Lexus inovuje modelovou řadu GS
Třetí generace modelové řady GS byla uvedena na trh v roce 2005 a jednalo se o první sériově vyráběné vozy postavené na filozofii designu L-finesse značky Lexus. Ta spojuje výrazné a elegantní provedení zevnějšku s bezkonkurenční kultivovaností interiéru a vysoce atraktivní jízdní dynamikou.
Počet prodaných modelů GS překročil v celosvětovém měřítku již 100 tisíc kusů. K tomuto úspěchu přispělo i uvedení verze GS 450h, která v roce 2006 zavedla do této modelové řady pohon Lexus Hybrid Drive. O rostoucím zájmu zákazníků značky Lexus o technologie hybridního pohonu svědčí, že verze GS 450h hraje v prodejích stále významnější roli, a v současnosti představuje více než 40 % z celkového počtu vozů řady GS prodaných na evropském trhu.
Modernizovaná řada GS těží z mnoha jemných vylepšení vnějšího i vnitřního provedení vozu. V exteriéru byly provedeny opatrné, nicméně zřetelné změny v provedení masky chladiče a světlometů, ukazatele směru se přesunuly do vnějších zpětných zrcátek, zadní nárazník byl snížen kvůli lepší aerodynamice a v nabídce barev se objevila verze „černý opál“, nabízená výhradně pro GS 450h s hybridním pohonem.
V interiéru byla vylepšena kulisa řadicí páky, spínače a ukazatele na přístrojové desce, pro modely GS 460 a GS 450h je nyní ve standardní výbavě kožený potah sedadel a volitelně jsou nabízena kožená sedadla s povrchovou úpravou semi-anilin.
GS 450h
V poslední době sílí pozice modelu GS 450h, jako výkonné vlajkové lodi celé modelové řady. Kromě modrých akcentů loga Lexus na masce chladiče a víku zavazadlového prostoru lze GS 450h rozpoznat dle označení „hybrid“ na modrém pozadí v dolní části zadních dveří, a dalších modrých akcentů vystupujících z předních i zadních sdružených svítilen.
Standardní nabídka barev karoserie v rámci modelové řady byla u modelu GS 450h rozšířena o „Černou opálovou“, tedy barvu nabízenou výlučně pro vozy Lexus s hybridním pohonem.
GS 460
Model GS 460 nahrazuje dřívější verzi GS 430 a přichází s novou pohonnou jednotkou V8 o objemu 4608 cm³, která se vyznačuje vyšším výkonem při nižší spotřebě paliva.
Agregát o výkonu 255 kW/347 k zvedá proti svému předchůdci úroveň výkonu o plných 23 % a zrychlení z 0 na 100 km/h zkracuje o 0,3 s na 5,8 sekund. Naproti tomu nová pohonná jednotka nabízí nižší hladinu emisí CO2 než verze GS 430. Snížení činí 11g/km na hodnotu 258 g/km. Nový V8 byl doplněn dvojitým sacím kanálem nad motorem s kompaktními vložkami vzduchových filtrů a systémem ACIS (akusticky ovládaný sací systém), jenž optimalizuje přípravu směsi paliva se vzduchem. Systém D-4S (stechiometrická technologie přímého vstřikování paliva) je celosvětově jediným systémem vstřikování paliva v automobilech, kde jsou použity dvě vstřikovací jednotky na válec. Kombinuje tak přímé i nepřímé vstřikování paliva do válce a doplňuje systém Lexus Dual VVT-i (inteligentní proměnné časování ventilů). D-4S spojuje přednosti vstřikování do sacího kanálu s přímým vstřikováním, čímž dosahuje vyššího výkonu motoru při nižších emisích škodlivin.
Proměnné časování ventilů snižující kompresní ztrátu, optimalizované pro ventily sání i výfuku, používá technologii VVT-iE, což je první elektricky řízený systém proměnného časování ventilů pro vačkové hřídele sacích ventilů. Dále zlepšuje výkon motoru v celém rozsahu otáček motoru i pracovních teplot.
K plnému využití výkonnostního potenciálu nové jednotky V8 přispívá zejména její spojení s osmistupňovou automatickou převodovkou, jedinou svého druhu na světě. Pozoruhodně lehké a kompaktní provedení s nejširším rozsahem převodových poměrů ve své třídě stojí za bezkonkurenční kombinací výkonu a hospodárností provozu. Nový systém hydraulického ovládání zajišťuje výrazně rychlejší změnu převodových stupňů, kterou řidič prakticky není schopen rozpoznat. Díky podstatnému snížení hluku a vibrací je nová převodovka nejkultivovanějším a nejtišším ústrojím, jaké kdy Lexus vyvinul.
Pro verze GS 460 a GS 450h se nyní nabízí systém aktivních stabilizátorů ve spojení s pneumatikami typu run flat. Jsou použity stabilizátory s proměnnou tuhostí které omezují naklánění karoserie při průjezdu zatáčkami s vyšší přesností řízení, bez jakýchkoli dopadů na pohodlí jízdy v přímém směru.
Systém byl v Evropě poprvé představen v modelu LS 600h. Jeho hlavní částí je akční člen umístěný uprostřed na stabilizátorech vpředu i vzadu. Skládá se z bezkontaktního stejnosměrného motoru a redukčního převodu, který je schopen vyvinout točivý moment na levou i pravou část tyče stabilizátoru. Elektronická řídicí jednotka systému vypočte požadovaný točivý moment pro pohyb vozu na základě informací z čidla úhlu natočení kol v kombinaci s rychlostí vozu. Síla použitá nezávisle na tyčích stabilizátorů vpředu i vzadu snižuje náklon karoserie, čímž přispívá k lepší stabilitě vozidla, výborným jízdním vlastnostem v zatáčkách a lepší agilnosti vozidla. Systém aktivních stabilizátorů se na trati bez zatáček nepoužívá, což se podílí na nižší spotřebě energie.
GS 300
Model GS 300 se nabízí s novými koly 17 a 18˛ a je standardně vybaven systémem AVS (adaptivní odpružení), díky němuž může řidič přizpůsobit jízdní vlastnosti s využitím různých nastavení tlumičů: Normal pro běžnou jízdu, nebo Sport, zajišťující lepší ovladatelnost a kontrolu nad náklonem karoserie. AVS v obou režimech automaticky a nepřetržitě přizpůsobuje odpružení kol, a to na všech čtyřech kolech nezávisle.
Vůz je rovněž standardně vybaven nejmodernějším systémem Lexus VIDM (integrované řízení dynamiky vozu) přispívající k lepším jízdním vlastnostem, řízení trakce a stabilitě vozidla. Čidla VDIM rozmístěná po celém vozu dodávají komplexní stavové údaje, které slouží systémům aktivní bezpečnosti jako jsou ABS, EBD (elektronické rozdělování brzdné síly), TRC (řízení trakce) a VSC (systém řízení stability vozu), společně s elektronickým posilovačem řízení (EPS).
Další zlepšení aerodynamických vlastností vozu přispělo ke snížení celkových emisí CO2 téměř o 4 %, nyní tedy činí 226 g/km.
Modernizovaná řada GS se u prodejců Lexus objeví začátkem roku 2008. Cena modelu GS 300 byla stanovena na 1 339 000 Kč, verze GS 460 a GS 450h budou nabízeny za cenu 1 759 000 Kč. Zákazník tak bude mít možnost jednodušší volby mezi konvenčním osmiválcovým motorem nebo pohonem Lexus Hybrid Drive.
ML, 2.11.2007
Modernizovaná řada GS těží z mnoha jemných vylepšení vnějšího i vnitřního provedení vozu. V exteriéru byly provedeny opatrné, nicméně zřetelné změny v provedení masky chladiče a světlometů, ukazatele směru se přesunuly do vnějších zpětných zrcátek, zadní nárazník byl snížen kvůli lepší aerodynamice a v nabídce barev se objevila verze „černý opál“, nabízená výhradně pro GS 450h s hybridním pohonem.
V interiéru byla vylepšena kulisa řadicí páky, spínače a ukazatele na přístrojové desce, pro modely GS 460 a GS 450h je nyní ve standardní výbavě kožený potah sedadel a volitelně jsou nabízena kožená sedadla s povrchovou úpravou semi-anilin.
GS 450h
V poslední době sílí pozice modelu GS 450h, jako výkonné vlajkové lodi celé modelové řady. Kromě modrých akcentů loga Lexus na masce chladiče a víku zavazadlového prostoru lze GS 450h rozpoznat dle označení „hybrid“ na modrém pozadí v dolní části zadních dveří, a dalších modrých akcentů vystupujících z předních i zadních sdružených svítilen.
Standardní nabídka barev karoserie v rámci modelové řady byla u modelu GS 450h rozšířena o „Černou opálovou“, tedy barvu nabízenou výlučně pro vozy Lexus s hybridním pohonem.
GS 460
Model GS 460 nahrazuje dřívější verzi GS 430 a přichází s novou pohonnou jednotkou V8 o objemu 4608 cm³, která se vyznačuje vyšším výkonem při nižší spotřebě paliva.
Agregát o výkonu 255 kW/347 k zvedá proti svému předchůdci úroveň výkonu o plných 23 % a zrychlení z 0 na 100 km/h zkracuje o 0,3 s na 5,8 sekund. Naproti tomu nová pohonná jednotka nabízí nižší hladinu emisí CO2 než verze GS 430. Snížení činí 11g/km na hodnotu 258 g/km. Nový V8 byl doplněn dvojitým sacím kanálem nad motorem s kompaktními vložkami vzduchových filtrů a systémem ACIS (akusticky ovládaný sací systém), jenž optimalizuje přípravu směsi paliva se vzduchem. Systém D-4S (stechiometrická technologie přímého vstřikování paliva) je celosvětově jediným systémem vstřikování paliva v automobilech, kde jsou použity dvě vstřikovací jednotky na válec. Kombinuje tak přímé i nepřímé vstřikování paliva do válce a doplňuje systém Lexus Dual VVT-i (inteligentní proměnné časování ventilů). D-4S spojuje přednosti vstřikování do sacího kanálu s přímým vstřikováním, čímž dosahuje vyššího výkonu motoru při nižších emisích škodlivin.
Proměnné časování ventilů snižující kompresní ztrátu, optimalizované pro ventily sání i výfuku, používá technologii VVT-iE, což je první elektricky řízený systém proměnného časování ventilů pro vačkové hřídele sacích ventilů. Dále zlepšuje výkon motoru v celém rozsahu otáček motoru i pracovních teplot.
K plnému využití výkonnostního potenciálu nové jednotky V8 přispívá zejména její spojení s osmistupňovou automatickou převodovkou, jedinou svého druhu na světě. Pozoruhodně lehké a kompaktní provedení s nejširším rozsahem převodových poměrů ve své třídě stojí za bezkonkurenční kombinací výkonu a hospodárností provozu. Nový systém hydraulického ovládání zajišťuje výrazně rychlejší změnu převodových stupňů, kterou řidič prakticky není schopen rozpoznat. Díky podstatnému snížení hluku a vibrací je nová převodovka nejkultivovanějším a nejtišším ústrojím, jaké kdy Lexus vyvinul.
Pro verze GS 460 a GS 450h se nyní nabízí systém aktivních stabilizátorů ve spojení s pneumatikami typu run flat. Jsou použity stabilizátory s proměnnou tuhostí které omezují naklánění karoserie při průjezdu zatáčkami s vyšší přesností řízení, bez jakýchkoli dopadů na pohodlí jízdy v přímém směru.
Systém byl v Evropě poprvé představen v modelu LS 600h. Jeho hlavní částí je akční člen umístěný uprostřed na stabilizátorech vpředu i vzadu. Skládá se z bezkontaktního stejnosměrného motoru a redukčního převodu, který je schopen vyvinout točivý moment na levou i pravou část tyče stabilizátoru. Elektronická řídicí jednotka systému vypočte požadovaný točivý moment pro pohyb vozu na základě informací z čidla úhlu natočení kol v kombinaci s rychlostí vozu. Síla použitá nezávisle na tyčích stabilizátorů vpředu i vzadu snižuje náklon karoserie, čímž přispívá k lepší stabilitě vozidla, výborným jízdním vlastnostem v zatáčkách a lepší agilnosti vozidla. Systém aktivních stabilizátorů se na trati bez zatáček nepoužívá, což se podílí na nižší spotřebě energie.
GS 300
Model GS 300 se nabízí s novými koly 17 a 18˛ a je standardně vybaven systémem AVS (adaptivní odpružení), díky němuž může řidič přizpůsobit jízdní vlastnosti s využitím různých nastavení tlumičů: Normal pro běžnou jízdu, nebo Sport, zajišťující lepší ovladatelnost a kontrolu nad náklonem karoserie. AVS v obou režimech automaticky a nepřetržitě přizpůsobuje odpružení kol, a to na všech čtyřech kolech nezávisle.
Vůz je rovněž standardně vybaven nejmodernějším systémem Lexus VIDM (integrované řízení dynamiky vozu) přispívající k lepším jízdním vlastnostem, řízení trakce a stabilitě vozidla. Čidla VDIM rozmístěná po celém vozu dodávají komplexní stavové údaje, které slouží systémům aktivní bezpečnosti jako jsou ABS, EBD (elektronické rozdělování brzdné síly), TRC (řízení trakce) a VSC (systém řízení stability vozu), společně s elektronickým posilovačem řízení (EPS).
Další zlepšení aerodynamických vlastností vozu přispělo ke snížení celkových emisí CO2 téměř o 4 %, nyní tedy činí 226 g/km.
Modernizovaná řada GS se u prodejců Lexus objeví začátkem roku 2008. Cena modelu GS 300 byla stanovena na 1 339 000 Kč, verze GS 460 a GS 450h budou nabízeny za cenu 1 759 000 Kč. Zákazník tak bude mít možnost jednodušší volby mezi konvenčním osmiválcovým motorem nebo pohonem Lexus Hybrid Drive.
ML, 2.11.2007
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout











