Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Maserati Grecale SUV ve světové premiéře

Nové Maserati Grecale je ztělesněním vyváženosti mezi všestranností, elegancí, výkonem a inovativností, a garantuje současně vynikající výkony, pohodlí i bezpečnost. Tyto vlastnosti se snoubí se solidními terénními schopnostmi a nekompromisním požitkem z řízení.

Nové SUV, vyvinuté v modenské Maserati Innovation Lab, se vyrábí v závodě v Cassinu.

Maserati Grecale je samostatnou řadou ve své třídě, nejkomplexnější v historii značky s trojzubcem. K dispozici je extrémně široká nabídka motorů: konvenční spalovací motor, hybridní ústrojí a v příštím roce i první plně elektrické SUV v historii Maserati.


Při uvedení na trh budou představeny tři verze:

GT (hnědý), se čtyřválcovým motorem s mild hybridním ústrojím s výkonem 300 k;

Modena (šedý), se čtyřválcem s mild hybridem o výkonu 330 k

Trofeo (žlutý) s benzínovým šestiválcem 3,0L V6 s výkonem 530 k který je odvozen od motoru Nettuno zabudovaného do Maserati MC20.



Celou nabídku završí Grecale Folgore, 100% elektrická verze s 400V technologií.

SUV vyniká prostorností a pohodlím a může se pochlubit celou řadou vlastností, v nichž je nejlepší ve své třídě. Ty zahrnují vnitřní prostor, řízení, ovladatelnost, zrychlení (0-100 km/h za 3,8 s – v případě verze Trofeo), maximální rychlost (285 km/h – u verze Trofeo), kvalita ozvučení a rozsáhlé použití ušlechtilých materiálů, jako je dřevo, uhlíková vlákna a kůže.

Důležitým faktorem jsou i rozměry vozu: Grecale ve verzi GT má délku 4846 mm, rozvor kol 2901 mm, výšku 1670 mm, šířku 2163 mm (včetně bočních zrcátek) a rozchod zadních kol 1948 mm (u verze Trofeo ještě větší).

Design automobilu zahrnuje nový vizuální symbol Maserati, který je charakteristickým znakem všech nových modelů počínaje MC20. Přední část obsahuje nízkou a impozantní mřížku chladiče. Z profilu zaujme kontrast mezi čistotou a technikou, splývavá karosérie charakterizovaná oblými vizuálními formami doplněná o technické komponenty a zvýrazněná využitím uhlíkových vláken. Zadní světla ve tvaru bumerangu jsou inspirována modelem 3200 GT navrženým slavným designérem Giugiarem a začleněna jsou do lichoběžníkové linky, která je ještě zvýrazněna kupé tvarem kabiny a jejím zakončením připomínajícím sportovní vozy.
Interiér je vybaven tradiční přístrojovou deskou Maserati. Ta je poprvé digitální a plní roli spolehlivého asistenta díky hlasovému ovládání.

Všechno je dotykové, s extrémní estetickou čistotou. Technologie se ovládají pomocí displejů: je zde velký 12,3” střední displej, v Maserati dosud nejrozměrnější, další 8,8” displej s dalšími ovládacími prvky a třetí dotykový displej pro cestující na zadních sedadlech.

K ovládání multimédií ve voze slouží moderní multimediální systém Maserati Intelligent Assistant (MIA), a služba Maserati Connect.
Ozvučení interiéru je dovedeno k absolutnímu vrcholu díky komplexnímu zvukovému prožitku zajištěnému typickým burácením motoru Maserati a hypnotizujícím zvukovým systémem Sonus Faber 3D. Zvukový systém Sonus Faber – který je standardně dodáván s výbavou Premium – zahrnuje 14 reproduktorů nebo až 21 reproduktorů ve verzi s výbavou High Premium.

Dynamický komfort a požitek z řízení díky zajišťuje nový systém Vehicle Dynamic Control Module (VDCM) vyvinutým ze 100 % firmou Maserati a poskytujícím 360° kontrolu nad vozidlem. Tuto kompletní kontrolu umožňují jasně rozlišené REŽIMY JÍZDY: COMFORT, GT, SPORT, CORSA (pouze Trofeo) a OFF-ROAD.


Maserati 23.3.2022

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar