Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

MINI Countryman v novém vydání

První MINI se čtyřmi dveřmi, rozměrným víkem zavazadlového prostoru, pěti sedadly a na přání dodávaným pohonem všech kol posiluje náskok značky v segmentu kompaktních prémiových vozů.

V kombinaci s pohonem všech kol ALL4 jsou všechny optické ochranné prvky pro přední a zadní nárazník a oblasti prahů zahrnuty v základní výbavě (výjimka: MINI John Cooper Works Countryman). To odpovídá také důrazu na světlou výšku a naznačuje jeho předurčení k potěšení z jízdy i mimo vozovky se zpevněným povrchem.

Další novinkou jsou na přání dodávané mlhové světlomety LED s parkovacími a denními světly z LED, které jsou k dispozici vůbec poprvé. Tato světla zlepšují viditelnost za mlhy, jejich základem jsou tři jednotky LED uspořádané vodorovně ve středu svítilny a svítící přes celý povrch světlometu. Denní světla mají podobu zářících prstenců složených z 15 jednotek LED.
Kompaktní prémiový model nabízí standardně pět sedadel a kolejnici MINI Center Rail, vestavěnou mezi sedadly řidiče a spolujezdce. Nabízí komfortní jízdu nejen v náročném terénu, ale také na dlouhé vzdálenosti. Možnost zvětšení zavazadlového prostoru z 350 až na 1170 l přináší více místa pro zavazadla, objemnější sportovní vybavení nebo jiné předměty potřebné pro různé volnočasové aktivity. Za tímto účelem lze zadní sedadla podélně posouvat až o 13 cm, buď společně, nebo samostatně v dělení 40 : 60. Zároveň je možné upravovat sklon sedadel a jejich opěradla sklápět v dělení 40 : 20 : 40.

Všechny zážehové a vznětové motory bez výjimky plní požadavky emisní normy EU6. Vysoce hospodárné čtyřválcové pohonné jednotky a rozšíření technologie MINIMALISM navíc zajišťují ještě příznivější vyvážení mezi potěšením z jízdy a spotřebou paliva. Mezi vylepšení patří optimalizované proudění vzduchu v oblasti podvozku, ložiska v kolech se sníženým třením a pneumatiky se sníženým valivým odporem.
V MINI Cooper S Countryman použitý čtyřválcový zážehový motor s dvoukomorovým turbodmychadlem twin-scroll, přímým vstřikováním a variabilním ovládáním ventilů posílil o 5 kW na 140 kW (190 k). Díky tomu se zkrátila doba potřebná pro zrychlení z 0 na 100 km/h o 0,1 na 7,5 s, přičemž pružné zrychlení z 80 na 120 km/h na pátý stupeň proběhne již za 8,4 s (o 0,2 s dříve než dosud) a nejvyšší rychlost narostla o 3 km/h na 218 km/h. Zároveň klesla kombinovaná spotřeba na 6,0 l/100 km.
Podobná zlepšení hodnot akcelerace a pružného zrychlení jsou patrná také u nového MINI Cooper Countryman s výkonem 90 kW (122 k). Jeho kombinovaná spotřeba klesla na 5,9 l/100 km. MINI Countryman (72 kW/98 k) nabízí výrazné zlepšení ve zrychlení z 0 na 100 km/h, přičemž jeho kombinovaná spotřeba paliva činí jen 5,7 l/100 km.

Také tři vznětové motory nabízejí zlepšení dynamiky i hospodárnosti. Nový motor s výkonem 105 kW/143 k zrychluje z 0 na 100 km/h za 9,2 s a z 80 na 120 km/h akceleruje za 9,7 s, spotřeba klesla na 4,5 l/100 km. Verze 82 kW/112 k a 66 kW/90 k nabízejí pružné zrychlení snížené o 0,4, resp. 0,3 s. Oba modely se dočkaly shodného omezení spotřeby paliva na 4,2 l/100 km.
Systém pohonu všech kol ALL4 je volitelnou alternativou k pohonu předních kol. Systém ALL4 je tvořen elektromagneticky řízeným mezinápravovým diferenciálem, který plynule rozděluje točivý moment mezi přední a zadní nápravu. Elektronická řídicí jednotka pohonu všech kol ALL4 je součástí stabilizačního systému DSC a umožňuje změny v přenosu hnací síly v řádech milisekund.

Pohon všech kol je standardní výbavou MINI John Cooper Works Countryman s výkonem 160 kW/218 k. Čas potřebný pro zrychlení z klidu na 100 km/h se zkrátil o 0,1 s na 6,9 s, přičemž zrychlení z 80 na 120 km/h trvá jen 7,7 s místo 7,9 s. Nejvyšší rychlost narostla o 3 km/h na 228 km/h, spotřebu se podařilo snížit spotřebu paliva na 7,1 l/100 km.

Všechny motory jsou standardně kombinovány s šestistupňovou manuální převodovkou. Na přání dodávaná šestistupňová samočinná převodovka je k dispozici pro všechny modely s výjimkou MINI One D Countryman. Další položkou volitelné výbavy jsou řadicí páčky na volantu pro manuální řazení. Tlačítko Sport umožňuje aktivaci přímější odezvy řízení a plynového pedálu.

Standardní výbava obsahuje denní svícení a hlídání tlaku v pneumatikách. Také další prvky základní výbavy zahrnují kromě jiného klimatizaci, kolejnici MINI Center Rail mezi předními sedadly a prvotřídní audiosoustavu s přehrávačem CD a MP3, vstupem AUX a pěti reproduktory. Nabídka doplňkové výbavy zahrnuje xenonové světlomety, adaptivní zatáčecí světla, komfortní přístupový systém, panoramatickou skleněnou střechu, automatickou klimatizaci, odnímatelné závěsné zařízení pro tažení přívěsů až do hmotnosti 1200 kg, navigační systém MINI, multifunkční volant s tempomatem, hi-fi soustavu Harman Kardon a speciální příslušenství z programu John Cooper Works.



Mini 27.5.2014

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar