Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Land Rover Discovery 4 - víc než facelift

Automobilka Land Rover prezentuje nové generaci Discovery 4, která je víc než jen faceliftem „trojky“. Změnil nejen vzhled, ale i technika. Zásadní novinku najdeme pod kapoto – třílitrový šestiválec TDV6, jenž nahrazuje dřívější 2.7.

Jedná se o přeplňovaný vznětový vidlicový šestiválec 2.7, který Land Rover vyvinul společně s Jaguarem. Poskytuje 180 kW (245 k) a 600 Nm ve 2000 otáčkách za minutu. Jen pro srovnání – starší agregát měl 140 kW ve 4000/min a 440 Nm v 1900/min. Pokud je vybaven filtrem pevných částic, pak splňuje emisní normu Euro 5. Nejvýznamnější konstrukční změnou jsou dvě paralelní turbodmychadla. První větší se používá častěji (v nižších otáčkách), druhé menší se uvádí v činnost, je-li potřeba více výkonu. Samozřejmostí je třetí generace systému common-rail s piezoelektrickými vstřikovači. Land Rover uvádí, že s tímto motorem bude hodnota zrychlení z 0 na 100 km/h za 9,6 s
Šestistupňová samočinná převodovka ZF HP-28 přenáší sílu motoru na obě nápravy, přičemž jsou sníženy ztráty v hydrodynamickém měniči točivého momentu. Land Rover Discovery 4 si v kombinovaném provozu podle výrobce žádá 9,3 l/100 km.
Úpravou prošlo také zavěšení s novými tlumiči. Discovery má též snížené těžiště. Modifikované brzdy jsou převzaty z Range Roveru Sport, vpředu vrtané kotouče s průměrem 360 mm a dvoupístkovými třmeny, vzadu jsou o 10 mm menší kotouče.
Elektronický systém pohonu všech kol Terrain Response disponuje voličem režimů, který zahrnuje běžnou jízdu a další 4 režimy. Upraven byl zejména režim jízdy v písku, neboť na něm ztrácejí terénní vozy nejvíce výkonu. Disponuje systémem sand launch control, kdy řízení trakce omezí protáčení kol tak, aby se do písku nezahrabala. Samozřejmostí je také Hill Descent Control (asistent pro sjíždění prudkých svahů), tentokrát doplněný o Gradient Release Control. Tento elektronický pomocník má na starosti brzdový pedál, pokud jej řidič uvolní, systém po nějakou dobu brzdí plným tlakem, aby zamezil případným problémům, a poté jej zmírňuje. Aktivuje se automaticky.
Exteriér se liší od předchozího modelu změněnou maskou a aerodynamicky optimalizovaným předním nárazníkem, v předních i zadních světlometech najdeme světelné diody. Kola můžou být 19“ se sedmi nebo devíti paprsky, za příplatek 20“ desetipaprsková.
Interiér může nyní pojmout až sedm osob. Kruhový ovladač systému Terrain Response se přesunul na přední část středové konzoly. Na novém multifunkčním volantu jsou soustředěna tlačítka tempomatu a audio systému, který disponuje konektory pro externí zvuková zařízení, jak USB i pro iPod. Změnou prošla i sedadla a osvětlení vnitřku vozu obstarávají světelné diody. Součástí přístrojové desky je i 5“ displej, který zobrazuje potřebné informace o vozidle a může sloužit i jako výstup navigace. Při parkování rozměrného Land Roveru pomohou kamery, při tažení přívěsu přijde vhod Towing Assist, ke vstupu do vozu pak nepotřebujete klíčky, stejně jako k nastartování motoru, k němu slouží pochopitelně tlačítko.


Upozornění !!!!

Český importér vozů Land Rover již delší dobu nedodává na český trh nové automobily, ani náhradní díly. Firma Mejznar z Vrchlabí funguje ovšem normálně a bez omezení, to znamená, že plynule dováží nové modely včetně náhradních dílů.


JL, 11.6.2009


Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Prague Car Festival
Automobilove klenoty
VW Festival
Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar