují tyto vysoce výkonné modely. Mezi ty patří přední mřížka chladiče s dvojitými vertikálními lamelami v odstínu Black Piano, přední vstupy vzduchu a části zadního nárazníku z uhlíkového vlákna, které dodávají vozu ještě agresivnější vzhled.
Celou kolekci Trofeo odlišují od ostatních vozů červené detaily charakteristické pro spodní profily bočních výdechů vzduchu a blesk ve znaku trojzubce na C sloupcích.
Zásadní změny jsou i v zadní části vozu, kde se nachází světla se zcela novým designem s profilem připomínajícím bumerang. Inspirací pro ně byl vůz 3200 GT a koncept vozu Alfieri.
Vůz Ghibli Trofeo má novou i kapotu, která se stejně jako Levante Trofeo vyznačuje dvěma agresivními vzduchovými výdechy pro lepší chlazení.
Vozy Ghibli a Quattroporte Trofeo jsou vybaveny 21” hliníkovými koly Orione. 22” kola Orione jsou dostupná pro model Levante Trofeo.
Výbavu charakteristickou pro verzi Trofeo lze nalézt i v interiéru, kde se nachází nový systém infotainmentu s exkluzivním rozhraním, které se zobrazí při nastartování auta. Na opěrkách hlavy je pak vyšitý znak Trofeo. Exkluzivní podobu má i čalounění interiéru, které je z přírodní zrnité kůže Pieno Fiore.
Asistenční systém ADAS byl vylepšen tak, že zahrnujte nové funkce a díky funkci Active Driving Assist lze nyní na městských silnicích a běžných dálnicích aktivovat asistenci řízení.
Nové technologie se objevily i v systému MIA (Maserati Intelligent Assistant), multimediální obrazovce s vylepšeným rozlišením a novou větší velikosti 10,1” u vozů Ghibli Trofeo a Quattroporte Trofeo. U vozu Levante má displey původní velikost 8,4”, ale vylepšené rozlišení a grafiku. Kromě toho je nová kolekce vozů řady Trofeo vždy on-line díky programu Maserati Connect a nabízí kompletní škálu služeb zjednodušujících používání vozu.
Vozy Ghibli a Quattroporte Trofeo se budou vyrábět v závodě Avvocato Giovanni Agnelli Plant (AGAP) v turínském Grugliascu a vůz Lavente Trofeo v turínském závodě Mirafiori.
Objem -cm³, výkon k/min, Toč.moment – Nm/min, rychlost – km/h, zrychlení 0-100 km/h s, kombin.spotřeba – l/100 km, rozměry - mm
Maserati 11.8.2020
Srdcem vozů Ghibli a Quattroporte Trofeo je motor 3,8l V8 twin turbo s výkonem 580 k při 6250 otáčkách a točivém momentu 730 Nm.
Motor, který už odhalil veškerou svou sílu u vozů Levante Trofeo, se vyrábí v závodě Ferrari v Maranellu dle specifikací značky Maserati a byl modifikován a vyvinut tak, aby podával stejně působivý výkon jako automobily s motorem umístěným vzadu.
Pro model Ghibli je motor V8 sice novinkou, ale v minulosti jsme ho už použili pro vozy Quattroporte GTS ve verzi s výkonem 530 k. Dnes je motor V8 s výkonem 580 k dostupný ve vozech Ghibli, Quattroporte a Levante* Trofeo v souladu s normami pro spotřebu paliva a emise.
Ghibli a Quattroporte Trofeo se mohou pyšnit tím, že jsou dosud nejrychlejšími sedany Maserati a dosahují nejvyšší rychlosti 326 km/h. Maximální rychlost vozu Levante Trofeo je 302 km/h.
Stejně jako Levante Trofeo jsou i nové vozy Ghibli a Quattroporte Trofeo vybaveny systémem IVC (Integrated Vehicle Control) se specifickým nastavením zaručujícím vylepšenou dynamiku řízení, větší aktivní bezpečnost a ještě úžasnější výkon. Sedany mají tlačítko Corsa, kterým můžete nastavit ještě sportovnější styl řízení. Obsahují také funkci Launch Control, která se poprvé objevila u modelu Levante Trofeo. Funkce dává průchod veškeré síle motoru vozu, dodává mu dechberoucí výkon a autentický zážitek z řízení vozů Maserati.
Vozy Maserati jsou neomylně rozpoznatelné díky zvuku svého motoru, ovšem kolekce Trofeo nyní bude ještě nepřehlédnutelnější díky svému vzhledu a speciálním stylovým prvkům, které charakterizují tyto vysoce výkonné modely. Mezi ty patří přední mřížka chladiče s dvojitými vertikálními lamelami v odstínu Black Piano, přední vstupy vzduchu a části zadního nárazníku z uhlíkového vlákna, které dodávají vozu ještě agresivnější vzhled.
Celou kolekci Trofeo odlišují od ostatních vozů červené detaily charakteristické pro spodní profily bočních výdechů vzduchu a blesk ve znaku trojzubce na C sloupcích.
Zásadní změny jsou i v zadní části vozu, kde se nachází světla se zcela novým designem s profilem připomínajícím bumerang. Inspirací pro ně byl vůz 3200 GT a koncept vozu Alfieri.
Vůz Ghibli Trofeo má novou i kapotu, která se stejně jako Levante Trofeo vyznačuje dvěma agresivními vzduchovými výdechy pro lepší chlazení.
Vozy Ghibli a Quattroporte Trofeo jsou vybaveny 21” hliníkovými koly Orione. 22” kola Orione jsou dostupná pro model Levante Trofeo.
Výbavu charakteristickou pro verzi Trofeo lze nalézt i v interiéru, kde se nachází nový systém infotainmentu s exkluzivním rozhraním, které se zobrazí při nastartování auta. Na opěrkách hlavy je pak vyšitý znak Trofeo. Exkluzivní podobu má i čalounění interiéru, které je z přírodní zrnité kůže Pieno Fiore.
Asistenční systém ADAS byl vylepšen tak, že zahrnujte nové funkce a díky funkci Active Driving Assist lze nyní na městských silnicích a běžných dálnicích aktivovat asistenci řízení.
Nové technologie se objevily i v systému MIA (Maserati Intelligent Assistant), multimediální obrazovce s vylepšeným rozlišením a novou větší velikosti 10,1” u vozů Ghibli Trofeo a Quattroporte Trofeo. U vozu Levante má displey původní velikost 8,4”, ale vylepšené rozlišení a grafiku. Kromě toho je nová kolekce vozů řady Trofeo vždy on-line díky programu Maserati Connect a nabízí kompletní škálu služeb zjednodušujících používání vozu.
Vozy Ghibli a Quattroporte Trofeo se budou vyrábět v závodě Avvocato Giovanni Agnelli Plant (AGAP) v turínském Grugliascu a vůz Lavente Trofeo v turínském závodě Mirafiori.
Model Trofeo | Levante | Ghibli | Quattroporte |
Objem | 3799 | 3799 | 3799 |
Výkon | 580/6250 | 580/6250 | 580/6250 |
Toč.moment | 730/3350-5000 | 730/2250-5000 | 730/2250-5000 |
Pohon | Q4 | zadní | zadní |
Rychlost | 302 | 326 | 326 |
Zrychlení | 4,1 | 4,3 | 4,5 |
Spotřeba | 13,2-13,7 | 12,3-12,6 | 12,2-12,5 |
Rozměry | 5003x1968x1679 | 4971x1945x1461 | 5262x1948x1481 |
Rozvor | 2170 | 1969 | 2000 |
Objem -cm³, výkon k/min, Toč.moment – Nm/min, rychlost – km/h, zrychlení 0-100 km/h s, kombin.spotřeba – l/100 km, rozměry - mm
Maserati 11.8.2020
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout