Lexus na autosalonu v Tokiu představil dva koncepty
Na lednovém autosalonu v Tokiu Lexus poprvé představí studie NX PHEV OFFROAD Concept a vodíkový ROV Concept. Oba vozy mají přispět k dosažení neutrální uhlíkovou stopy vozů této japonské prémiové značky.
Koncepční model vychází z prvního plug-in hybridního modelu Lexus NX 450h+, jehož prodej byl zahájen v listopadu 2021. NX se chlubí vytříbenými jízdními schopnostmi a ekologickým ústrojím s nízkými emisemi CO2.
Vůz láká k dobrodružstvím zvýšeným podvozkem, velkými koly obutými do terénních pneumatik nebo nádherně vyvedeným speciálním lakem v bronzovém odstínu, jemuž sekundují matně černé akcenty.
Studie ROV Concept boří tradice panující ve světě silničních i terénních vozidel. Vůz s kompaktní karoserií má ambice zprostředkovat požitek z jízdy v přírodě. Navíc jde o první model Lexus s vodíkovým motorem, díky němuž je ekologičtější, avšak při zachování žádoucích podnětů a vzrušení plynoucího ze zvukového doprovodu a vibrací spalovacího motoru.
ROV je zkratka Recreational Off Highway Vehicle, v překladu rekreační vozidlo pro jízdy mimo zpevněné cesty. Cílem konceptu je nabídnout zábavu v souladu s přírodou. ROV dokáže ovládnout i místa, kam se běžné terénní vozy nedostanou, a přitom poskytovat příkladnou odezvu a opojný zvukový doprovod ke stimulaci všech pěti lidských smyslů.
Na autosalonu bude možné rovněž zhlédnout v měřítku 1:3 model letounu Zivko Edge 540 V3 Jošihideho Murojii. Muroja se letos zúčastní světového šampionátu leteckých závodů v týmu LEXUS / PATHFINDER AIR RACING. Lexus a sportovní letec Muroja uzavřeli dohodu o týmové spolupráci, v jejímž rámci chtějí urychlit propojení technologií a know-how obou stran při vývoji závodních strojů za účasti v závodních soutěžích. V rámci nové týmové struktury se chtějí Lexus s Murojou zapsat do historie vítězstvím v prvním šampionátu The Air Race.
Technologie a know-how se zaměřením na aerodynamiku, chlazení a snižování hmotnosti, Lexus využije k vytváření lepších automobilů s neutrální uhlíkovou stopou.
NX PHEV Concept – Přehled
Klíčové technické údaje
Rozměry karoserie: délka 4660 mm × šířka 1865 mm × výška 1675 mm
Pohon: řadový čtyřválec 2,5 litru, plug-in hybridní systém [AWD]
Přední elektromotor / výkon / točivý moment: (5NM) / 134 kW (182 k) / 270 Nm
Zadní elektromotor / výkon / točivý moment: (4NM) / 40 kW (54 k) / 121 Nm
Celkový systémový výkon: 227 kW (309 k)
Hnací ústrojí: systém pohonu všech kol E-Four (elektronicky řízený systém stálého pohonu všech kol)
Terénní pneumatiky 265/65 R17, ráfky 17×7J
ROV Concept – Přehled
Klíčové technické údaje
Rozměry karoserie: délka 3120 mm x šířka 1725 mm x výška 1800 mm
Pohon: řadový tříválec 1,0 litru DOHC 4v
Palivo: stlačený plynný vodík
Převodovka: sekvenční řazení pomocí páček pod volantem + zpětný chod
Typ hnacího ústrojí: přepínatelný pohon 2WD / 4WD s uzávěrkou diferenciálu
-Počet míst: 2
Klíčové vlastnosti
Hnací ústrojí
Vodíkový spalovací motor 1,0 litru; stlačené vodíkové palivo ve vysokotlakém zásobníku; přesné přímé vstřikování vodíku do válců. Výsledkem je ekologický spalovací motor s vysokým točivým momentem díky rychlému spalování vodíku a chováním připomínajícím (např. vibracemi) vozidla s klasickým spalovacím motorem ve prospěch opojného požitku z jízdy. Vozidlo dále vykazuje minimální spotřebu motorového oleje, a neprodukuje tak prakticky žádné emise CO2.
Jízdní schopnosti
Používá robustní trubkový rám v kombinaci s lehkou a kompaktní karoserií. Využívá sekvenční řazení pomocí páček pod volantem + řazení zpětného chodu a přepínání pohonu 2WD/4WD s uzávěrkou diferenciálu. Dosahuje dynamických schopností při jízdě v terénu a nabízí příkladnou odezvu díky vodíkovému spalovacímu motoru.
Design
Kryty soustavy zavěšení kol jsou propojeny se zásobníkem na vodík v zadní části vozidla; chrání funkční součásti a zároveň poukazují na odolnost typicky spojovanou s vozy SUV značky Lexus.
Lexus 17.1.2022
Vůz láká k dobrodružstvím zvýšeným podvozkem, velkými koly obutými do terénních pneumatik nebo nádherně vyvedeným speciálním lakem v bronzovém odstínu, jemuž sekundují matně černé akcenty.
Studie ROV Concept boří tradice panující ve světě silničních i terénních vozidel. Vůz s kompaktní karoserií má ambice zprostředkovat požitek z jízdy v přírodě. Navíc jde o první model Lexus s vodíkovým motorem, díky němuž je ekologičtější, avšak při zachování žádoucích podnětů a vzrušení plynoucího ze zvukového doprovodu a vibrací spalovacího motoru.
ROV je zkratka Recreational Off Highway Vehicle, v překladu rekreační vozidlo pro jízdy mimo zpevněné cesty. Cílem konceptu je nabídnout zábavu v souladu s přírodou. ROV dokáže ovládnout i místa, kam se běžné terénní vozy nedostanou, a přitom poskytovat příkladnou odezvu a opojný zvukový doprovod ke stimulaci všech pěti lidských smyslů.
Na autosalonu bude možné rovněž zhlédnout v měřítku 1:3 model letounu Zivko Edge 540 V3 Jošihideho Murojii. Muroja se letos zúčastní světového šampionátu leteckých závodů v týmu LEXUS / PATHFINDER AIR RACING. Lexus a sportovní letec Muroja uzavřeli dohodu o týmové spolupráci, v jejímž rámci chtějí urychlit propojení technologií a know-how obou stran při vývoji závodních strojů za účasti v závodních soutěžích. V rámci nové týmové struktury se chtějí Lexus s Murojou zapsat do historie vítězstvím v prvním šampionátu The Air Race.
Technologie a know-how se zaměřením na aerodynamiku, chlazení a snižování hmotnosti, Lexus využije k vytváření lepších automobilů s neutrální uhlíkovou stopou.
NX PHEV Concept – Přehled
Klíčové technické údaje
Rozměry karoserie: délka 4660 mm × šířka 1865 mm × výška 1675 mm
Pohon: řadový čtyřválec 2,5 litru, plug-in hybridní systém [AWD]
Přední elektromotor / výkon / točivý moment: (5NM) / 134 kW (182 k) / 270 Nm
Zadní elektromotor / výkon / točivý moment: (4NM) / 40 kW (54 k) / 121 Nm
Celkový systémový výkon: 227 kW (309 k)
Hnací ústrojí: systém pohonu všech kol E-Four (elektronicky řízený systém stálého pohonu všech kol)
Terénní pneumatiky 265/65 R17, ráfky 17×7J
ROV Concept – Přehled
Klíčové technické údaje
Rozměry karoserie: délka 3120 mm x šířka 1725 mm x výška 1800 mm
Pohon: řadový tříválec 1,0 litru DOHC 4v
Palivo: stlačený plynný vodík
Převodovka: sekvenční řazení pomocí páček pod volantem + zpětný chod
Typ hnacího ústrojí: přepínatelný pohon 2WD / 4WD s uzávěrkou diferenciálu
-Počet míst: 2
Klíčové vlastnosti
Hnací ústrojí
Vodíkový spalovací motor 1,0 litru; stlačené vodíkové palivo ve vysokotlakém zásobníku; přesné přímé vstřikování vodíku do válců. Výsledkem je ekologický spalovací motor s vysokým točivým momentem díky rychlému spalování vodíku a chováním připomínajícím (např. vibracemi) vozidla s klasickým spalovacím motorem ve prospěch opojného požitku z jízdy. Vozidlo dále vykazuje minimální spotřebu motorového oleje, a neprodukuje tak prakticky žádné emise CO2.
Jízdní schopnosti
Používá robustní trubkový rám v kombinaci s lehkou a kompaktní karoserií. Využívá sekvenční řazení pomocí páček pod volantem + řazení zpětného chodu a přepínání pohonu 2WD/4WD s uzávěrkou diferenciálu. Dosahuje dynamických schopností při jízdě v terénu a nabízí příkladnou odezvu díky vodíkovému spalovacímu motoru.
Design
Kryty soustavy zavěšení kol jsou propojeny se zásobníkem na vodík v zadní části vozidla; chrání funkční součásti a zároveň poukazují na odolnost typicky spojovanou s vozy SUV značky Lexus.
Lexus 17.1.2022
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout