Lexus GS S a paketem F Sport
Paket výbavy F SPORT, nabízený pro řadu GS na všech evropských trzích, obsahuje exkluzivně tvarovaný přední nárazník s větším bočním žebrováním. V kombinaci se sportovní mřížkou v horní i spodní části masky chladiče se tak zdůrazňuje širší rozchod kol a sportovní postoj.
{*5] Při pohledu na zadní partie zaujme difuzor pod nárazníkem v šedém metalickém laku. Všechny vozy v provedení F SPORT budou vybaveny zadním spoilerem a 19" litými koly s pneumatikami 235/40 R19 vpředu, resp. 265/35 R19 vzadu.
V interiéru zaujme sladěné čalounění sedadel a dveřních panelů – rovněž v granátové barvě, v kombinaci s hliníkovými dekory, elektricky nastavitelnými předními sedadly, černým čalouněním stropu kabiny a sloupků, volantem a hlavicí řadicí páky obšitou perforovanou kůží, hliníkovými pedály a dekory přístrojové desky, exkluzivními prahovými lištami s černým logem a označením F SPORT na volantu.
Součástí paketu je vyladěný systém zavěšení předních i zadních kol a systém AVS (adaptivní odpružení). Úprav doznala i charakteristika předních a zadních tlumičů kvůli optimální funkci systému AVS. Tlumiče používají oleje s nízkou viskozitou, který vykazuje nižší míru tření. Tlumiče zadních kol se sklonily více směrem vzad a bylo použito větší a tužší spodní pouzdro tlumiče. Cílem úprav je regulovat náklony karoserie systémem AVS, a tak optimalizovat reakce vozu na pokyny od řízení.
Díky systému AVS může řidič přizpůsobit nastavení tlumičů –Normal a Sport S+. Systém AVS tak na daný pokyn od volantu, náklony karoserie a momentální povrch vozovky reaguje tím, že aktivuje tlumiče s regulovatelnou tlumicí silou a automaticky přizpůsobuje charakteristiku systému odpružení (nezávisle pro všechna čtyři kola), čímž plní hned několik řídicích funkcí zároveň.
Pokud řidič navolí Sport S+ tak se automaticky zvýší rozdíl mezi účinkem vnitřních a vnějších tlumičů při průjezdu zatáčkami, čímž se ještě více zamezí nežádoucím náklonům karoserie. Systém VGRS zároveň automaticky snižuje zhruba o 10 % převodový poměr řízení, zatímco elektrický posilovač řízení (EPS) zvyšuje pomocný točivý moment řízení přibližně o 4 %.
GS nejnovější generace nabízí funkci Drive Mode Select umožňující volit mezi jízdními režimy ECO, NORMAL, SPORT S ad SPORT S+, aby se řidič mohl sám rozhodnout, zda chce v dané chvíli preferovat ekonomický styl jízdy, nebo dynamické schopnosti vozu.
V režimu ECO se automaticky reguluje výkon motoru, míra otevření škrticí klapky a volba převodových stupňů pro co nejnižší spotřebu paliva za všech jízdních podmínek. Ve spojení s tím se automaticky upravuje i teplota soustavy klimatizace, objem proudu vzduchu a činnost vyhřívání sedadel, opět s ohledem na optimální spotřebu paliva.
V režimu SPORT S se optimalizují otáčky motoru a reakce škrticí klapky, aby si řidič mohl vychutnat atraktivnější požitek z jízdy, s využitím všech možností zážehového agregátu, resp. plně hybridního systému pohonu.
Režim SPORT S+ spojuje zvýšený výkon daný režimem SPORT S a koordinované řízení stabilizačního systému VDIM – včetně systému AVS a elektrického posilovače řízení (EPS), příp. též systémy VGRS a DRS u vozů vybavených systémem LDH, ve snaze odměnit řidiče vrcholně sportovní jízdní dynamikou.
Systém LDH
Nejmodernější podvozková technologie Lexus Dynamic Handling nabízí spojení systémů DRS (Dynamic Rear Steering – dynamické řízení kol zadní nápravy), VGRS (Variable Gear Ratio Steering – řízení s proměnným převodovým poměrem) a EPS (Electric Power Steering – elektrický posilovač řízení), s cílem optimálně sladit řízení kol přední i zadní nápravy.
LDH vypočítává optimální úhel natočení všech čtyř kol na základě aktuální rychlosti vozidla, úhlu natočení volantu a pokynů řidiče. V koordinaci systému VGRS vpředu a DRS vzadu dokáže systém nezávisle regulovat úhel natočení kol přední i zadní nápravy, a výrazně tak zlepšit odezvu vozidla při nájezdu do zatáček, záběrové schopnosti zadních kol a stabilitu vozidla.
Systém DRS sleduje rychlost jízdy vozidla i stáčivou rychlost, úhel natočení kol, natáčení volantu a boční sílu (G) k výpočtu požadovaného natočení kol zadní nápravy (maximálně 2 stupně). Do 80 km/h se přední a zadní kola natáčejí v opačném směru. Nad 80 km/h se přední a zadní kola natáčejí ve stejném směru.
Systém LDH v rámci koordinace systémů DRS, VGRS a EPS automaticky přizpůsobuje systém odpružení a systémy aktivní bezpečnosti s ohledem na aktuální stav vozovky, rychlost vozidla a styl jízdy řidiče.
Všechny verze GS s paketem F SPORT jsou vybaveny většími ventilovanými kotouči 356 x 30 mm na přední nápravě. Přírubová část brzdového kotouče je vyrobena z hliníku kvůli snížení hmotnosti a zamezení deformacím v důsledku vznikajícího tepla.
JL, 2.11.2011
V interiéru zaujme sladěné čalounění sedadel a dveřních panelů – rovněž v granátové barvě, v kombinaci s hliníkovými dekory, elektricky nastavitelnými předními sedadly, černým čalouněním stropu kabiny a sloupků, volantem a hlavicí řadicí páky obšitou perforovanou kůží, hliníkovými pedály a dekory přístrojové desky, exkluzivními prahovými lištami s černým logem a označením F SPORT na volantu.
Součástí paketu je vyladěný systém zavěšení předních i zadních kol a systém AVS (adaptivní odpružení). Úprav doznala i charakteristika předních a zadních tlumičů kvůli optimální funkci systému AVS. Tlumiče používají oleje s nízkou viskozitou, který vykazuje nižší míru tření. Tlumiče zadních kol se sklonily více směrem vzad a bylo použito větší a tužší spodní pouzdro tlumiče. Cílem úprav je regulovat náklony karoserie systémem AVS, a tak optimalizovat reakce vozu na pokyny od řízení.
Díky systému AVS může řidič přizpůsobit nastavení tlumičů –Normal a Sport S+. Systém AVS tak na daný pokyn od volantu, náklony karoserie a momentální povrch vozovky reaguje tím, že aktivuje tlumiče s regulovatelnou tlumicí silou a automaticky přizpůsobuje charakteristiku systému odpružení (nezávisle pro všechna čtyři kola), čímž plní hned několik řídicích funkcí zároveň.
Pokud řidič navolí Sport S+ tak se automaticky zvýší rozdíl mezi účinkem vnitřních a vnějších tlumičů při průjezdu zatáčkami, čímž se ještě více zamezí nežádoucím náklonům karoserie. Systém VGRS zároveň automaticky snižuje zhruba o 10 % převodový poměr řízení, zatímco elektrický posilovač řízení (EPS) zvyšuje pomocný točivý moment řízení přibližně o 4 %.
GS nejnovější generace nabízí funkci Drive Mode Select umožňující volit mezi jízdními režimy ECO, NORMAL, SPORT S ad SPORT S+, aby se řidič mohl sám rozhodnout, zda chce v dané chvíli preferovat ekonomický styl jízdy, nebo dynamické schopnosti vozu.
V režimu ECO se automaticky reguluje výkon motoru, míra otevření škrticí klapky a volba převodových stupňů pro co nejnižší spotřebu paliva za všech jízdních podmínek. Ve spojení s tím se automaticky upravuje i teplota soustavy klimatizace, objem proudu vzduchu a činnost vyhřívání sedadel, opět s ohledem na optimální spotřebu paliva.
V režimu SPORT S se optimalizují otáčky motoru a reakce škrticí klapky, aby si řidič mohl vychutnat atraktivnější požitek z jízdy, s využitím všech možností zážehového agregátu, resp. plně hybridního systému pohonu.
Režim SPORT S+ spojuje zvýšený výkon daný režimem SPORT S a koordinované řízení stabilizačního systému VDIM – včetně systému AVS a elektrického posilovače řízení (EPS), příp. též systémy VGRS a DRS u vozů vybavených systémem LDH, ve snaze odměnit řidiče vrcholně sportovní jízdní dynamikou.
Systém LDH
Nejmodernější podvozková technologie Lexus Dynamic Handling nabízí spojení systémů DRS (Dynamic Rear Steering – dynamické řízení kol zadní nápravy), VGRS (Variable Gear Ratio Steering – řízení s proměnným převodovým poměrem) a EPS (Electric Power Steering – elektrický posilovač řízení), s cílem optimálně sladit řízení kol přední i zadní nápravy.
LDH vypočítává optimální úhel natočení všech čtyř kol na základě aktuální rychlosti vozidla, úhlu natočení volantu a pokynů řidiče. V koordinaci systému VGRS vpředu a DRS vzadu dokáže systém nezávisle regulovat úhel natočení kol přední i zadní nápravy, a výrazně tak zlepšit odezvu vozidla při nájezdu do zatáček, záběrové schopnosti zadních kol a stabilitu vozidla.
Systém DRS sleduje rychlost jízdy vozidla i stáčivou rychlost, úhel natočení kol, natáčení volantu a boční sílu (G) k výpočtu požadovaného natočení kol zadní nápravy (maximálně 2 stupně). Do 80 km/h se přední a zadní kola natáčejí v opačném směru. Nad 80 km/h se přední a zadní kola natáčejí ve stejném směru.
Systém LDH v rámci koordinace systémů DRS, VGRS a EPS automaticky přizpůsobuje systém odpružení a systémy aktivní bezpečnosti s ohledem na aktuální stav vozovky, rychlost vozidla a styl jízdy řidiče.
Všechny verze GS s paketem F SPORT jsou vybaveny většími ventilovanými kotouči 356 x 30 mm na přední nápravě. Přírubová část brzdového kotouče je vyrobena z hliníku kvůli snížení hmotnosti a zamezení deformacím v důsledku vznikajícího tepla.
JL, 2.11.2011
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout













