Land Rover Freelander 2 na český trh
Čtvrtým automobilem, který Land Rover představil za poslední čtyři roky, po Ranger Roveru, Discovery a Range Roveru Sport je nový Freelander 2. Připomeňme, že první generace z roku 1997 byla považována za zakladatele nové třídy vozů – kompaktních luxusních offroadů.
V mnoha směrech vylepšený nový Land Rover Freelander 2 se vyznačuje výborným chováním jak při jízdě na silnici, tak v terénu, hladším chodem motoru, vyšší kvalitou a větším prostorem uvnitř. Přestože nese stopy původního vozu, tak vypadá luxusněji a dospěleji.
Pětidveřová karoserie se vyznačuje vysokou torzní tuhostí, což ovlivňuje hladký chod, komfort a jízdní vlastnost na jakémkoliv povrchu. Nezávislé zavěšení kol využívá nejmodernějších systémů kontroly stability včetně tzv. valivé stability RSC, který pomáhají snížit riziko převrácení vozu při jízdě v terénu.
Inteligentní systém pohonu všech pracuje s elektronicky řízenou mezinápravou spojkou Haldex, umožňující přenos točivého momentu během 150 milisekund.
Jízdu na nezpevněném povrchu ulehčuje známý systém Terrain Response, který je kromě základní verze „E“ standardní výbavou všech ostatních modelů. U Freelanderu 2 umožňuje čtyři různá nastavení – běžná jízda, tráva/štěrk/sníh, bláto nebo písek. Každé z těchto nastavení optimalizuje elektronické a mechanické řídící prvky vozu jako např. kontrolu stability DSC, elektronickou kontrolu trakce a brzd s protiblokovacím systémem, řízené sjíždění svahů HDC.
Poprvé je u Freelanderu také použit patentovaný sytém kontroly uvolnění vozu na svahu ve spojení už se zmíněnou funkcí HDC.
Přestože je pouze o 50 mm delší než předchůdce, tak nabízí uvnitř více prostoru v oblasti hlavy, ramen i nohou, a to vpředu i vzadu. Dojem prostornosti navíc zdůrazňují velké prosklené plochy. Z vyvýšeného uspořádání zadních sedadel, je mají cestující dobrý výhled ven.
Dalším positivem je zvětšený objem zavazadlového prostoru ze 456 na 755 litrů
K významným technickým novinkám patří kromě stálého pohonu 4WD také obě pohonné jednotky. Řadový benzinový šestiválec 3.2 je výhradně spojen s novou šestistupňovou automatickou převodovkou s funkcí CommandShift umožňují sekvenční řazení. Konfigurace šesti válců v řadě je ideální jak pro hladký chod motoru, tak vzhledem k její kompaktnosti také pro uložení napříč.
Benzinová verze i6
Přeplňovaný vznětový čtyřválec je k dispozici buď s novou šestistupňovou mechanickou převodovkou nebo za příplatek 60 tisíc a automatickou se stejným počtem stupňů. V rozmezí od 1000 do 4500 otáček za minutu dosahuje hodnoty 200 n.m
Vznětová verze TD4
Rozměry, hmotnosti, úhly (pro obě verze)
Land Rover Freelander byl na český trh slavnostně uveden společností A.M.T. Group, člen skupiny PMG Finance, před několika dny v rámci ICESTAR 4x4 na zimním stadionu Hvězda. Na českém trhu je nabízen ve čtyřech výbavách v případe vznětového motoru od 899 000 do 1 180 000 Kč a třech výbavách benzinové verze od 1 135 000 do 1 298 000 Kč. Nejlevnější verze E zahrnuje mj. 16“ kola, halogenové světlomety, manuální klimatizaci, audiosystém, elektrické nastavení a vyhřívání zpětných zrcátek.
Jindřich Lasík, 8.12.2006
Pětidveřová karoserie se vyznačuje vysokou torzní tuhostí, což ovlivňuje hladký chod, komfort a jízdní vlastnost na jakémkoliv povrchu. Nezávislé zavěšení kol využívá nejmodernějších systémů kontroly stability včetně tzv. valivé stability RSC, který pomáhají snížit riziko převrácení vozu při jízdě v terénu.
Inteligentní systém pohonu všech pracuje s elektronicky řízenou mezinápravou spojkou Haldex, umožňující přenos točivého momentu během 150 milisekund.
Jízdu na nezpevněném povrchu ulehčuje známý systém Terrain Response, který je kromě základní verze „E“ standardní výbavou všech ostatních modelů. U Freelanderu 2 umožňuje čtyři různá nastavení – běžná jízda, tráva/štěrk/sníh, bláto nebo písek. Každé z těchto nastavení optimalizuje elektronické a mechanické řídící prvky vozu jako např. kontrolu stability DSC, elektronickou kontrolu trakce a brzd s protiblokovacím systémem, řízené sjíždění svahů HDC.
Poprvé je u Freelanderu také použit patentovaný sytém kontroly uvolnění vozu na svahu ve spojení už se zmíněnou funkcí HDC.
Přestože je pouze o 50 mm delší než předchůdce, tak nabízí uvnitř více prostoru v oblasti hlavy, ramen i nohou, a to vpředu i vzadu. Dojem prostornosti navíc zdůrazňují velké prosklené plochy. Z vyvýšeného uspořádání zadních sedadel, je mají cestující dobrý výhled ven.
Dalším positivem je zvětšený objem zavazadlového prostoru ze 456 na 755 litrů
K významným technickým novinkám patří kromě stálého pohonu 4WD také obě pohonné jednotky. Řadový benzinový šestiválec 3.2 je výhradně spojen s novou šestistupňovou automatickou převodovkou s funkcí CommandShift umožňují sekvenční řazení. Konfigurace šesti válců v řadě je ideální jak pro hladký chod motoru, tak vzhledem k její kompaktnosti také pro uložení napříč.
Benzinová verze i6
Objem | 3192 cm³ |
Výkon | 171 kW(233 k)při 6300/min |
Točivý moment | 317 N.m při 3200/min |
Rychlost | 200 km/h |
Zrychlení 0-100 km/h | 8,9 s |
Spotřeba (město/mimo město/kombin) | 15,6/8,6/11,2 l/100 km |
Přeplňovaný vznětový čtyřválec je k dispozici buď s novou šestistupňovou mechanickou převodovkou nebo za příplatek 60 tisíc a automatickou se stejným počtem stupňů. V rozmezí od 1000 do 4500 otáček za minutu dosahuje hodnoty 200 n.m
Vznětová verze TD4
Objem | 2179 cm³ |
Výkon | 118 kW(160 k)při 4000/min |
Točivý moment | 400 N.m při 2000/min |
Rychlost | výrobce neuvádí |
Zrychlení 0-100 km/h | 11,7 s |
Spotřeba (město/mimo město/kombin) | 9,2/6,2/7,5 l/100 km |
Rozměry, hmotnosti, úhly (pro obě verze)
Vnější rozměry | 4500 x 1910 x 1740 mm |
Rozvor | 2660 mm |
Poh./cel.hmotnost | 1770/2505 kg |
Světlost | 220 mm |
Brodivost | 500 mm |
Nájezdový úhel vpředu/vzadu | 31/34 stupňů |
Přechodový úhel | 23 stupňů |
Land Rover Freelander byl na český trh slavnostně uveden společností A.M.T. Group, člen skupiny PMG Finance, před několika dny v rámci ICESTAR 4x4 na zimním stadionu Hvězda. Na českém trhu je nabízen ve čtyřech výbavách v případe vznětového motoru od 899 000 do 1 180 000 Kč a třech výbavách benzinové verze od 1 135 000 do 1 298 000 Kč. Nejlevnější verze E zahrnuje mj. 16“ kola, halogenové světlomety, manuální klimatizaci, audiosystém, elektrické nastavení a vyhřívání zpětných zrcátek.
Jindřich Lasík, 8.12.2006
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout