MB CL - mistrovské dílo mezi kupé (I)
Novou Třídou CL korunuje Mercedes-Benz svojí více než padesátiletou tradici vozů kupé. Dvoudveřový automobil spojuje nejvyšší exkluzivitu a náročný design se špičkovou technikou, což nenajdeme u žádné automobilové značky na světě.
Elegance provází vůz i v interiéru, který zaujme luxusním provedením přístrojové desky, ozdobnými prvky z ušlechtilého dřeva a měkkým koženým čalouněním. Interiér nese všechny znaky komfortu a pohody. Ke komfortu přispívá nabídka pěti barevných kombinací, automatická klimatizace, systém Comand s autorádiem a CD/DVD přehrávačem nebo skleněná posuvná střecha. Ve špičkovém modelu CL 600 vytváří kožené provedení Passion Exklisiv, vybrané topolové dřevo a ozdobnými stehy prošitý strop prostředí odpovídající první třídě
Oproti dosavadnímu modelu se kupé mírně zvětšilo ve všech směrech, čímž se na všech čtyřech sedadlech zvětšil prostorový komfort. Objem zavazadlového prostoru narostl o 40 litrů na celkových 490 litrů.
Nově vyvinutá koncepce ovládání, která se osvědčila u Třídy S, zdokonaluje souhru mezi řidičem a automobilem. Její nejdůležitější předností je rychlé dosažení nejčastěji používaných funkcí jako jsou autorádio, přehrávač DVD, autotelefon nebo navigace. Tyto systémy lze řídit buď ovladači na středové konzoli nebo stisknutím tlačítka na multifunkčním volantu anebo ovladačem systému Comand, zabudovaným na středové konzoli a propojený s otočným barevným displejem Comand, čímž umožňuje vyhledávat hlavní a podřízená menu a poté vybrané funkce aktivovat.
Nová integrální sedadla zajišťují komfortní sezení. Označení „integrální" znamená, že všechny komponenty bezpečnostních pásů jsou uchyceny přímo na sedadle a stávají se součástí systémů ochrany cestujících. Pneumatické zařízení u předních sedadel přizpůsobuje profil opěradla sedící osobě tak, aby mohla zaujmout co nejpohodlnější polohu. Na přání lze získat komfortní sedadla s aktivním větráním nebo vylepšená ortopedická sedadla s devíti vzduchovými polštáři a přizpůsobující se dynamice jízdy s masážní funkcí.
Zákazník má na výběr ze dvou výkonných motorů, přičemž dvanáctiválec je kombinován se sedmistupňovým automatem, osmiválec s pětistupňovým.
Pohonné jednotky:
CL 500
Motor: zážehový vidlicový osmiválec
Objem: 5461 cm³
Výkon: 285 kW(388 k) při 6000/min
Točivý moment: 530 N.m při 2800-4800/min
Rychlost: 250 km/h
Komb.spotřeba: 12,1 l
CL 600
Motor: zážehový vidlicový dvanáctiválec biturbo
Objem: 4413 cm³
Výkon: 380 kW (517 k) při 5000/min
Toč.moment: 830 N.m při 1900-3500/min
Rychlost: 250 km/h
Komb. spotřeba: 14,3 l/100 km,
Rozměry: 5065 x 1871 x 1418 mm
Rozvor: 2955 mm
(Dokončení zítra)
Jindřich Lasík, 17.8.2006
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout