Lexus LS 600h - evropská premiéra v Paříži
Lexus uvádí první hybridní vůz na světě v prémiovém segmentu s vidlicovým osmiválcem a stálým pohonem všech kol. Na pařížském autosalonu oslaví evropskou premiéru hybridní modely LS 600h a LS 600 h L.
Označení modelu LS 600h vychází ze skutečnosti, že jeho zážehový motor V8 o objemu pěti litrů ve spojení s hybridním pohonem se může ve výkonových parametrech směle porovnávat se spalovacími motory V12 bez přeplňování. Nový model staví na síle LS 460 a jeho inovacích v oblasti aktivní bezpečnosti, kultivovanosti motoru a kvalitě výroby. Písmeno „L" v názvu LS 600h L označuje verzi s prodlouženým rozvorem. Díky prodloužení o 12 cm může cestujícím nabídnout pocit cestování první třídou. Model L nabízí další novinky, např. nastavitelná opěradla pro cestující vzadu s možností masážní funkce, klimatizaci regulovanou podle tělesné teploty atd. Vozy LS 600h a LS 600h L jsou rovněž prvními na světě, vybavené světlomety s technologií LED diod.
Představením modelu LS 600h odhalí Lexus nejnovější pokroky v technologii hybridního pohonu. Systém Lexus Hybrid Drive se chlubí výkonem 330 kW (450 k) s kombinovanou spotřebou paliva pouhých 9,5 l/100 km a hladinou emisí CO2 nižší než 220 g/km. Přenos vyššího výkonu na vozovku a rovnoměrné zrychlení zajišťuje nový systém pohonu všech kol, který pracuje v součinnosti s elektronicky řízenou převodovkou s plynule měnitelným převodem (E-CVT).
Nové modely řady 600 h doplní tak již dříve představené hybridní sourozence GS 450h a RX 400h, který spustil revoluci v segmentu sportovně-užitkových vozů (SUV), kde nabídl jedinečnou kombinaci vysokého výkonu (200 kW/272 k), střídmé spotřeby paliva 8,1 l/100 km a velmi nízkých emisí CO2 (hodnota 192 g/km je cca o 30 procent nižší než u přímé konkurence.
GS 450h byl prvním výkonným sedanem na světě se systémem Lexus Hybrid Drive. Díky kombinaci motoru vpředu a pohonu zadních kol jsou jeho řidiči odměněni zážitkem ze sportovní jízdy. Zážehový motor V6 3.5 litru byl prvním motorem ve své třídě s duálním systémem vstřikování paliva (vstřikování paliva do sacího kanálu v kombinaci s přímým vstřikováním), zajišťujícím hospodárnější provoz a současně vyšší výkon. Vozy GS 450h tak vykazují kombinovanou spotřebu jen 7,9 l/100 km.
JL, 6.9.2006
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout