Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

MB CL - mistrovské dílo mezi kupé (I)

Novou Třídou CL korunuje Mercedes-Benz svojí více než padesátiletou tradici vozů kupé. Dvoudveřový automobil spojuje nejvyšší exkluzivitu a náročný design se špičkovou technikou, což nenajdeme u žádné automobilové značky na světě.

 

Luxusní kupé udává svojí avantgardní technikou směr pro budoucnost a zároveň vytváří, po formální stránce, vzor nového stylového ztvárnění Mercedesu. Důvěrně známé rysy vytvářejí harmonický soulad mezi tradicí a modernou. Příkladem mohou být typické masky chladiče se širokými chromovými lamelami a ztvárnění střešních C- sloupků. Směrem dolů se zužující sloupky jsou typickým znakem pro Mercedes Coupé. Už v roce 1956 vzbudilo podobně tvarovanými sloupky pozornost kupé 220 S/SE. Také další  řešení, již tehdy obdivovaná, se ve Třídě CL opět objevují a oživují tradici.  Např. plně zapuštěná boční okna nenarušená středním sloupkem nebo velké klenuté okno na zádi. Typický stylistický prvek dřívějších Mercedesů Coupé byl pro CL tvarově dále přepracován a dělá stejně dobrý dojem jako u modelu 220 SE Coupé z roku 1961.

Elegance provází vůz i v interiéru, který zaujme luxusním provedením přístrojové desky, ozdobnými prvky z ušlechtilého dřeva a měkkým koženým čalouněním. Interiér nese všechny znaky komfortu a pohody. Ke komfortu přispívá nabídka pěti barevných kombinací, automatická klimatizace, systém Comand s autorádiem a CD/DVD přehrávačem nebo skleněná posuvná střecha. Ve špičkovém modelu CL 600 vytváří kožené provedení Passion Exklisiv, vybrané topolové dřevo a ozdobnými  stehy prošitý strop prostředí odpovídající první třídě

Oproti dosavadnímu modelu se kupé mírně zvětšilo ve všech směrech, čímž se na všech čtyřech sedadlech zvětšil prostorový komfort. Objem zavazadlového prostoru narostl o 40 litrů na celkových 490 litrů.

Nově vyvinutá koncepce ovládání, která se osvědčila u Třídy S, zdokonaluje souhru mezi řidičem a automobilem. Její nejdůležitější předností je rychlé dosažení  nejčastěji používaných funkcí jako jsou autorádio, přehrávač DVD, autotelefon nebo navigace. Tyto systémy lze řídit buď ovladači na středové konzoli nebo stisknutím tlačítka na multifunkčním volantu anebo ovladačem systému Comand,  zabudovaným na středové konzoli a propojený s otočným barevným displejem Comand, čímž umožňuje vyhledávat hlavní  a podřízená menu a poté vybrané funkce aktivovat.

Nová integrální sedadla zajišťují komfortní sezení. Označení „integrální"  znamená, že všechny komponenty bezpečnostních pásů jsou uchyceny přímo na sedadle a stávají se součástí systémů ochrany cestujících. Pneumatické zařízení u předních sedadel přizpůsobuje profil opěradla sedící osobě tak, aby mohla zaujmout co nejpohodlnější polohu. Na přání lze získat komfortní sedadla s aktivním větráním  nebo  vylepšená ortopedická sedadla s devíti vzduchovými polštáři a přizpůsobující se dynamice jízdy  s masážní funkcí.

Zákazník má na výběr ze dvou výkonných motorů, přičemž dvanáctiválec je kombinován se sedmistupňovým automatem, osmiválec s pětistupňovým.

 

Pohonné jednotky:

 

CL 500

Motor: zážehový vidlicový osmiválec

Objem: 5461 cm³

Výkon: 285 kW(388 k) při 6000/min

Točivý moment: 530 N.m při 2800-4800/min

Rychlost: 250 km/h

Komb.spotřeba: 12,1 l

 

CL 600

Motor: zážehový vidlicový dvanáctiválec biturbo

Objem: 4413 cm³

Výkon: 380 kW (517 k) při 5000/min

Toč.moment: 830 N.m při 1900-3500/min

Rychlost: 250 km/h

Komb. spotřeba: 14,3 l/100 km,

 

Rozměry: 5065 x 1871 x 1418 mm

Rozvor: 2955 mm

 

(Dokončení zítra)

 

Jindřich Lasík, 17.8.2006

 


Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar