Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Lexus LS 600h L - business class

Před časem jsme představili špičkový hybridní Lexus LS 600 h (viz Novinky) s krátkým rozvorem, dnes prozradíme, že od tohoto modelu existuje ještě prodloužená verze, která měří přes pět metrů.

Celková délka modelu LS 600h L s rozvorem prodlouženým o 120 mm na 3090 mm, je 5150 mm. Vůz má stejný převis karoserie vpředu i vzadu jako standardní verze s délkou 5030 mm. Nárůst v délce je určen výhradně ke zvětšení prostoru pro nohy cestujících vzadu a jejich pohodlí.
Pro prodloužený Lexus je připravena unikátní vícezónová samočinná klimatizace, která je nejpokrokovějším systémem klimatizace na světě a poprvé zahrnuje funkci reagující na tělesnou teplotu člověka. Používá celkem 14 čidel, včetně unikátního infračerveného snímače umístěného na střeše, který měří klimatické podmínky v osmi různých maticových polích, včetně místa každého z cestujících. Kromě tří snímačů teploty výstupního proudění pro samostatné teplotní zóny (jedna vpředu, dvě vzadu), dvou předních snímačů ve výdechu klimatizace proti obličeji, snímače venkovní teploty, dvou solárních snímačů pro přední a zadní sedadla a snímače tlaku vzduchu je systém vybaven i snímači sledujícími odpařování v přední a zadní části kabiny. Jako odpověď na informaci poskytnutou těmito dvěma snímači se nasávaný vzduch v závislosti na své vlhkosti nejprve ochladí, pak vysuší a nakonec ohřeje na požadovanou teplotu. To zabraňuje pocitu pálení v krku, který mohou způsobovat tradiční systémy klimatizace.
Měřením tělesné teploty každého z cestujících může systém vícezónové samočinné klimatizace stanovit jejich tepelnou pohodu a pak vyvolat příslušné úpravy v každé ze čtyř nezávislých zón systému klimatizace.
Pokud je například cestujícímu který právě nastupuje obzvláště horko, systém samočinně nastaví klima v jeho bezprostředním okolí na chladnější úroveň na tak dlouho, dokud je zapotřebí snižovat tělesnou teplotu až na uspokojivou úroveň. Obdobně platí, že pokud cestující nastoupí do vozu a je velmi prochlazený, systém samočinně podpoří ohřívání příslušné zóny, dokud infračervený snímač nedetekuje požadovanou tělesnou teplotu.
Teplý a studený vzduch se do prostoru kabiny šíří celkem z dvaceti výdechů klimatizace. Kromě výdechů na středním sloupku karoserie se mohou cestující na zadních sedadlech těšit z celosvětově prvních výdechů klimatizace umístěných ve střeše. Střešní výdechy jsou instalovány nad každým z krajních zadních sedadel a nabízejí bezkonkurenční regulaci klimatu v oblasti kolem hlavy a krku cestujících. Střešní výdechy klimatizace, které v malém objemu rozptylují čerstvý chladivý vzduch přímo do prostoru kolem hlavy zadních cestujících, plně paralyzují teplo vznikající slunečním zářením na střechu a zadní okno. To je něco, co tradiční výdechy umístěné ve středním sloupku karoserie nedokáží.
LS 600h L používá vysoce efektivní systém samočinného ovládání klimatizace, navržený tak, aby rychle vytvořil a udržel odpovídající klima v interiéru. Při testování vynikal i za nejextrémnějších povětrnostních podmínek.
LS 600h L dále výhodně využívá výměník tepla s integrovanými topnými prvky PTC, který ohřeje prostor kabiny co nejrychleji po nastartování vozidla, a to ještě dříve než samotný motor dosáhne dostatečně vysoké provozní teploty, aby mohl teplo do systému klimatizace dodávat.
Vícezónová samočinná klimatizace rovněž funguje ve spolupráci s individuálním vyhříváním a systémem klimatizace s podporou ventilátorů v předních a zadních sedadlech. Aktivace systému klimatizace jakéhokoli sedadla se určuje pomocí polovodičového čidla, které samočinně nastaví teplotu vzduchu vháněného sedadlovými ventilátory, a tak zajistí optimální pohodlí cestujících dle požadovaného nastavení teploty.
Dvě zadní samostatná kožená sedadla jsou rozdělena zakázkovou středovou konzolou, pro jejíž povrchovou úpravu se nabízí výběr z palety pravého dřeva a kůže, které dokonale ladí s barevným provedením interiéru.
Stejně jako u předních sedadel je do sedáku zadních sedadel vložena prostorová síť přizpůsobená vlastnostem lidských svalů. Zlepšuje pohlcování vibrací a poskytuje oporu při průjezdu zatáčkami velkou rychlostí. Sedadla jsou elektricky nastavitelná a nastavují se ovládacím panelem na středové konzole a dálkovým ovládáním. Sklon obou sedadel je možné měnit a k dispozici je funkce pro úpravu pružnosti střední části opěradla.
Zadní sedadlo vpravo (ve vozech s levostranným řízením) lze naklonit až o 45° a do jeho výbavy dále patří plně vysouvatelná opora stehen a opěrka pro nohy pro dosažení absolutní míry pohodlí při jízdě v limuzíně. Pro zvětšení prostoru pro nohy při úplném naklopení sedadla se podélný posun předního sedadla rozšířil o 40 mm.
Stiskem jediného tlačítka na ovládací středové konzole se zadní sedadlo samočinně skloní vzad, vysune se opora stehen s opěrkou pro nohy a současně se sklopí opěrka hlavy vpředu a celé přední sedadlo posune směrem vpřed až do maximální polohy. Při otevření dveří u spolucestujícího vpředu se přední sedadlo samočinně vrátí do standardní polohy a opěrka hlavy se opět napřímí.
Kromě obvyklého systému vibrační masáže je pravé zadní sedadlo vybaveno i novým vzduchovým masážním systémem, zahrnující vzduchové čerpadlo umístěné kvůli tichosti v zavazadlovém prostoru. Systém je založen na technologii a funkčních kvalitách těch nejlepších masážních křesel na trhu. Má celkem osm vzduchových kapes, které pokrývají oblast ramen a zad sedícího člověka a provádějí profesionální masážní techniky v celé škále různých programů. Jejich intenzitu si uživatel může nastavit. Systém zahrnuje i program Shiatsu, což je akupresura ramen a spodní části zad.
Zadní sedadlo vybavené oporou stehen a opěrkou pro nohy rovněž obsahuje nový airbag v sedáku sedadla, jenž je v této třídě unikátní. Airbag se aktivuje při čelním nárazu, nafukuje přední část základny sedadla, aby zamezil pohybu pánve cestujících směrem vpřed a dolů.
Systém zábavy pro cestující na zadních sedadlech modelu obsahuje samostatný přehrávač DVD/CD a výklopnou obrazovku umístěnou na stropě, která je součástí referenčního audiosystému Mark Levinson® s prostorovým zvukem.
Kromě přehrávače DVD/CD určeného pro zadní obrazovku obsahuje zadní středová konzola úložný prostor pro disky DVD, CD a sluchátka, čtyřlitrový chlazený box, držáky nápojů, sklápěcí stoleček, dálkové ovládání masážních programů i systému zábavy a panel pro ovládání klimatizace, sedadel a slunečních clon. Model LS 600h L má elektrické sluneční clony pro zadní okno i obě boční okna vzadu, včetně zadního bočního okénka. DVD/CD přehrávač systému zábavy pro cestující na zadních sedadlech využívá referenční systém Mark Levinson® prostorového zvuku s 19 reproduktory a patnáctikanálovým zesilovačem o efektivním výkonu 450 W. Zcela nezávislý systém domácího kina pro zadní sedadla zahrnuje elektricky ovládanou výklopnou barevnou obrazovku LCD umístěnou na stropě. Zatímco přední obrazovka Electro Multi Vision přestane přehrávat DVD v okamžiku rozjetí automobilu, aby nerozptylovala řidiče, zadní jednotka pokračuje v promítání DVD i za jízdy.

JL, 21.5.2007




Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Milotec logo
CAG - Poctivé české dveře
Katalog Michelin 2017-2018
Adus s.r.o.
Dronejobs.cz
logo rexteam - rally racing czech

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2020 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar