Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Maserati MC20 - nový supersport s výkonem 630 k

Značka Maserati vstupuje do nové éry s novým supersportovním vozem MC20, který kombinuje výkon, sportovní charakter a luxus v jedinečném stylu Maserati. Nový vůz MC20 (MC je zkratkou Maserati Corse a 20 označuje rok 2020, tedy rok jeho premiéry a zahájení nové éry značky)

Je to vůz s neuvěřitelnou aerodynamikou a sportovním duchem, jehož srdcem je nový motor V6 Nettuno s výkonem 630 k, točivým momentem 730 Nm, zrychlením z 0 na 100 km/h za méně než 2,9 vteřiny a maximální rychlostí přes 325 km/h. Tento motor je po více než 20 letech první vlastní pohonnou jednotkou značky Maserati.

MC20 je extrémně lehký vůz váží méně než 1500 kg (pohotovostní hmotnost) a díky výkonu má ve své třídě nejlepší poměr hmotnost/výkon – pouze 2,33 kg/k. Tohoto rekordu značka dosáhla díky výběru vysoce kvalitních materiálů, využití veškerého potenciálu karbonových vláken v kombinaci s pohodlím bez kompromisů.

Nettuno, první motor v této nové kapitole historie značky s trojzubcem ve znaku, je twin-turbo motor V6 vyvinutý pro vůz MC20. Jedná se o technologickou perlu, která už získala mezinárodní patent a její technologie MTC (Maserati Twin Combustion) je přelomovým zážehovým systémem vyvinutým přímo značkou Maserati.

Lze říct, že výsledkem projektu je vůz, který znamená revoluci v italské excelenci. Vůz MC20 byl navržen v Modeně a bude se vyrábět v závodě Viale Ciro Menotti, kde se modely s trojzubcem v logu vyrábí už více než 80 let. Nová výrobní linka postavená v prostorách historického závodu, kde se až do listopadu 2019 vyráběly modely GranTurismo a GranCabrio, je nyní plně připravená ke spuštění výroby. Součástí prostor je i nová lakovna s inovativními technologiemi přátelskými k životnímu prostředí. Motor Nettuno se pak bude vyrábět v Modeně v nově vybudované laboratoři Maserati Engine Lab.

Na návrhu MC20 značka Maserati pracovala zhruba 24 měsíců a od začátku byl do vývoje zapojen tým techniků z laboratoře Maserati Innovation Lab, odborníci z Maserati Engine Lab a designéři s Maserati Style Centre.

Sytém vývoje dynamiky virtuálního vozu, jehož součástí je jeden z nejpokročilejších simulátorů dynamiky na světě, byl vyvinut přímo v laboratoři Maserati Innovation Lab a vychází z komplexního matematického modelu s názvem Virtual Car. Tato metoda umožnila provést 97 % dynamických zkoušek a optimalizovala dobu potřebnou k vývoji. Vůz byl poté doladěn v souladu s nejlepší tradicí Maserati a byl za všech možných podmínek důkladně otestován na testovacím okruhu i na silnici.

Průvodním tématem designu vozu MC20 byla historická identita značky s veškerou její elegancí, výkonem a pohodlím, kterou má ve svých genech. Zaměření na výkon vedlo k vytvoření konceptu vozu se zřetelnou osobností a jedinečnými nezaměnitelnými tvary.
Dveře „motýlího“ typu jsou nejen překrásné, ale i funkční, protože zlepšují ergonomii vozu a umožňují optimální vystupování a nastupování do kabiny vozu.

Vývoj aerodynamiky vozu zabral více než dva tisíce hodin strávených ve větrném tunelu Dallara a zabral více než tisíc simulací CFD (Computational Fluid Dynamics – počítačová mechanika tekutin), díky kterým mohlo vzniknout ryze umělecké dílo. Výsledkem je vůz s hladkými tvary, který nemá žádné pohyblivé příslušenství kromě diskrétního zadního spojleru. Ten zlepšuje přítlak vozu MC20, aniž by mu ubíral cokoli z jeho krásy. CX je pod 0,38.
Vůz MC20 je navržen tak, aby se mohl vyrábět ve verzi kupé i ve verzi kabriolet a na plně elektrický pohon.

Po usednutí do kabiny vozu je řidič vždy v centru a jeho zážitek z jízdy sportovním vozem nesmí nic rušit. Každý komponent proto má svůj účel a je zaměřený na řidiče. Jednoduché tvary, velmi ostré hrany a minimální rozptýlení. Dvě 10″ obrazovky – jedna pro kokpit a druhá pro Maserati Multimedia System (MIA). Jednoduchost je zároveň ústřední myšlenkou centrální konzole potažené uhlíkovým vláknem, která má jen několik prvků: bezdrátovou nabíječku na mobilní telefon, přepínač režimu jízdy (GT, Mokro, Sport, Corsa a pátý režim ESC Off, který deaktivuje stabilizační asistenty), dvě tlačítka pro volbu rychlosti, ovládání oken, ovládání multimediálního systému a praktický úložný prostor pod opěrkou ruky. Veškeré další ovladače jsou na volantu, kde se tlačítko zapalování nachází na levé straně a tlačítko pro rozjezd na pravé straně.

Společnost Maserati také vyvinula šest nových barev, které budou při uvedení vozu MC20 na trh podtrhovat jeho charakter: Bianco Audace, Giallo Genio, Rosso Vincente, Blu Infinito, Nero Enigma a Grigio Mistero. Každá z nich byla formulována, navržena a vyvinuta exkluzivně pro tento vůz a všechny barvy spojují důležitá témata: silný odkaz na heslo Made in Italy (Vyrobeno v Itálii), na italskou identitu, zemi a tradici Maserati.

Je zde také vizuální i koncepční odkaz na vůz MC12, který v roce 2004 zahájil návrat značky Maserati k automobilovým závodům. Stejně jako jeho předchůdce se vůz MC20, jehož závodní duše je zřejmá už z jeho názvu, hodlá vrátit do světa závodů.

Spuštění výroby je plánováno na konec letošního roku a objednávky na vozy bude společnost přijímat od 9. září, kdy bude mít automobil svou světovou premiéru.






Základní technické údaje


Motor: zážehový přeplňovaný vidlicový šestiválec, 90
Objem: 3000 cm³
Výkon: 630 k při 7500/min
Točivý moment: 730 Nm při 3000-5500/min
Kompéersní poměr: 11:1
Zážehový system: MTC , dvojité zapalování s pasivní předkomorou
Palivový system: přímé vstřikování 350 bar + portové vstřik.6 bar
Systém časování: dvojitý vačkový hřídel v hlavě s variabilním čas.ventilů
Převodovka: osmistupňová DCT
Pohon: Pohon zadních kol se zadním mechanickým diferenciálem s omezenou svorností (možnost elektronického diferenciálu)
Brzdy vpředu: Odvětrávané kotouče 345×28 mm (možnost CCM – karbon keramického – disku 390×36)
Brzdy vzadu: Odvětrávané kotouče 350×27 mm (možnost CCM – karbon keramického – disku 360×28)
Pneumatiky vpředu/vzadu: Přední 245/35 ZR 20 / Zadní 305/30 ZR 20
Rychlost: 325 km/h
Zrychlení: 0-100 km/h: 2,9 s
Zrychlení: 0-200 km(/h: 8,0 s
Kombi.spotřeba: 11,9 l/100 km
Rozměry: 4669×1965×1221
Rozvor: 2700 mm
Poh.hmotnost: 1500 kg




Maserati 10.9.2020

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar