Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Lexus LS 460 - co chcete víc?

Čtvrtá generace Lexusu LS 460, který přijde do prodeje koncem roku, představuje vrchol z hlediska pohodlí, kultivovanosti a exkluzivního přepychu. Nový vůz v sobě spojil elegantní, fascinující estetiku filozofie designu L-finesse s funkčností výkonného luxusního sedanu.

 

Nejnovější podobu modelu LS identifikují svislé mřížky masky chladiče a velké polielipsoidní přední světlomety umístěné výše, než samotná maska chladiče, což vytváří vyváženost přední části.

Jednoduchost dynamických linií karoserie a fascinující kontrasty, jako silný, šípovitý motiv, inspirovaný symbolem tradiční japonské kultury ‘Kirikaeshi', vyjadřujícím dynamiku prostřednictvím rychlé, a plynulé změny směru, je hlavním motivem filozofie L-finesse. Uplatnily se na řadě míst nového designu včetně zasklení světlometů, uchycení mlhovek, bočního prosklení předního a zadního sloupku, svazků zadních světlometů.

Design interiéru vyvolává představu promyšlené syntézy ochrany cestujících, luxusu a pohodlí. Kabina je rozdělena do čtyř nezávislých oblastí, v nichž je architektura sedadel a dveřních výplní navržena tak, aby bezpečně obklopovala každého z cestujících. 

Výborná ergonomie a intuitivně dosažitelný volič samočinné převodovky jsou další znaky inteligentní technologie. Rozhraním mezi člověkem a strojem HMI je dotyková multifunkční obrazovka, lemována 15 tlačítky. Každou operaci lze tak uskutečnit maximálně ve třech krocích. 

Lexus LS 460 používá novou podvozkovou platformu a nosnou strukturu karoserie, konstruovanou s nevídanou přesností.

Nové víceprvkové zavěšení kol vpředu i vzadu zahrnuje dokonalejší systém přizpůsobivého zavěšení s proměnnými vlastnostmi AVS se systémem řízení polohy vozidla, jenž synchronizuje naklánění a sklon vozidla v zatáčkách. LS 460 je jediným automobilem v segmentu, který používá elektronicky řízený brzdový systém ECB, umožňující přesnější rozdělení brzdné síly, což napomáhá optimální činnosti integrálního řízení dynamiky VDIM a dalších brzdových systémů.

Nový, na rychlost citlivý, elektrický posilovač řízení EPS, citlivý na rychlost, zahrnuje systém variabilního převodu řízení VGRS, který mění převodový poměr řízení v závislosti na rychlosti, přičemž kombinuje potřebu minimální ovládací síly při pomalé jízdě s lepším pocitem a zpětnou vazbou, jakmile se rychlost zvýší. Tento systém je spojen se systémem AVS a pro Lexus unikátním systémem VDIM, který pomáhá udržet stabilitu vozidla a zvýšit požitek z jízdy.

Vidlicový osmiválec 4.6 lze považovat za technologicky nejpokrokovější spalovací jednotku, jakou kdy Lexus vyvinul. Je vybaven zdvojeným sacím potrubím umístěným nad motorem a akustickým řízením sání ACIS pro vytváření optimální směsi paliva se vzduchem. Systém stechiometrického přímého vstřikování paliva D-4S, jenž je jediným v automobilu aplikovaným systémem vstřikování na světě se dvěma vstřikovači na válec, je spojen s třetí generací duálního proměnného časování sacích a výfukových ventilů Dual VVT-i. Společně se systémem VVT-iE (první systém proměnného časování rozvodu s elektricky ovládaným vačkovým hřídelem na světě) dokáže pracovat v celém rozsahu otáček motoru a teplotním spektru. 

Osmiválec dosahuje výkonu 381 k a točivého momentu 493 N.m. S pohonem zadních kol a ve spojení s první osmistupňovou samočinnou převodovkou zrychlí z 0 na 100 km/h za pouhých 5,7 s. Navzdory hodnotám výkonnosti spotřebuje v kombinovaném cyklu 11,1 litrů na 100 km.

Lexus LS 460 je ukázkou řady revolučních vývojových prvků založených na klíčovém principu firmy Lexus, jenž spočívá v předcházení nehod jejich předvídáním, a stanovuje nové standardy v preventivní bezpečnosti. Základem je preventivní bezpečnostní systém PCS (Pre-Crash Safety).

Inteligentní parkovací asistent, rovněž novinka v tomto segmentu, pomáhá řidiči při zajíždění, parkování v řadě nebo vedle sebe. Kamera připevněná na zádi a ultrazvukové snímače určí vhodné parkovací místo. Pak se propočítá úhel natočení volantu, aby vůz navedl do určeného místa. Jakmile řidič akci potvrdí, systém převezme řízení pro samočinné navedení vozidla do řidičem určené, parkovací pozice. Řidič pouze ovládá plynový pedál.

Vůz zahrnuje také elektrické vyhřívání a ventilaci předních sedadel nebo vysokorychlostní navigační systém DVD s technologií umožňující vyhýbání se dopravním zácpám. Do standardní výbavy patří audiosoustava s 10 reproduktory a měnič 6 CD. Pro náročné připravil Lexus multimediální a navigační audio systém Mark Levinson® Reference Surround System s 19 reproduktory.

 

Základní technické údaje

Motor: zážehový vidlicový osmiválec

Objem: 4608 cm³

Výkon: 280 kW při 6400/min

Toč.moment: 493 N.m při 4100/min

Rychlost: 250 km/h

Zrychlení 0-100 km/h: 5,7 s

Spotřeba (město/mimo město/kombin.): 16,5/7,9/11,1 l/100 km

Rozměry: 5030 x 1875 x 1465 mm

Rozvor: 2970 mm

 

JL, 17.10.2006


Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar