Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

MINI Paceman Concept na autosalonu v Detroitu

Na detroitském autosalonu NAIAS 2011 od 10. do 23. ledna představí značka MINI ve světové premiéře nekonvenční koncepční vůz MINI Paceman Concept, který s rozměry modelu Countryman vytváří novou kategorii vozidel.

Koncepční vůz MINI Paceman je moderním crossoverem, řadícím se do segmentu malých vozů. Přestože se vyznačuje výrazem přídě známým z ostatních modelů MINI, působí zcela osobitě. Tvar masky chladiče, stejně jako světlomety s chromovaným rámečkem v základních konturách, odpovídají Cooperu S Countryman. Další kultivovaně řešené otvory ve spodní části předního nárazníku přivádějí více vzduchu především k brzdám. Zřejmé je posunutí mlhovek až k vnějším okrajům širokého otvoru v předním nárazníku. Sportovní výraz dodávají šikmé designérské prvky v předních blatnících, zahrnující blikače a otvory pro odvětrání motorového prostoru.
Dynamiku zajišťují specificky lakovaná 19“ litá kola, opticky zvýrazněné lemy blatníků, ale především výrazně jemná linie pontonu karoserie, oddělující její spodní části od prosklení interiéru a střechy. Čtyřmístný vůz měří na délku 4110 mm, je široký 1789 mm a vysoký 1541 mm. Pro značku MINI typický velký rozvor náprav a velmi krátké převisy jsou ideálním základem pro celkově dynamický výraz.
Také vnitřní prostor se nese v typickém designu MINI a vyznačuje se propojením individualizace, praktičnosti a prémiové kvality. Pro koncept je typické kontrastní lakování středových výdechů ventilace, centrálního rychloměru a okolí řadicí páky. Úzký středový panel přístrojové desky zajišťuje dostatek prostoru pro cestující a současně přechází do unikátní centrální konzole Centre Rail, propojující přední a zadní část interiéru. Samostatná zadní sedadla nabízejí stejný komfort jako sedadla vpředu.
Koncepční je vybaven zážehovým čtyřválcem 1.6 s dvoukomorovým turbodmychadlem Twin-Scroll s výkonem 155 kW/211 k a točivým momentem 260 Nm (krátkodobě 280 Nm).
Jelikož technickým základem je Countryman, může být novinka vybavena stálým pohonem všech kol ALL4. Jedná se o elektromagneticky řízený systém umístěný před zadním diferenciálem, který umožňuje variabilní rozdělení točivého momentu motoru mezi nápravy. Při běžné jízdě může k zadním kolům putovat až 50 % síly motoru, v extrémních situacích to však může být až 100 %.
Základem podmanivých jízdních vlastností je charakteristické řešení podvozku, typické pro všechny MINI. Jedná se o spojení vzpěr McPherson se spodními rameny, elektrického posilovače řízení s degresivním účinkem v závislosti na rychlosti a především zadní víceprvkové nápravy.


J.L, 6.1.2011

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Prague Car Festival
Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar