Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Lexus IS 250C - kabriolet pro náročné

Nový IS 250C spojuje mnohokrát oceněný design sportovního sedanu modelové řady IS s příkladným technickým řešením skládací střechy. Byl navržen tak, aby ve všech směrech předčil očekávání zákazníků. Na složení lehké střechy z hliníku stačí jen 20 sekund.

Lexus představuje nový kabriolet navržený tak, aby zajistil minimální víření vzduchu při jízdě se složenou střechou. Vůz používá zážehový vidlicový šestiválec 2.5 o výkonu 153 kW / 208 k se šestistupňovou automatickou převodovkou.
Nebývale kompaktní mechanizmus trojdílné skládací střechy umožňuje zachovat velký zavazadlový prostor, pohodlné nastupování pro zadní cestující i prostorný interiér v zadní části vozu.
Design spojuje vzhled dynamického sportovního kupé s elegancí pohodlného a kultivovaného kabrioletu. Nabízí jedinečný styl, kterým se odlišuje od běžných kabrioletů. S původním sedanem řady IS sdílí pouze kapotu, světlomety, kliky dveří a zpětná zrcátka. Všechny ostatní panely karoserie byly přepracovány, aby ladily s trojdílnou skládací střechou. Do hlubokého předního spoileru byly začleněny nové mlhovky.
Výrazně zešikmené čelní sklo navazuje na aerodynamický oblouk střechy, který se spojuje s povrchem zavazadlového prostoru přes elegantní C sloupek začleněný do konstrukce stahování střechy. V zadní části se chlubí novými sdruženými světly s technologií LED a brzdovým světlem zabudovaným do spoileru na víku zavazadlového prostoru.
Po složení střechy vůz vyznačuje hladkým elegantním profilem, který akcentují pouze integrované ochranné oblouky za opěrkami hlav. Střecha je vyrobena z lehkého hliníku a vyznačuje se hladkou a tichou funkcí. Zavírání se aktivuje tlačítkem na středové konzole. Tichý mechanizmus zavírání je vybaven funkcí „střešní brzdy“, která zpomaluje zavírání v okamžiku, kdy se střecha blíží k horní části čelního skla.
Model IS 250C sdílí se sedanem IS vysokou úroveň luxusu v interiéru i řadu inovací, kam patří několik technických změn koncipovaných tak, aby všechny komfortní prvky na palubě, fungovaly co nejlépe i v provedení se skládací střechou. Systém klimatizace byl upraven pro použití v kabrioletu – je zde navíc regulace v závislosti na rychlosti vozidla, která automaticky zvyšuje proud vzduchu v režimu otevřeného vozu a ještě jej zesiluje podle rychlosti jízdy.
Dvě zadní sedadla byla oproti sedanu IS posunuta o 30 mm směrem do středu vozu kvůli většímu prostoru nad hlavou cestujících. Jednoduchý nástup na zadní sedadla usnadňují velké dveře, které se otevírají v širokém úhlu. Oproti sedanu jsou delší o 300 mm. Při nástupu stačí stisknout tlačítko a přední sedadla se sklopí a posunou vpřed, aby usnadnily průchod do zadní části vozu.
Zadní převis u IS 250C se oproti sedanu zvětšil o 55 mm, což v kombinaci s prostorově úspornou skládací střechou přispívá k výraznému nárůstu zavazadlového prostoru. Při složené střeše se dovnitř vejde golfový bag o průměru 23 cm.
Konstruktéři věnovali zvláštní pozornost snížení turbulence větru a vytvoření co nejpříjemnější charakteristiky proudění vzduchu pro cestující při jízdě se složenou střechou. K tomu přispívá zejména úhel čelního skla a konstrukce jeho horní části.
Nový IS 250C využívá osvědčenou konfiguraci zavěšení kol s dvojitými lichoběžníky vpředu a víceprvkovou konstrukcí vzadu. Výrazné změny prodělal podvozek, aby vůz svým cestujícím mohl nabídnout vyšší úroveň pohodlí očekávanou od kabrioletu, ale zároveň zajistil konzistentní dynamické výkony kupé i při jízdě se zataženou střechou.
Pochopitelně využívá široké spektrum moderních technologií aktivní i pasivní bezpečnosti ve své třídě, včetně nejmodernějšího systému integrovaného řízení dynamiky vozu (VDIM) značky Lexus, kam patří systém řízení stability vozidla (VSC) upravený pro vůz s otevřenou střechou a vyladěný ke zkrácení brzdné dráhy při brzdění na površích s rozdílnou přilnavostí, přepracovaný systém pro předcházení kolizím (PCS) podporující nouzové zatažení bezpečnostních pásů a nouzové brzdění s technologií brzdění před nárazem, a dále dvoufázové airbagy SRS. Vysoká bezpečnost charakteristická pro vozy Lexus je u otevřeného modelu IS 250C podtržena novými bočními airbagy větších rozměrů. Karoserie kabrioletu byla vybavena dalšími tlumícími prvky na pohlcování energie v případě bočního nárazu, které chrání přední i zadní cestující.

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Prague Car Festival
Automobilove klenoty
VW Festival
Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar