MINI Paceman Concept na autosalonu v Detroitu
Na detroitském autosalonu NAIAS 2011 od 10. do 23. ledna představí značka MINI ve světové premiéře nekonvenční koncepční vůz MINI Paceman Concept, který s rozměry modelu Countryman vytváří novou kategorii vozidel.
Koncepční vůz MINI Paceman je moderním crossoverem, řadícím se do segmentu malých vozů. Přestože se vyznačuje výrazem přídě známým z ostatních modelů MINI, působí zcela osobitě. Tvar masky chladiče, stejně jako světlomety s chromovaným rámečkem v základních konturách, odpovídají Cooperu S Countryman. Další kultivovaně řešené otvory ve spodní části předního nárazníku přivádějí více vzduchu především k brzdám. Zřejmé je posunutí mlhovek až k vnějším okrajům širokého otvoru v předním nárazníku. Sportovní výraz dodávají šikmé designérské prvky v předních blatnících, zahrnující blikače a otvory pro odvětrání motorového prostoru.
Dynamiku zajišťují specificky lakovaná 19“ litá kola, opticky zvýrazněné lemy blatníků, ale především výrazně jemná linie pontonu karoserie, oddělující její spodní části od prosklení interiéru a střechy. Čtyřmístný vůz měří na délku 4110 mm, je široký 1789 mm a vysoký 1541 mm. Pro značku MINI typický velký rozvor náprav a velmi krátké převisy jsou ideálním základem pro celkově dynamický výraz.
Také vnitřní prostor se nese v typickém designu MINI a vyznačuje se propojením individualizace, praktičnosti a prémiové kvality. Pro koncept je typické kontrastní lakování středových výdechů ventilace, centrálního rychloměru a okolí řadicí páky. Úzký středový panel přístrojové desky zajišťuje dostatek prostoru pro cestující a současně přechází do unikátní centrální konzole Centre Rail, propojující přední a zadní část interiéru. Samostatná zadní sedadla nabízejí stejný komfort jako sedadla vpředu.
Koncepční je vybaven zážehovým čtyřválcem 1.6 s dvoukomorovým turbodmychadlem Twin-Scroll s výkonem 155 kW/211 k a točivým momentem 260 Nm (krátkodobě 280 Nm).
Jelikož technickým základem je Countryman, může být novinka vybavena stálým pohonem všech kol ALL4. Jedná se o elektromagneticky řízený systém umístěný před zadním diferenciálem, který umožňuje variabilní rozdělení točivého momentu motoru mezi nápravy. Při běžné jízdě může k zadním kolům putovat až 50 % síly motoru, v extrémních situacích to však může být až 100 %.
Základem podmanivých jízdních vlastností je charakteristické řešení podvozku, typické pro všechny MINI. Jedná se o spojení vzpěr McPherson se spodními rameny, elektrického posilovače řízení s degresivním účinkem v závislosti na rychlosti a především zadní víceprvkové nápravy.
J.L, 6.1.2011
Dynamiku zajišťují specificky lakovaná 19“ litá kola, opticky zvýrazněné lemy blatníků, ale především výrazně jemná linie pontonu karoserie, oddělující její spodní části od prosklení interiéru a střechy. Čtyřmístný vůz měří na délku 4110 mm, je široký 1789 mm a vysoký 1541 mm. Pro značku MINI typický velký rozvor náprav a velmi krátké převisy jsou ideálním základem pro celkově dynamický výraz.
Také vnitřní prostor se nese v typickém designu MINI a vyznačuje se propojením individualizace, praktičnosti a prémiové kvality. Pro koncept je typické kontrastní lakování středových výdechů ventilace, centrálního rychloměru a okolí řadicí páky. Úzký středový panel přístrojové desky zajišťuje dostatek prostoru pro cestující a současně přechází do unikátní centrální konzole Centre Rail, propojující přední a zadní část interiéru. Samostatná zadní sedadla nabízejí stejný komfort jako sedadla vpředu.
Koncepční je vybaven zážehovým čtyřválcem 1.6 s dvoukomorovým turbodmychadlem Twin-Scroll s výkonem 155 kW/211 k a točivým momentem 260 Nm (krátkodobě 280 Nm).
Jelikož technickým základem je Countryman, může být novinka vybavena stálým pohonem všech kol ALL4. Jedná se o elektromagneticky řízený systém umístěný před zadním diferenciálem, který umožňuje variabilní rozdělení točivého momentu motoru mezi nápravy. Při běžné jízdě může k zadním kolům putovat až 50 % síly motoru, v extrémních situacích to však může být až 100 %.
Základem podmanivých jízdních vlastností je charakteristické řešení podvozku, typické pro všechny MINI. Jedná se o spojení vzpěr McPherson se spodními rameny, elektrického posilovače řízení s degresivním účinkem v závislosti na rychlosti a především zadní víceprvkové nápravy.
J.L, 6.1.2011
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout