Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

MINI prochází modernizací všech verzí

Nové MINI, MINI Clubman a MINI Cabrio se začnou prodávat 18. září a ve svém segmentu poskytnou širokou nabídku různých provedení, ale také osobitý styl a charakter. Nové vznětové motory jsou zárukou pověstného zátahu, avšak při nižší spotřebě paliva a doplňují omlazené zážehové motory.

Změny vzhledu mají zvýraznit sportovní potenciál. Nový tvar předního nárazníku minimalizuje riziko poranění chodce nebo cyklisty při srážce. Ohraničení hlavních i mlhových světel je markantnější, což platí také o nasávacím otvoru ve spodní části nárazníku. Modely MINI a MINI Cooper opticky rozšiřuje černá horizontální příčka tohoto otvoru. Modely MINI Cooper
Pro zvýraznění individuality mohou být modely MINI John Cooper Works vybaveny střechou a kryty vnějších zpětných zrcátek v červené barvě Chili Red. Interiér extrémně sportovního modelu, poháněného čtyřválcem 155 kW/211 k, se vyznačuje specifickými černými sedadly s kontrastním červeným prošíváním a dekoračními prvky v červené barvě Chili Red.
Modely přicházejí s rozšířenými možnostmi individualizace. K dispozici je nyní více možností čalounění, barev interiéru, dekoračních výplní, ale i známý program Colour Line. Novinkou jsou designérské edice Rally, Classi a Scene, každá z nich obsahuje pečlivě sladěnou barvu karoserie a barvu střechy, design kol, barvu interiéru, druh čalounění, dekorační lišty.
Nabídka začíná modelem MINI One s výkonem 55 kW/75 k a je završena modelem Cooper S nabízejícím 135 kW/184 k. Rodinu rozšiřuje dvojice nových provedení: MINI One D Clubman a MINI Cooper D Cabrio.
Jemné změny vzhledu provedení na MINI, MINI Clubman a MINI Cabrio posilují sportovní charakter. Zvýrazněn byl např. otvor pro chladicí vzduch ve spodní části nárazníku, který je u MINI Cooper S akcentován samostatnými otvory pro vstup vzduchu k brzdám. Nové provedení mají také zadní LED světla nebo zvýrazněné boční směrovky.
Exkluzivní a moderní interiér je výsledkem spojení mimořádně kvalitních materiálů. Novinkou jsou ergonomicky optimalizované ovladače audiosystému a klimatizace, i nové možnosti pro individualizaci.
Rozšířená nabídka výbavy na přání zahrnuje mj. adaptivní světlomety, které mohou být doplněné xenonovými světly. Součástí audiosystémů, případně navigace může být balíček funkcí MINI Connected. Jedná se o plnou integraci telefonu Apple iPhone do systému vozu, jehož většinu funkcí lze obsluhovat tlačítky na volantu nebo joystickem na přístrojové desce.


Vznětové motory

Čtyřválec 1,6 litru byl vyvinut s využitím nejnovějších technologií a zkušeností BMW Group. Poměr vrtání a zdvihu je stejný jako u větších čtyřválců 2,0 l používaných v BMW. Samozřejmostí je přímé vstřikování common-rail spojené s turbodmychadlem s variabilními lopatkami.Turbodieselu modelu MINI Cooper D dosahuje výkonu 82 kW/112 k při 4000/min a točivého momentu 270 Nm v rozpětí 1750 až 2250/min. Zrychlení z klidu na 100 km/h je 9,7 s a nejvyšší rychlost 197 km/h. Kombinovaná spotřeba činí 3,8 l/100 km. Nový vznětový motor se poprvé dostává také do otevřené karosářské verze MINI Cooper D Cabrio (0–100 km/h za 10,3 s, 194 km/h, kombin.spotřeba 4,0 l/100 km).


MINI One D

Nový turbodiesel modelu MINI One D disponuje výkonem 66 kW/90 k při 4000/min a točivým momentem 215 Nm/1750 a 2500/min. Z klidu na 100 km/h zrychlí za 11,4 s a dosáhne rychlosti 184 km/h. Všechny tyto parametry překonávají jeho předchůdce, což platí také o spotřebě 3,8 l/100 km.
Na účinném snížení spotřeby má kromě moderních motorů podíl také aplikace technologického balíčku MINIMALISM. V závislosti na konkrétním modelu se jedná především o systém rekuperace kinetické energie, funkci Auto Start/Stop, ukazatel optimálního řazení, elektromechanický posilovač řízení (EPS) a parametricky řízené příslušenství motoru. Samozřejmostí je u všech modelů také dále optimalizovaná šestistupňová manuální převodovka.


Zážehové motory

Na jaře bylo portfolio zážehových motorů 1.6 kompletně vyměněno a je tvořeno trojicí modelů:
MINI One s výkony 55 kW/75 k a 72 kW/98 k
MINI Cooper s 90 kW/122 k
MINI Cooper S, 135 kW/184 k.


Všechny jsou vybaveny variabilním ventilovým rozvodem Valvetronic. V modelech Cooper S, Cooper S Clubman a Cooper S Cabrio se variabilní rozvod kombinuje s přímým vstřikováním paliva a dvoukomorovým turbodmychadlem Twin-Scroll. Jedná se tak o nejúspornější motor své výkonové třídy. MINI Cooper S dokáže z klidu na 100 km/h zrychlit za 7,0 s při kombinované spotřebě jen 5,8 l/100 km.
MINI One MINIMALIST se vyznačuje spotřebou paliva 5,1 l/100 km a dodává se s dvojicí motorů 55 kW/75 k a 72 kW/98 k. Součástí technologií MINIMALISM je rekuperace kinetické energie, elektromechanický posilovač řízení, funkce Auto Start/Stop, ukazatel optimálního řazení i novinka v podobě tepelné izolace motoru.
Nové řešení zpomaluje chladnutí motoru, takže se po opětovném nastartování rychleji dostane na pracovní teplotu, při níž má minimální třecí ztráty. Spotřeba paliva je díky zapouzdření motoru a zejména díky jeho rychlejšímu zahřívání v úvodních fázích výrazně menší. Zapouzdření spočívá v utěsnění motorového prostoru svrchu pomocí kapoty, na bocích, ale také v příčce oddělující motor a prostor pro posádku.


JL, 30.6.2010





Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Prague Car Festival
Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar