Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Lexus GS - čtyři podoby sportovního sedanu

Modelová řada Lexus GS 2016 bude mít v Evropě čtyři zástupce. GS je celosvětově jediným sportovním sedanem prémiové kategorie, u nějž si zákazníci mohou vybírat ze dvou plně hybridních verzí. Jde o GS 300h a vlajkovou loď GS 450h. Kromě nich budou na vybraných trzích pro zákazníky k dispozici nově modely GS 200t a GS 350 AWD.

Tento Lexus charakterizuje nový, výrazný a dynamický styl exteriéru s agresivnějším pojetím čelních partií s důrazem na typickou masku chladiče ve tvaru vřetene a dynamicky pojaté LED světlomety s trojicí zdrojů. Model GS je nyní dlouhý 4880 mm, narostl tedy do délky o 30 mm oproti předchůdci.

Vylepšením prošly i systémy rozhraní HMI (Human Machine Interface) a RTI (Remote Touch Interface), které je propojeno s multimediálním dotykovým displejem typu EMV o úhlopříčce 12,3" s možností zobrazování v celoobrazovkovém režimu. Jasnější a čitelnější displej HUD s projekcí na přední sklo nyní zprostředkuje širší škálu informací, včetně stavových údajů bezpečnostního paketu Lexus Safety System +.

Lexus GS je jediný model v tomto segmentu, jenž nabízí dva různé plně hybridní pohony v podobě GS 300h a GS 450h.

Lexus GS 300h kombinuje výkonný elektromotor 105 kW/143 k se zážehovým čtyřválcem 2,5 litru, využívajícím technologii duálního vstřikování D-4S a Atkinsonův cyklus. Celkový systémový výkon je 164 kW/223 a pohání zadní kola – v závislosti na situaci samostatně, nebo společně – prostřednictvím bezestupňové převodovky E-CVT hybridní soustavy pohonu. GS 300h dokáže akcelerovat z 0 na 100 km/h za 9,0 s a rozjede se až na 190 km/h. Průměrná spotřeba paliva je pouhých 4,4 l/100 km.

Model GS 450h používá kompaktní, vodou chlazený elektromotor s permanentním magnetem o výkonu 147 kW ve spojení s mimořádně hladce běžícím zážehovým vidlicovým šestiválcem 3456 cm3 používajícím Atkinsonův cyklus. Lexus GS 450h s celkovým systémovým výkonem 254 kW (345 k) akceleruje z 0 na 100 km/h za 5,9 s a dosahuje maximální rychlosti 250 km/h. Průměrná spotřeba paliva oproti tomu činí jen 5,9 l/100 km.

Modely GS 300h a GS 450h, podobně jako všechny hybridní modely značky Lexus, jsou vybaveny technologií plnohodnotného hybridního pohonu, která je schopna fungovat nezávisle v režimu samotného spalovacího motoru, samotného elektromotoru, nebo ve spojení obou jednotek. Zákazníkům tak zprostředkují jedinečné zážitky z naprosto tiché, uvolněné a kultivované jízdy.

Nový Lexus GS používá přepracovaný systém jízdních režimů Drive Mode Select s rozšířenou nabídkou funkcí. Řidič může volit mezi režimy ECO, NORMAL, SPORT (u vozů se systémem AVS jej nahrazují režimy SPORT S a SPORT S+), a novým režimem „Customize“, jenž dovoluje uživateli individuálně nastavovat parametry pohonu, podvozku a klimatizace a dosáhnout tak kombinace nastavení nad rámec ostatních nabízených režimů. Vybraným režimem je možné zlepšit spotřebu paliva, nebo dynamické schopnosti vozu.

Prvky aktivní a pasivní bezpečnosti


Nový Lexus GS je sice sportovní sedan, ale zároveň myslí na luxus, pohodlí a bezpečnost svých pasažérů. Nové GS ve stupni výbavy Luxury nebo v provedení F SPORT je nyní standardně vybaveno nově vyvinutým balíčkem technologií aktivní bezpečnosti Lexus Safety System+.

Bezpečnostní paket Lexus Safety System+ s ohledem na co nejúčinnější rozpoznávání objektů používá radar v kombinaci s kamerou. Paket zahrnuje přednárazový bezpečnostní systém (PCS) s funkcí rozpoznávání chodců, adaptivní tempomat fungující při všech rychlostech jízdy, vyspělý systém
pro udržování vozidla v jízdním pruhu (A-LKA) s funkcí varování před kličkováním v jízdním pruhu a dále buď systém automatických dálkových světel (AHB), nebo systém adaptivních dálkových světel (AHS). Lexus GS je kromě toho vybaven i systémem rozpoznávání dopravních značek (RSA).

Co se týká pasivní bezpečnosti, byl nový Lexus GS navržen tak, aby zajistil optimální úroveň bezpečnosti v případě čelního nárazu, čelního střetu s přesahem, boční kolize i nárazu do vozidla zezadu. V novém modelu napočítáme celkem 10 airbagů: dva čelní airbagy SRS s dvoustupňovým plněním, kolenní airbagy pro řidiče i předního spolujezdce (v případě spolujezdce je zabudován do dvířek příruční schránky), boční airbagy vpředu i vzadu a hlavové airbagy vpředu i vzadu.


Lexus 29.1.2016

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar