Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Lexus inovuje modelovou řadu GS

Třetí generace modelové řady GS byla uvedena na trh v roce 2005 a jednalo se o první sériově vyráběné vozy postavené na filozofii designu L-finesse značky Lexus. Ta spojuje výrazné a elegantní provedení zevnějšku s bezkonkurenční kultivovaností interiéru a vysoce atraktivní jízdní dynamikou.

Počet prodaných modelů GS překročil v celosvětovém měřítku již 100 tisíc kusů. K tomuto úspěchu přispělo i uvedení verze GS 450h, která v roce 2006 zavedla do této modelové řady pohon Lexus Hybrid Drive. O rostoucím zájmu zákazníků značky Lexus o technologie hybridního pohonu svědčí, že verze GS 450h hraje v prodejích stále významnější roli, a v současnosti představuje více než 40 % z celkového počtu vozů řady GS prodaných na evropském trhu.
Modernizovaná řada GS těží z mnoha jemných vylepšení vnějšího i vnitřního provedení vozu. V exteriéru byly provedeny opatrné, nicméně zřetelné změny v provedení masky chladiče a světlometů, ukazatele směru se přesunuly do vnějších zpětných zrcátek, zadní nárazník byl snížen kvůli lepší aerodynamice a v nabídce barev se objevila verze „černý opál“, nabízená výhradně pro GS 450h s hybridním pohonem.
V interiéru byla vylepšena kulisa řadicí páky, spínače a ukazatele na přístrojové desce, pro modely GS 460 a GS 450h je nyní ve standardní výbavě kožený potah sedadel a volitelně jsou nabízena kožená sedadla s povrchovou úpravou semi-anilin.

GS 450h
V poslední době sílí pozice modelu GS 450h, jako výkonné vlajkové lodi celé modelové řady. Kromě modrých akcentů loga Lexus na masce chladiče a víku zavazadlového prostoru lze GS 450h rozpoznat dle označení „hybrid“ na modrém pozadí v dolní části zadních dveří, a dalších modrých akcentů vystupujících z předních i zadních sdružených svítilen.
Standardní nabídka barev karoserie v rámci modelové řady byla u modelu GS 450h rozšířena o „Černou opálovou“, tedy barvu nabízenou výlučně pro vozy Lexus s hybridním pohonem.


GS 460
Model GS 460 nahrazuje dřívější verzi GS 430 a přichází s novou pohonnou jednotkou V8 o objemu 4608 cm³, která se vyznačuje vyšším výkonem při nižší spotřebě paliva.
Agregát o výkonu 255 kW/347 k zvedá proti svému předchůdci úroveň výkonu o plných 23 % a zrychlení z 0 na 100 km/h zkracuje o 0,3 s na 5,8 sekund. Naproti tomu nová pohonná jednotka nabízí nižší hladinu emisí CO2 než verze GS 430. Snížení činí 11g/km na hodnotu 258 g/km. Nový V8 byl doplněn dvojitým sacím kanálem nad motorem s kompaktními vložkami vzduchových filtrů a systémem ACIS (akusticky ovládaný sací systém), jenž optimalizuje přípravu směsi paliva se vzduchem. Systém D-4S (stechiometrická technologie přímého vstřikování paliva) je celosvětově jediným systémem vstřikování paliva v automobilech, kde jsou použity dvě vstřikovací jednotky na válec. Kombinuje tak přímé i nepřímé vstřikování paliva do válce a doplňuje systém Lexus Dual VVT-i (inteligentní proměnné časování ventilů). D-4S spojuje přednosti vstřikování do sacího kanálu s přímým vstřikováním, čímž dosahuje vyššího výkonu motoru při nižších emisích škodlivin.
Proměnné časování ventilů snižující kompresní ztrátu, optimalizované pro ventily sání i výfuku, používá technologii VVT-iE, což je první elektricky řízený systém proměnného časování ventilů pro vačkové hřídele sacích ventilů. Dále zlepšuje výkon motoru v celém rozsahu otáček motoru i pracovních teplot.
K plnému využití výkonnostního potenciálu nové jednotky V8 přispívá zejména její spojení s osmistupňovou automatickou převodovkou, jedinou svého druhu na světě. Pozoruhodně lehké a kompaktní provedení s nejširším rozsahem převodových poměrů ve své třídě stojí za bezkonkurenční kombinací výkonu a hospodárností provozu. Nový systém hydraulického ovládání zajišťuje výrazně rychlejší změnu převodových stupňů, kterou řidič prakticky není schopen rozpoznat. Díky podstatnému snížení hluku a vibrací je nová převodovka nejkultivovanějším a nejtišším ústrojím, jaké kdy Lexus vyvinul.
Pro verze GS 460 a GS 450h se nyní nabízí systém aktivních stabilizátorů ve spojení s pneumatikami typu run flat. Jsou použity stabilizátory s proměnnou tuhostí které omezují naklánění karoserie při průjezdu zatáčkami s vyšší přesností řízení, bez jakýchkoli dopadů na pohodlí jízdy v přímém směru.
Systém byl v Evropě poprvé představen v modelu LS 600h. Jeho hlavní částí je akční člen umístěný uprostřed na stabilizátorech vpředu i vzadu. Skládá se z bezkontaktního stejnosměrného motoru a redukčního převodu, který je schopen vyvinout točivý moment na levou i pravou část tyče stabilizátoru. Elektronická řídicí jednotka systému vypočte požadovaný točivý moment pro pohyb vozu na základě informací z čidla úhlu natočení kol v kombinaci s rychlostí vozu. Síla použitá nezávisle na tyčích stabilizátorů vpředu i vzadu snižuje náklon karoserie, čímž přispívá k lepší stabilitě vozidla, výborným jízdním vlastnostem v zatáčkách a lepší agilnosti vozidla. Systém aktivních stabilizátorů se na trati bez zatáček nepoužívá, což se podílí na nižší spotřebě energie.


GS 300
Model GS 300 se nabízí s novými koly 17 a 18˛ a je standardně vybaven systémem AVS (adaptivní odpružení), díky němuž může řidič přizpůsobit jízdní vlastnosti s využitím různých nastavení tlumičů: Normal pro běžnou jízdu, nebo Sport, zajišťující lepší ovladatelnost a kontrolu nad náklonem karoserie. AVS v obou režimech automaticky a nepřetržitě přizpůsobuje odpružení kol, a to na všech čtyřech kolech nezávisle.
Vůz je rovněž standardně vybaven nejmodernějším systémem Lexus VIDM (integrované řízení dynamiky vozu) přispívající k lepším jízdním vlastnostem, řízení trakce a stabilitě vozidla. Čidla VDIM rozmístěná po celém vozu dodávají komplexní stavové údaje, které slouží systémům aktivní bezpečnosti jako jsou ABS, EBD (elektronické rozdělování brzdné síly), TRC (řízení trakce) a VSC (systém řízení stability vozu), společně s elektronickým posilovačem řízení (EPS).
Další zlepšení aerodynamických vlastností vozu přispělo ke snížení celkových emisí CO2 téměř o 4 %, nyní tedy činí 226 g/km.


Modernizovaná řada GS se u prodejců Lexus objeví začátkem roku 2008. Cena modelu GS 300 byla stanovena na 1 339 000 Kč, verze GS 460 a GS 450h budou nabízeny za cenu 1 759 000 Kč. Zákazník tak bude mít možnost jednodušší volby mezi konvenčním osmiválcovým motorem nebo pohonem Lexus Hybrid Drive.


ML, 2.11.2007

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Prague Car Festival
Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar