Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Subaru akcni nabidky
Alcar - Konfigurátor kol

Maserati Ghibli - jeden vůz, dva charaktery

U příležitosti výstavy historických i soudobých automobilů Maserati v pankráckých Arkádách připravil dovozce těchto do republiky Scuderia Praha prezentaci faceliftovaného modelu Maserati Ghibli, který se také mohou návštěvníci nyní prohlédnout.

Čtyři roky po úspěšném uvedení na mezinárodní trh se Maserati Ghibli dočkalo modernizace s úpravou vzhledu, která respektuje originální tvary původního vozu, a zdůrazňuje jeho eleganci a sportovní styl.


Od roku 2014 se pro sportovní sedan rozhodlo více než 70 000 zákazníků ze 70 zemí světa, čímž se Ghibli stalo nejprodávanějším modelem ve více než stoleté historii značky. A nikoli náhodou: vděčí za to dobrému základu, který přebírá od špičkového vozu Quattroporte.


Na stejném podvozku s podélně uloženým motorem a pohonem zadních nebo všech kol je Ghibli o 293 mm kratší a o 50 kg lehčí. Kromě ideálního vyvážení a pečlivě naladěného sportovního podvozku se standardně montovaným diferenciálem s omezenou svorností (LSD) se může pochlubit moderními asistenčními systémy.


Od modelového roku 2018 přebírá Ghibli dva výbavové stupně: GranLusso a GranSport. K dispozici jsou pro celou modelovou řadu, od výchozího šestiválce ve verzi Ghibli (350 k) přes Diesel až po špičkové S a S Q4. Nová provedení se na pohled liší díky originálnímu provedení předního a zadního nárazníku. Změny vedly k pokles hodnoty cx z původních 0,31 na 0,29.


Všechny benzinové motory se vyrábějí v továrně Ferrari v Maranellu. Výchozí šestiválec Twin Turbo, plnící normu Euro 6, je již od základu vybaven systémem Start-Stop a osmistupňovou samočinnou převodovkou ZF. Špičkové provedení S a S Q4 si výkonově polepší na 430 k, točivý moment vrcholí hodnotou 580 Nm, to je o 20 k a 30 Nm více než dosud.
Vznětový šestiválec má díky unikátní konstrukci, navržené Maserati ve spojení s firmou VM Motori, také jeden z nejvyšších výkonů ve své třídě: 275 k. Díky tomu i nejúspornější varianta vyvine 250 km/h. (Do ČR se nedováží)
Modely Ghibli a Quattroporte jsou první vozy Maserati s pokrokovým stabilizačním systémem IVC (Integrated Vehicle Control), který předchází problémům se stabilitou, místo aby je korigoval až během smyku.
Další novinkou je elektrický posilovač řízení (EPS). Ten zlepšuje ovladatelnost i komfort díky tomu, že dokáže účinněji spolupracovat s palubní elektronikou, lépe podporuje jízdní režimy a umožňuje využít funkce nových asistenčních systémů Advanced Driving Assistance Systems (ADAS).


ADAS je soubor asistentů a technologií, které se dodávají na přání a představují významný krok směrem k částečně autonomní jízdě. Soubor zahrnuje systém Highway Assist zajišťující asistovanou jízdu po dálnicích, Active Blind Spot Assist eliminující slepý úhel, Lane Keeping Assist pro automatické udržování vozu v jízdním pruhu a čtení dopravních značek Traffic Sign Recognition.


Například systém Highway Assist funguje v rychlostech do 145 km/h, pokud je aktivován adaptivní tempomat ACC. Snižuje únavu řidiče na dlouhých trasách tím, že hlídá nejen stanovenou rychlost a bezpečný odstup od pomaleji jedoucích vozidel, ale také udržuje vůz uprostřed jízdního pruhu. Highway Assist (HAS) však současně hlídá, aby řidič měl za všech okolností ruce na volantu, bez této podmínky se funkce HAS vypne. Řidič také může kdykoli sám změnit směr nebo rychlost.


Systém pro udržování vozu v pruzích (Lane Keeping Assist) představuje proti dosavadnímu systému varujícímu před opuštěním pruhu (Lane Departure Warning) také vylepšení. Zatímco ve voze v modelovém roce 2017 byl řidič jen varován, nyní je akustická výstraha nahrazena vibrací, a pokud si to řidič zvolí v menu palubního počítače, také automatickým zásahem do řízení, který mírným natočením volantu pomáhá vrátit automobil do požadovaného směru.
Základní provedení modelu Ghibli a nové Ghibli GranLusso sdílejí stejné tvary, zato Ghibli GranSport se odlišuje exteriérovými prvky sportovnějšího charakteru. Přední nárazník s výrazným vstupem vzduchu je inspirovaný konceptem Alfieri, a přestože světlomety mají stejný tvar jako dříve, GranLusso a GranSport dostaly nejmodernější techniku: adaptivní zdroj full LED. Základní provedení využívá osvědčené bixenony.
Provedení GranLusso, zaměřené na luxus, eleganci a pohodlí, využívá špičkové materiály a noblesní doplňky, což zdůrazńují chromované prvky na předním nárazníku, černé brzdové třmeny a litá 19“ kola Poseidone. Interiér s materiály od prestižní módní značky Ermenegildo Zegna používá ve velkém jemné hedvábí a prokazuje typicky italský smysl pro detail a řemeslnou zručnost.


Naproti tomu Ghibli GranSport se nechává naplno inspirovat druhou tradiční hodnotou značky Maserati, kterou je motorsport. Odkaz mnoha vítězných vozů s trojzubcem ve znaku je znát z černě lakovaných doplňků na nárazníku, červených třmenů brzd nebo leštěných 20“ kol Urano.


Verze s výkonem 430 k stojí 81 000 eur bez DPH, slabší 275 k je za 66 000 eur bez DPH.


Základní technické údaje
Motorzážehový přeplňovaný V6
Objem (cm³)29792979
Výkon kW(k)/min257(350)/5500316(430)/5750
Točivý moment Nm/min500/4500580/2250-4000
Rychlost km/h267286
Zrychlení 0-100 km/h (s)5,54,9
Kombin.spotřeba l/100 km8,99,6
Rozměry4971 x 1945 x 1461 mm
Rozvor2998 mm


Dole na snímcích model Ghibli I SS (červený) a Ghibli II (modrý)




JL 18.9.2017

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout
Milotec logo


© 2019 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar