Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

MG 3 - světová premiéra v Ženevě

Na obnoveném Ženevském autosalonu, bohužel z evropských a světových značek vystavuje pouze Renault a Dacia, z asijských ISUZU a z čínských mj. MG a další., a byl dnes prezentován nový MG3. Malý hatchback s hybridním pohonem přijde na náš trh v létě letošního roku.

Zcela nové MG3 představuje technicky vyspělý hybridní hatchback ze segmentu malých vozů, nabízející spojení jízdních schopností, hospodárnosti a kultivovanosti. V porovnání s ostatními hybridy ze segmentu malých vozů použilo MG větší baterii pohonu a výkonnější elektromotor.

Hatchback segmentu B je velmi prostorný, ale zachovává si kompaktní vnější rozměry. MG3 Hybrid Plus s bohatou vnitřní výbavou a velkou nabídkou místa přináší zákazníkům praktickou využitelnost i hospodárnost provozu. Přidanou hodnotu ještě zvyšuje tovární záruka na 7 let nebo 150 000 km již ve standardu.


Nejmodernější pohon Hybrid Plus


V novém MG3 se poprvé představuje technologie Hybrid Plus od MG. Současně se jedná o první model MG s klasickým hybridním systémem pohonu. Nový systém Hybrid Plus zahrnuje spalovací motor, převodovku, baterii pohonu, elektromotor a generátor energie.

Elektrifikovaná technologie nabízí vynikající jízdní dynamiku. MG3 s pohonem Hybrid Plus od MG zrychlí z 0-100 km/h za 8 s, což je bezmála o dvě sekundy rychlejší než konkurenti. Neméně pozoruhodné je pružné zrychlení z 80 na 120 km/h za 5 sekund; opět přibližně o dvě sekundy méně než u konkurence.

MG3 Hybrid Plus se systémovým výkonem 143 kW dosahuje spotřeby 4,4 l/100 km. K tomu napomáhá baterie pohonu o kapacitě 1,83 kWh, podporující poměrně dlouhý čistě elektrický dojezd – a výrazně snižující spotřebu paliva.
Zcela nové MG3 používá benzínový motor 1,5 litru o výkonu 75 kW ve spojení s 100kW elektromotorem, jakož i samostatný generátor energie 45 kW na podporu různých provozních režimů pohonu.

MG3 tak podporuje následující jízdní režimy, nastavované automaticky systémem pohonu Hybrid Plus:

•EV – čistě elektrický pohon, dokud to stav nabití baterie umožňuje

•Series (Sériový) – výkon spalovacího motoru se předává generátoru energie, který napájí elektromotor sloužící k pohonu vozidla

•Series and Charge (Sériový s dobíjením) – sériový hybridní režim plus dobíjení baterie za nižšího zatížení

•Drive and Charge (Jízda a dobíjení) – spalovací motor pohání kola vozu, ale současně dobíjí baterii prostřednictvím generátoru energie.

•Parallel (Paralelní) – kola jsou poháněna spalovacím motorem i elektromotorem.

Se samotným elektromotorem se vůz rozjede až na 80 km/h a díky hybridní baterii pohonu o vysoké kapacitě dovoluje cestovat delší dobu zcela bez emisí. Pohon Hybrid Plus dále díky elektromotoru o výkonu 100 kW zprostředkuje dostatečnou výkonovou kapacitu v celém spektru otáček.
Spalovací motor je spojen s třístupňovou automatickou převodovkou, která zprostředkuje hospodárný provoz a cestovní pohodlí.

V porovnání s variátorovými převodovkami má převodovka MG několik klíčových výhod. V první řadě nabízí agilní akceleraci a vysokou efektivitu, na rozdíl od klasických hybridů s typickou prodlevou po sešlápnutí akceleračního pedálu.

Odezvu MG3 si řidič navíc může uzpůsobit pomocí trojice jízdních režimů – Eco, Standard a Sport.


Mimořádné technologie a výbava

MG3 nabídne evropským zákazníkům tři výbavové stupně. Všechny varianty budou konkurovat jiným modelům segmentu B ve smyslu standardně nabízených technologií i prvků výbavy.
Z nejnápadnějších prvků jmenujme kokpit s dvojicí LED displejů. V kapličce před řidičem je 7" digitální přístrojový štít a dále je k dispozici 10,25" centrální LED obrazovka infotainmentu. Návrháři MG vylepšili grafiku i odezvu obou obrazovek a současně zachovali sestavu klávesových ovladačů na středovém panelu ve prospěch bezpečnosti a pohodlí při řízení.
.
Z dalších prvků výbavy jmenujme například klimatizaci, audiosystém se šesti reproduktory a zadní parkovací senzory včetně kamery. Ve vyšších výbavových liniích najdeme i čalounění ze syntetické kůže, systém bezklíčového vstupu, vyhřívání předních sedadel, vyhřívání volantu a 360° kameru se zadními parkovacími senzory.


Technické údaje


Motor: zážehový čtyřválec 1,5l
Výkon: 75 kW
Točivý moment:128 Nm
Výkon elektromotoru:100 kW
Točivý moment elektromotoru:250,Nm
Systémový výkon:143 kW
Převodovka:Třístupňová automatická
Kapacita baterie:1,83 kWh – 350 V
Rychlost:170 km/h
Zrychlení 0–100 km/h: 8,0 s
Pružné zrychlení 80–120 km/h: 5,0 s
Spotřeba paliva:4,4 l/100 km
Rozměry: 4113 x 1797 x 1502 mm
Rozvor:2 570 mm
Celková hmotnost vozu:1 285 kg
Objem zav.prostoru: 293 l



MG 26.2.2024

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar