Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

LEXUS odhalil kupé LC, model 2021

Prémiová automobilka Lexus odhaluje své nové vlajkové kupé LC v modelovém provedení 2021. Přichází s ještě dokonalejším propojení s řidičem, suverénnějšími jízdními vlastnostmi, s nabídkou nových stylů a s modernizovaným multimediálním systémem.

Změny se odrazily v ostřejších jízdních parametrech. Za zmínku stojí zejména pokles neodpružené hmotnosti bezmála o 10 kg, kterého konstruktéři dosáhli úpravou prvků zavěšení kol včetně použití hliníkových spodních ramen, lehčích dutých stabilizátorů o jiném průměru a nového vysokopevnostního materiálu vinutých pružin. Lehčí je i konstrukce 21" kol z kované slitiny (výbava na přání).

Po snižování hmotnosti se technici zaměřili na úpravy odpružení ve prospěch hladší a měkčí charakteristiky zdvihu s lepší zpětnou vazbou od povrchu vozovky. Elektronické řízení předních tlumičů má po úpravě delší zdvih a zároveň byla vylepšena tuhost dorazů propružení pro jeho celkově hladší chod.

Díky vyšší tuhosti stabilizátorů na zadní nápravě se zlepšila odezva přední nápravy při nájezdu do zatáčky s lineárnějšími reakcemi na pokyny od volantu, opět v zájmu přímé zpětné vazby od povrchu vozovky.

S ohledem na co nejlepší ovladatelnost vozidla za středních až vysokých rychlostí byl systém řízení stability vozu (VSC) rozšířen o nový aktivní asistent zatáčení (ACA). Ten pomáhá lépe kontrolovat průjezd zatáčkou přibrzďováním vnitřních kol v závislosti na velikosti bočního zrychlení vozidla za působení vyšších sil příčného zrychlení (G) při dynamické jízdě.


Modernizace převodovky a hybridního pohonu

Lexus pro LC 500 přeprogramoval charakteristiku desetistupňové automatické převodovky Direct Shift s cílem zlepšit její reakce při běžném ježdění v pásmu, které technici označují jako „aktivní zóna“ – tedy obecně situace, kdy je škrticí klapka otevřena z 50 až 70 %. Převodové ústrojí Direct Shift dovoluje v daném pásmu zvýšit otáčky motoru pro intenzivnější pocit akcelerace před zařazením dalšího stupně.

Modernizace se dotkla i režimu podřazování u vícestupňového hybridního pohonu LC 500h. Systém nyní podřazuje na druhý (nikoli třetí) stupeň ve prospěch hladšího chodu a suverénnější akcelerace na výjezdu ze zatáček.



DESIGN BEZ KOMPROMISŮ

Kupé LC je nejexpresivnějším vyjádřením designu Lexus, zde v podobě nepřehlédnutelného rastru vřetenovité masky chladiče, protažené napříč celou přední partií vozu. Velká plocha skla v kombinaci s černými zadními sloupky vytváří efekt plovoucí střechy, zatímco chromové lišty na bocích svým tvarem připomínají křivky tradičního japonského meče katana. Zájemci o ještě dynamičtější vzhled si mohou objednat střechu z kompozitního materiálu CFRP.


ŘEMESLNÉ ZPRACOVÁNÍ

Model LC vyvažuje funkčnost, pohodlí, sportovní charakter a luxus. Nízko zabudovaný přístrojový panel ve spojení s úzkými předními sloupky zprostředkuje řidiči skvělý výhled vpřed na vozovku. Uhlazené křivky výplní dveří stvrzují harmonické pojetí designu, zde s poukazem na exteriér s křivkou hladce přecházející z kapoty skrz čelní sklo.
Kvality sedadel navržených exkluzivně pro LC plně dostojí jejich nádhernému vzhledu. Díky dvoudílné konstrukci je hlavní kus opěradla zavěšen kolem horní části v oblasti ramen, vine se kolem zadní strany sedadla konstrukce, a poskytuje tak řidiči spolehlivou oporu i při rychlém projíždění zatáček.

K vyššímu požitku za volantem přispívá volant, jehož průřez se po obvodu mění, a umožňuje tak různý způsob úchopu nebo natočení zápěstí. Zvedající se boční hrana středového panelu na straně předního spolujezdce tvoří integrované madlo.

Kvalita povrchu čalounění, výplňových materiálů a detailů odráží principy řemeslného zpracování světově proslulých mistrů Lexus Takumi. Krom mnoha dalších detailů uveďme např. vizuálně i na pohmat kvalitní ruční prošívání kožené hlavice řadicí páky nebo nařasení výplní dveřních panelů z materiálu Alcantara.

Z nabídky barevných schémat kabiny pro modelové provedení 2021 jmenujme nové kožené čalounění v odstínech červená Flare (nahrazuje dřívější tmavě růžovou) a oranžová Manhattan. Kožené čalounění je též k dispozici v černé a okrové.


SUVERÉNNÍ JÍZDNÍ VÝKONY

Vidlicový osmiválec stvrzuje svůj výkonový potenciál sytým zvukem, který je produkován systémem aktivního výfuku s variabilním účinkem. Motor disponující výkonem 464 k (341 kW) uděluje vozu zrychlení z 0 na 100 km/h za necelé 4,7 s.
Agregát 5,0 litru spolupracuje s desetistupňovou automatickou převodovkou Direct Shift.


HYBRIDNÍ SYSTÉM POHONU

Podobně jako u ostatních hybridních pohonů Lexus je benzínový motor spojen se dvěma elektromotory/generátory energie.

Vidlicový šestiválec 3,5 litru s Atkinsonovým cyklem používá technologii přímého vstřikování paliva ve prospěch co nejnižší spotřeby; lehké komponenty ventilového ústrojí s technologií časování Dual VVT-i zajišťují dostatek točivého momentu v celém rozpětí otáček. Systém i nadále používá planetovou bezestupňovou převodovku CVT, známou z pohonů Lexus Hybrid Synergy Drive, ale doplňuje ji o jedinečnou čtyřstupňovou automatickou převodovku. Obě hladce spolupracující rychlostní skříně mění výkon ve čtyřech stupních, a optimalizují tak chod motoru v celé škále otáček.

Když řidič navolí režim M, obě soukolí se společně chovají jako desetistupňové ústrojí a evokují mimořádný požitek za volantem s možností hladkého řazení pomocí páček pod volantem. V automatickém režimu se využívá řazení s umělou inteligencí (AI-Shift), které volí převodové stupně podle jízdních podmínek a pokynů od řidiče. Vícestupňový hybridní pohon podporuje intenzivnější zapojování elektromotorů za nižších rychlostí jízdy, kdy se vůz s vypnutým zážehovým motorem dokáže rozjet až na 140 km/h.

Celkový systémový výkon činí 359 k / 264 kW. Díky vícestupňovému hybridnímu pohonu může být výkon benzínového agregátu V6 a elektromotoru znásoben čtyřstupňovou automatickou převodovkou pro působivější reakce během zrychlování.

LC 500h používá kompaktní a lehkou lithium-iontovou baterii, uloženou prakticky mezi zadními sedadly a zavazadlovým prostorem. Jednotka vykazuje vysokou energetickou hustotu díky 84 článkům o celkovém napětí 310,8 V.


MODERNIZOVANÁ MULTIMÉDIA

Multimédia na palubě LC se ovládají prostřednictvím 10,3" displeje s jemným rozlišením a funkcí rozdělené obrazovky, umožňující současně zobrazovat a ovládat různé funkce, např. audiosystém a klimatizaci.

Technologie Apple CarPlay zprostředkuje podobné funkce na palubním displeji multimédií při použití telefonu iPhone. Po propojení přístroje iPhone jsou k dispozici pokyny navigace, volání, odesílání a přijímání zpráv prostřednictvím Siri a další aplikace jako např. Spotify, Audible nebo podcasty Apple.


POKROČILÉ BEZPEČNOSTNÍ SYSTÉMY A JÍZDNÍ ASISTENTY


Všechna provedení jsou standardně vybavena bezpečnostním paketem Lexus Safety System+. Jeho součástí je předkolizní bezpečnostní systém s funkcí rozpoznávání chodců, adaptivní tempomat (ACC), systém upozornění na opuštění jízdního pruhu se zásahy do řízení, systém rozpoznávání dopravních značek a automatické přepínání dálkových světel. Z dalších funkcí na ochranu proti nejčastějším nehodám jmenujme sledování slepého úhlu a systém monitorování provozu za vozidlem.



Lexus 15.4.2020

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar