Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Lancia Musa - „City Limousine“

Na český trh přichází Lancia Musa, nástupce úspěšného modelu, který během tří let prodeje nejen splnil, ale nad očekávání překonal stanovené ambiciózní cíle. V posledních dvou letech byl nejprodávanějším vozem v kategorii kompaktních minivanů v Itálii.

Model vyvinutý v designovém středisku Centro Stile Lancia, disponuje výraznými stylovými prvky typickými pro značku Lancia, v moderním provedení v souladu se stylistickým vývojem automobilů v segmentech premium. Čelní část obohacují chromované prvky, zdůrazňující nový stylistický ráz. Jsou předzvěstí budoucího designu Lancie. Uprostřed chromovaného krytu chladiče vyniká nové logo Lancia, symbol minulosti v moderním hávu.
Stylistickou soudržnost najdeme také v zadní části. V souladu s novým stylem přední části získávají na důležitosti i velkoryse řešené zadní dveře. Zavazadlový prostor se zvětšil o 70 litrů na 390 litrů – posunutím zadních sedadel získáme 460 litrů.
V zadní části vozu vynikají kvalitní a moderní svítilny s technologií LED tvořené dlouhými a úzkými vertikálními prvky. Horní profil zvýrazňuje na boku vozu chromovaná lišta, ladící se slitinovými disky. I přes zvětšenou délku na 4 metry zůstává Musa kompaktním vozem, uvnitř nebývale prostorný.
Mimořádná pozornost byla věnována detailům, jako je vytvoření důmyslných kombinací chromovaných částí a barev karoserie s barvami vnitřních potahů, jež jsou k dispozici ve dvou variantách.
Zákazník si může vybrat vlastní vůz „na míru“. K dispozici je přes 80 dostupných kombinací, vzniklých spojením pěti různých typů vnitřní úpravy (Argento, Oro a Platino ve dvou barevných odstínech), 14 barev karoserie (10 z nich dosud nepoužívaných) a 4 nových „dvoubarevných“ kombinací. Pro Lancii byla barva vždy nejen otázkou estetiky, nýbrž nedílnou součástí filozofie produktu, jehož základními prvky jsou elegance, půvab, osobitost, inspirace, styl a maximální možnost zosobnění.
K vyššímu vnitřnímu komfortu přispěly nejmodernější technologie k odhlučnění interiéru, jak dokazuje odhlučněná střecha, zhotovená z inovativních materiálů na bázi polyesteru: Hlučnost snižuje zhruba o 2 db.
Ve voze se budou dobře cítit také osoby vyššího vzrůstu. Přední místa jsou ideální k přepravě osob od 1,50 až do ca 2 metrů výšky. Rovněž vyšší osoba sedící za stejně vysokým řidičem může počítat s pohodlím.
Vysoký posed umožňuje kontrolu a přehled o dění na silnici, což umocňuje ještě široká prosklená plocha. Řadicí páka je u středu palubní desky, volant výškově i podélně nastavitelný, sedadlo řidiče je výškově nastavitelné.
Zajímavostí je otevíratelná panoramatická střecha (tvoří 70 % střechy), složená ze dvou skleněných panelů a dvou protislunečních clon. Dvouzónová klimatizace je doplněna o zařízení pro kontrolu kvality vzduchu: Air Quality System (AQS). Při průjezdu zónami se zvýšenou hladinou smogu příslušné čidlo automaticky zapne recirkulaci vzduchu, a brání pronikání venkovního vzduchu do interiéru.
Zařízení Sound System Bose® poskytuje pocit ozvučeného koncertního sálu a je vyráběno stejnojmennou americkou společností, zaujímající vedoucí postavení v oboru Hi-Fi. MJ. zahrnuje sedm reproduktorů. Zároveň nabízí dva audiosystémy, integrované do designu přístrojové desky. Všechna audiozařízení jsou vybavena systémem automatické regulace hlasitosti podle rychlosti vozidla, a mohou být propojena s hands free sadou telefonů GSM. Jsou chráněna proti krádeži díky komunikačnímu protokolu s elektronickou jednotkou řídící elektrické zařízení vozu (body computer). Při spouštění motoru body computer načítá kód radiopřijímače, a aktivuje jej pouze při správné numerické sekvenci.
Nová Musa může být vybavena systémem “Blue&Me®”, který vznikl spoluprací mezi Fiat Group Automobiles a firmou Microsoft, jež mění vzorce komunikace, informací a zábavy ve voze a zvyšuje komfort cestujících a kvalitu času stráveného na palubě automobilu. Zařízení umožňuje za jízdy uskutečňovat/přijímat telefonní hovory a poslouchat hudbu jednoduše a bezpečně.
Pro Lancii Musu byly vybrány tři turbodiesely Multijet a dva benzínové motory.


Benzinové motory
Typ1.4 8V1.4 16V
Objem13681368
Výkon56(77(/600070(95)/5800
Toč.moment115/3000128/4500
Rychlost163175
Zrychlení13,511,5
Spotřeba7,9/5,2/6,28,7/5,4/6,6



Vznětové motory
Typ1.3/751.3/901.9/100
Objem124812481910
Výkon51(70)/400066(90)/400074(100)/4000
Toč.moment180/1750200/1750260/1750
Rychlost159173179
Zrychlení15,412,511,5
Spotřeba6,0/4,2/4,96,0/4,0/4,76,5/4,4/5,2



Pozn. Objem – cm³, výkon – kW(k)/min, toč.moment – Nm/min, rychlost – km/h, zrychlení 0-100 km/h (s). spotřeba (město/mimo město/kombin.) – l/100 km


Systém Common Rail, použitý u motoru 1,9 Multijet používá dvě funkce autoadaptivní kontroly kalibrace vstřikovačů a korekce dávky vstřikované nafty, s výhodou tichého a nehlučného chodu a nízké hladiny vibrací. Přeplňování motoru je turbokompresorem s pevnou geometrií s elektronicky kontrolovaným ventilem Waste Gate, který přispívá ke zlepšení výkonu a zvýšení točivého momentu i při nízkých otáčkách. Mezi 1750 a 3250/min lze dosáhnout 90 % největšího točivého momentu. Tajemství motoru Multijet spočívá v řídící elektronické jednotce, která kontroluje otevírání a uzavírání vstřikovačů, a která může provádět řadu vstřiků následujích za sebou ve velmi krátkých časových intervalech.
Opravdovým mistrovským dílem miniaturní technologie je 1.3 Multijet 16v, který včetně příslušenství váží 130 kg na délku měří ca 50 cm, na výšku 65 cm. Uspořádání jednotlivých komponentů bylo navrženo tak, aby zabíraly co nejméně místa.
Všechny pohonné jednotky mohou být spojeny s pětistupňovou mechanickou převodovkou, verze 1.4 16 V a 1.3 Multijet také s robotizovanou převodovkou DFN, která umožňuje automatické řazení převodů a poskytuje především komfort v městském provozu. K této převodovce se ještě vrátíme samostatným popisem.
Lancia Musa se vyznačuje různorodou a širokou škálou k dispozici je ve výbavách Argento, Oro a Platino, ve dvou barevných variantách,
Argento nabízí mj. boční airbagy, manuální klimatizaci a přípravu k instalaci autorádia. Oro zahrnuje ocelové disky 15” s novým designem, chromované rámečky postranních skel, okenní airbagy, tři zadní opěrky hlavy, posuvné zadní sedačky. Na výběr jsou dva typy výbavy Oro, jež se liší použitými látkami a barvami interiéru. Ve špičkové výbavě Platino najdeme např. elektricky ovládanou panoramatickou střechu, rádio s CD přehrávačem s ovládáním na volantu, slitinové disky 15”, zatmavená skla, kůží potažený volant, mlhovky, dvouzónovou klimatizaci, ESP, loketní opěrky na předních sedadlech. Také tato výbava je dostupná ve dvou barevných provedeních interiéru, lišících se odstínem potahů.
Nová Lancia Musa nabízí krásnější a modernější styl díky některým stylovým prvkům, zajisté ocení ti zákazníci, kteří kromě elegance a jemnosti tvarů hledají také funkčnost a dostatek prostoru. Podrobnosti na www.lancia.cz nebo www.lanciamusa.cz


Rozměry a hmotnosti
Délka x šířka x výška4035 x 1698 x 1660 mm
Rozvor kol2508 mm
Rozchod kol1444/1431
Objem zav.prostoru390/1431 l
Celk.hmotnost1155 – 1275 kg



Základní ceny
1.4 8V Argento389 000 Kč
1.4 16V Argento 419 000 Kč
1.3 JTD/70 Argento449 000 Kč
1.3 JTD/90 Argento489 000 Kč
1.9 JTD Oro534 000 Kč


JL, 28.2.2008

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Prague Car Festival
Automobilove klenoty
VW Festival
Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar