Lexus RX350 - opravdový luxus
V roce 1997 položil Lexus RX základ nového segmentu a v následujících letech se postupně stal nejprodávanějším luxusním vozem SUV na světě. Modernizace pro modelový rok 2006 má upevnit dominantní postavení řady RX na celosvětovém trhu vozů SUV.
Potěšení z jízdy poskytuje moderní zážehový vidlicový šestiválec 3,5, který je jako první v tomto segmentu vybaven inteligentním proměnným časováním sacích a výfukových ventilů Dual VVT-i. Ten využívá systém hydraulického vymezování ventilových vůlí HLA a elektricky aktivovaný systém akustického řízení sání ACIS, který objem nasávaného vzduchu mění samočinnou úpravou délky sacího potrubí podle otáček motoru. Disponuje největším výkonem 203 kW/276 k při 6 200/min a největším točivým momentem 342 N.m při 4700/min. Používá blok válců vyrobený z hliníku odlévaného pod tlakem, odlehčené písty, tenkostěnné sací potrubí z hliníkové slitiny a sací komoru vyrobenou z pryskyřice. Vůz zrychlí z 0 na 100 km/h za 7,8 s, přičemž největší rychlost je elektronicky omezena na 200 km/h. Spotřeba paliva se v průměru snížila zhruba na 11,2 l/100 km,
Pohonná jednotka je spojena s pětistupňovou samočinnou převodovkou, která se vyznačuje nově vyvinutým systémem řízení podporujícím prvotřídní výkonnost a dobrou hospodárnost.
Stálý pohon všech kol používá nový mezinápravový diferenciál s viskózní spojkou, rozdělující sílu mezi nápravy v poměru 50:50. Ve spojení s nově odladěným řízením stability jízdy VSC a protiprokluzovým systémem zvyšuje záběr a stabilitu za jakýchkoliv podmínek. Zdokonaleno a upraveno bylo také řízení, které je nyní přímější a citlivější, takže lépe odpovídá většímu výkonu. Ačkoliv je výkonnější než předchozí model, je RX 350 tišší v celém rozsahu otáček motoru. Řízení bylo vylepšeno nově naprogramovanou elektronickou řídící jednotkou ECU a upraveným čerpadlem posilovače řízení. Cílem bylo vytvořit pocit přímější a bezprostřednější reakce, která odpovídá větší dynamice vozu.
Poloměr otáčení pouhých 5,7 m je přednost, kterou umocňuje pomocný parkovací monitor. Systém, ovládaný pomocí vysoce kvalitní obrazovky, umístěné ve středové konzoli, používá videokameru připevněnou v blízkosti zadní státní poznávací značky. Samočinně zachycuje barevně situaci za vozem pokaždé, když řidič zařadí stupeň zpětného chodu.
Mezi luxusní prvky patří elektrické ovládání zadních pátých dveří nebo samočinné zatahování krytu zavazadlového prostoru při otevření zadního výklopného víka.
V základní ceně za 1 434 000 Kč je tradičně nabízena vysoká úroveň standardní výbavy včetně ABS s EBD, TRC, VSC, BA, kolenní airbag, xenonové světlomety, 18" kola, tónovaná skla. Nabízena je rovněž verze N1 s odpočtem DPH.
Jindřich Lasík, 19.4.2006
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout